Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Starzeją się autobusy MPK Lublin. Spółka chce wydzierżawić nowe

MPK Lublin zamierza wydzierżawić 25 nowych autobusów do obsługi linii komunikacji miejskiej. Wszystkie mają być fabrycznie nowe.

Tabor największego lubelskiego przewoźnika, jakim jest Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, z roku na rok się starzeje. Obecnie MPK Lublin posiada 214 autobusów, przy czym ich średni wiek wynosi 9 lat. Z tego 30 proc. stanowią jeszcze starsze wozy, jakimi są jelcze i neoplany. Spółka postanowiła częściowo odnowić swój tabor.

MPK jednak nie chce kupować nowych autobusów. Przewoźnik ogłosił przetarg na dzierżawę 25 niskoemisyjnych pojazdów, w tym 10 autobusów standardowych o długości 12 metrów oraz 15 autobusów przegubowych, 18-metrowych.

Autobusy mają być fabrycznie nowe, w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, mają spełniać najwyższe europejskie normy ochrony środowiska, posiadać monitoring, elektroniczne wyświetlacze, system głosowego zapowiadania przystanków czy też tzw. „ciepłe guziki”.

Do tego pojazdy muszą mieć zamontowane biletomaty, w których można będzie płacić kartą, porty USB do ładowania telefonu czy tabletu, a także bramki do zliczania pasażerów. Spółka zamierza wydzierżawić pojazdy na okres 10 lat.

2017-06-21 12:29:07
(fot. lublin112.pl)

9 komentarzy

  1. smieszne. ładne autobusy a tu nowych trzeba

  2. Hmmm ciekawe że teraz posiada, a w dowodach rejestracyjnych w połowie jako właściciel jest wpisany ZTM…

  3. Hejterzy woleliby by sprzedawalyby się inenn autobusy, brawo lokalny patriotyzm, mam nadzieję że tacy głupi są tylko w internecie

  4. Tomek Raczyński

    Obawiam się że średni wiek autobusów to więcej niż 9 lat. Najnowsze wynalazki ZTM czyli autosany maja już z 6 lat, podobnie jak citaro. Solarisy,conecto to roczniki 2008 wiec maja one 9 lat. Pozostala reszta autobusow to roczniki 1996 do 2000. Tak wiec jakies 40% taboru jest pomiędzy 6 a 9 lat a reszta to już 18…22 lata tak więc dawno już pełnoletnie osobniki. Średnia 12…13 lat jest w miare realna. Utrzymywanie dwóch jelczy M11 to kpina i z ZTM oraz z MPK jak i PASAŻEROW. Wysoka podłoga…data wyprodukowania miedzy 1987 a 1989 całe wymalowane, poobdzierane…wstyd i żenada a podobnież MPK Lublin to najlepszy przewożnik w całej Polsce:):)

  5. Niech lepiej zaczną płacić godziwie kierowcom bo inaczej będą musieli autobusy z autopilotem kupić. Do tego średni wiek wozów których właścicielem jest MPK to obstawiał bym na około 13-14 lat. Wszystkie Autosany, Mercedesy Citaro, Solarisy Trollino z agregatem/akumulatorami, Ursusy są własnością ZTM. Ostatnie zakupy MPK wyglądały tak: 2015 elektrobus Ursus, 2017 powypadkowy mały Autosan z manualną skrzynią biegów. MPK powinno mieć tylko trolejbusy a autobusy zostawić tym kto wygra przetarg jak w Kielcach teraz.

  6. Wiek wiekiem.A stan techniczny do myślenia. Polikwidowali zeszyty warsztatowe żeby zatajać usterki wozów.Niby są zlecenia na OC ale rano nic się nie zmieniło.Tekst MISTRZA z warsztatu”GŁUPOTY KIEROWCY PISZĄ”

  7. A mnie się podoba ten z numerem 2342 (chyba) kupiony za psie pieniądze. Te stare używane mercedesy też, mimo pełnoletności, nie brzęczą jak te kupowane jako nowe.

    • On przez kilka lat robił za firmową nieruchomość w kąciku warsztatowym, za tyle kasy co w niego władowali można by kupić dobrą używkę z Niemiec 10 letnią.

  8. Ale te „nerwoplany” to już mogliby dawno wymienić… a to drzwi się nie otwierają albo zamknąć nie chcą, o podjazdach Wodopojną nawet nie chcę wspominać.

Z kraju