Sobota, 15 lutego 202515/02/2025
690 680 960
690 680 960

Ruszyły w Lublinie konsultacje społeczne „Standardów Mobilności Miejskiej”

Miasto Lublin rozpoczyna dyskusję publiczną na temat „Standardów Mobilności Miejskiej”. Konsultacje społeczne w tym temacie ruszyły dzisiaj (10 czerwca) i potrwają do końca października.

– Aktualizacja i ponowna weryfikacja potrzeb mieszkanek i mieszkańców Lublina w zakresie przemieszczania się po mieście, pozwoli na stworzenie „Standardów Mobilności Miejskiej”. Mają one na celu ujednolicić oraz wskazać jak planować i rozwijać infrastrukturę pieszą, rowerową oraz tę związaną z transportem zbiorowym, aby była ona dostępna i zachęcała do korzystania. Zapraszam wszystkich zainteresowanych do udziału w konsultacjach społecznych i podzielenia się swoimi opiniami. Pozwoli to wspólnie wypracować ostateczną treść dokumentu, ważnego z punktu widzenia użytkowników różnych form podróżowania po mieście – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Konsultacje społeczne mają na celu zebranie uwag związanych z utworzeniem nowego dokumentu strategicznego, aktualizującego cztery obecnie funkcjonujące uchwały i zarządzenia:

  • „Standardy techniczne dla infrastruktury rowerowej Miasta Lublin” (link do dokumentu);
  • „Politykę Rowerową Miasta Lublin” (link do dokumentu);
  • „Lubelskie Standardy Piesze. Kierunki rozwoju ruchu pieszego w Lublinie” (link do dokumentu);
  • „Plan Zrównoważonej Mobilności Miejskiej Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego do roku 2030 (z perspektywą 2040)” (link do dokumentu).

Harmonogram konsultacji zakłada dwa etapy. Pierwszy potrwa do 15 sierpnia i będzie polegał na zbieraniu propozycji oraz uwag od mieszkanek i mieszkańców Lublina na piśmie, przez internet oraz/lub za pomocą ankiety online dostępnej na stronie. Uwagi na piśmie należy kierować na adres: Wydział Zarządzania Ruchem Drogowym i Mobilnością, ul. Krochmalna 13i, 20-401 Lublin, zaś elektronicznie za pośrednictwem maila: [email protected].

Z kolei w trakcie drugiego etapu, czyli od 30 września do 31 października, nastąpi wyłożenie projektu dokumentu na stronie lublin.eu oraz zbieranie propozycji/uwag od mieszkanek i mieszkańców na piśmie lub przez Internet. W tym czasie przewidziano również dwa otwarte spotkania konsultacyjne. Ich termin i miejsce zostaną podane również na stronie lublin.eu, w zakładce: Mieszkańcy/Partycypacja/Konsultacje społeczne/Mobilność.

Szczegółowe informacje o konsultacjach społecznych znajdują się pod linkiem.
(Źródło: UM Lublin)

18 komentarzy

  1. Niewierna słuchaczka, Radia Ma... wieprzową twarz
    Ocena: 0

    Nie wezmę udziału w omawianych konsultacjach. Mam na tyle wysoką emeryturę, że stać mnie na własny samochód i jego utrzymanie

    • Jeżeli ktoś jedzie hulajnogą, to znaczy, że go nie stać na samochód? To takie samo jak napisać, że jeżeli ktoś jedzie rowerem to znaczy, że nie ma Prawa Jazdy.

      • Niewierna słuchaczka, Radia Ma... wieprzową twarz
        Ocena: 0

        Ja to pisałem w swoim imieniu, nie wiem na co ciebie stać, bo nie wiem ile zarabiają Twoi rodzice.

  2. Ocena: 0

    ZTM wydał ciężkie pieniądze dla jakiejś firemki z Krakowa która opracowała bubel. Marnotrawstwo pieniędzy z podatków.
    A to żeby autobusy i trolejbusy nie jeździły stadami to nie trzeba konsultacji. Chyba tylko gupi myśli że pasażer przesiądzie się do innego pojazdu na przystanku który mieści tylko jeden pojazd w zatoce a reszta stoi w kolejce.

  3. Ocena: 0

    Czym się zajmuje niekompetentna władza? Pierdołami i wydawaniem na nie pieniędzy podatników.

  4. postulat zlikwidowac wypozyczalnie hulajnog bo wiesniaki parkuja jak popadnie,przejsc nie mozna i likwidacia roznej masci przewozow samochodowych typu bold gdyz murzyni i ukraincy jezdza po pijaku z kupionym prawkiem na targu

  5. Rowery czy hulajnogi są środkami transportu indywidualnego. Nie widzę powodu, żeby je jakoś wspierać. Jeżeli na coś już wydawać pieniądze, to zdecydowanie na transport publiczny, zbiorowy jak autobusy czy trolejbusy miejskie. Trzeba policzyć i rozważyć możliwość wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej, zamiast betonować miasto nowymi drogami dla rowerów. Ktoś chce jeździć rowerem? Mamy sporo lasów, tam powinny powstać trasy turystyczne, ale to już nie ze środków miejskich.

  6. matka z dzieckiem
    Ocena: 0

    mobilność po lubelsku: pędzący bez wyobraźni na hulajnogach ( często we dwoje na jednej ) po chodniku i straszący matki z dziećmi, szalejący na rowerach również po chodnikach mimo bliskości ( druga strona jezdni ) ścieżki rowerowej, gdzie mam uczyć małe dziecko jazdy na rowerze, gdy taka menda po chodniku ( miejsce dla pieszych i małych dzieci na rowerach ) pędzi nie dając sygnału, przepisy zezwalają na jazdę rowerem czy hulajnogą po chodniku z zachowaniem szczególnej uwagi i z włączonym myśleniem, którego większości cyklistów i hulajnogistów brak

  7. Ocena: 0

    Usunąć całkiem te hulajnogi, a iść w rozwój parkinków, ludzie w dziejszych czasach mają po kilka aut, a nie jeżdzić autobusami. Lublin to nie Warszawa, że samochodem 5 km. jadę pół godziny, tu w pół godziny to na drugim końcu miasta jestem, a w godzinę w Warszawie. Zrobić tanie miejskie stacje paliw, jak w Chełmie, a nie na siłę zaśmiecać miasto, czymś z czego mała część mieszkańców skorzysta

  8. Poprawić komunikację miejską na tyle, by mieszkańcy Lublina z przyjemnością ją wybierali. Brzmi nieprawdopodobnie, ale udało się np. w Wiedniu. Tam nie opłaca się używać własnego samochodu, bo miejską jest szybciej, wygodniej, być może trochę taniej, nie trzeba szukać miejsca parkingowego.

  9. Ocena: 0

    Zlikwidować komunikację miejską i buspasy. Autobusy większość dnia i tak jeżdżą puste.

  10. nie jestem rasista, nie mam nic do rasistow
    Ocena: 0

    nastepnym razem robiąc rozkłady dla MPK uwzględnijcie prawa fizyki bo stare baby zapychają autobusy, dzieci do szkół, ludzie do pracy ledwo się mieszczą bo una musi do lidla po cukier choć nie słodzi, a ten co poprzestawiał światła np. na fladze opóźnia je o kilkanaście minut, komunikacja miejska w tym mieście to dno, aryba psuje się od głowy

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia