Rozszerza się sieć trakcji trolejbusowej w Lublinie. Miasto szuka wykonawcy na kolejny odcinek
00:24 01-12-2017
Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg na budowę trakcji trolejbusowej na kolejnych ulicach w mieście. Tym razem dotyczy to ul. Mełgiewskiej i Metalurgicznej. Dokładnie chodzi o brakujący odcinek od pętli trolejbusowej „Mełgiewska WSEI” do powiązania z projektowaną trakcją na ul. Grygowej.
Dzięki temu, trolejbusy z ul. Mełgiewskiej zjeżdżając do zajezdni, nie będą musiały jeździć dookoła przez ul. Gospodarczą, Łęczyńską i Drogę Męczenników Majdanka, jak jest obecnie. W planach jest także uruchomienie linii trolejbusowej po zakończeniu budowy nowych wiaduktów w ciągu ul. Grygowej.
Wykonawca, który zaoferuje najlepsze warunki, będzie musiał wybudować sieć trakcji trolejbusowej, wykonać przebudowę sygnalizacji świetlnej w obrębie skrzyżowania ul. Mełgiewskiej z drogą serwisową przy Castoramie. Na skrzyżowaniu przy stacji Bliska zbudować sygnalizację świetlną a także przebudować sygnalizację w obrębie skrzyżowania ul. Metalurgicznej z ul. Grygowej.
Jak planuje miasto, prace powinny się rozpocząć w połowie kwietnia przyszłego roku. Na realizację inwestycji wykonawca będzie miał czas do końca czerwca 2019 roku.
(fot. lublin112 – zdjęcie ilustracyjne)
2017-12-01 00:25:54
Tylko tym razem niech ktoś zwróci uwagę, żeby trakcja wisiała tam gdzie jeżdżą trolejbusy, a nie obok, tak by trajtki mogły jeździć po właściwych pasach ruchu, a nie tak jak to jest np. na rondzie na Zana
„Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie ogłosił przetarg…” – kiedyś sieć trakcji trolejbusowej była własnością MPK, czy należy rozumieć, że teraz jest własnością Zarządu Dróg i Mostów ?
wydatek całkowicie zbędny i nieuzasadniony ekonomicznie, ale co tam, z ogólnych pieniędzy to rozejdzie się po kościach
Zbędny to mało powiedziane. W dobie autobusów elektrycznych, hybrydowych i spalinowych z normą euro 6 rozbudowa trakcji trolejbusowej cofa nas 20 lat do tyłu.
„Cofa do tyłu” ,”masło maślane”, „tydzień czasu”.
Do @Prokurent: a czy da się cofnąć do przodu, skoro stwierdzasz, że to „cofa nas 20 lat do tyłu”?
Rzekłbym nawet: „cofa do tyłu wstecz nazad” 😉
pzdr
Stajesz plecami do miejsca w które zamierzasz się udać. Zaczynasz się cofać, lecz posuwasz się w kierunku zamierzonego celu, czyli do przodu. Proste?
Na pewno tańsze byłoby holowanie trolejbusów nie tylko od kosztu budowy i utrzymania ale nawet od kosztu objazdu.
Dlaczego Panowie wykonujący prace nie posiadają okularów ochronnych (zgodnie z przepisami BHP) ??
Okulary i szelki bezpieczeństwa do pracy na wysokości. ….czy to widzi i czyta BHP z MPK…???
Jeśli są barierki to nie potrzeba szelek.
Hahaha rozwaliłeś mnie tymi barierkami! Na wszelakich podestach i podnośnikach masz barierki i zawsze masz obowiązek mieć szelki i muszą one oczywiście być przypięte do przeznaczonego w tym celu uchwytu na podeście!!
Mamy smogu tyle. Trolejbusy Będą jeździły, może będzie tochę mniej smogu. Trzeba jeszcze zabronić ludziom ze Świdnika wjazdu do miasta. Może prezydent POmoże.
A prąd z elektrowni na super tani węgiel z polskich kopalń… fakt nie kopcą pod nosem, ale…
Taaa…
Na JPII również powiesili nową trakcję. A teraz okazuje się, że przed długi czas albo nic tam nie będzie jeździć albo będzie… w weekendy lub może jeszcze w szczycie, w dniach roboczych. Jedna linie, dwie maks.
Szanowny Kotku… a co z akumulatorami w tym trolejbusie (?). Zespoły baterii też trzeba wyprodukować, a następnie utylizować. Trzeba też wybudować strukturę do ładowania. Np. 100 pojazdów = 100 ładowarek. Itp, itd……
W dzisiejszych czasach to obciach, zwłaszcza po super realizacjach jak np. rondo przy Zusie, rondo Filaretów/JPII, czy skręt na Mełgiewskiej… no i przy dzisiejszych autobusach elektrycznych (takich prawdziwych, nie atrapach z ursusa) to inwestycja w błoto…