Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Ufaj ale zawsze sprawdzaj! Nie daj się oszukać

Urząd Komunikacji Elektronicznej ostrzega, że przed święta należy wykazać się czujnością przy podpisywaniu umów na świadczenie usług telekomunikacyjnych. Grudzień na rynku telekomunikacyjnym to tradycyjnie czas świątecznych promocji i nowych ofert. W pośpiechu przedświątecznych zakupów nie zapominajmy o rozsądnym zawieraniu umów.

Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Lublina i Krasnegostawu podczas spotkań z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

Niemal co trzecia umowa na usługi telekomunikacyjne zawierana jest w Polsce w ostatnim kwartale. Przedświąteczne zakupy to bardzo dobry czas dla operatorów telekomunikacyjnych. Świąteczna atmosfera i pośpiech sprzyjają podejmowaniu decyzji zakupowych. Tylko czy każda świąteczna promocja jest dla nas korzystna? Niekoniecznie, warto więc przed zakupem nowej usługi lub zmianą dotychczasowej starannie zapoznać się ze szczegółami oferty. Unikniemy wówczas ewentualnych rozczarowań i zyskamy pewność, że wybrana przez nas oferta jest adekwatna do naszych potrzeb.

Abonenci, a zwłaszcza osoby starsze cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny – abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora – a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym – kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.

Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:

5 grudzień – Lublin
Urząd Miasta, Plac Króla Władysława Łokietka 1
godz. 11.00

6 grudzień – Krasnystaw
Starostwo Powiatowe, ul. Sobieskiego 3
godz. 11.00

Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.

Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:

-Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY.
-BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.
-Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził – ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.
-Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.
-Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania – MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.

Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:

infolinia 801 900 853
(koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
22 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
www.uke.gov.pl/formularz
www.cik.uke.gov.pl

(fot. i materiał UKE)

Komentarze wyłączone

Z kraju