Wtorek, 14 stycznia 202514/01/2025
690 680 960
690 680 960

Miasto Lublin przygotowuje się do budowy nowej placówki edukacyjnej

Nowy kompleks oświatowy w Lublinie obejmie szkołę podstawową z salą gimnastyczną, pływalnią i boiskiem wielofunkcyjnym, przedszkole, żłobek oraz place zabaw i zagospodarowanie terenu wokół. Właśnie ruszył przetarg na zaprojektowanie tej inwestycji.

– Nowoczesna szkoła, przyjazne przedszkole i żłobek dla najmłodszych z dzielnicy Ponikwoda to obecnie nasz inwestycyjny priorytet oświatowy. Budowa zaspokoi oczekiwania i rosnące potrzeby edukacyjne tej części miasta i stworzy przestrzeń przyjazną dzieciom, rodzicom i nauczycielom. Ze względu na szeroki zakres przedsięwzięcia planujemy jego etapowanie, rozpoczynając budowę od szkoły z pełnym kompleksem sportowym, łącznie z pływalnią. To ważna inwestycja, dzięki której Lublin umocni swoją pozycję miasta przyjaznego rodzinom, dającego jak najlepsze warunki do nauki i rozwoju młodym mieszkankom i mieszkańcom – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Kompleks oświatowy powstanie przy ul. Majerankowej i będzie ograniczony od wschodu ul. Narcyzową, a od zachodu ul. Daliową. Miasto w tym rejonie jest właścicielem gruntów o pow. ok. 2,3 ha przeznaczonych pod usługi publiczne. Nowa placówka zapewni miejsca: 1000 uczniom uczęszczających do 40 oddziałów szkoły podstawowej (pięciociągowej), 250 dzieciom w 10-oddziałowym przedszkolu oraz 100 maluchom (4 grupy wiekowe) w żłobku. Równolegle w tej części miasta powstaje również nowa infrastruktura drogowa – przedłużenie ul. Węglarza, która zapewni właściwe skomunikowanie szkoły.

W nowoczesnym kompleksie oświatowym planowanym przy ul. Majerankowej znajdą się:

  • Szkoła podstawowa: sale dydaktyczne i zaplecza, w tym m.in.: pracownie dla edukacji wczesnoszkolnej, języków obcych, języka polskiego, matematyczne, informatyczne, a także dodatkowe pomieszczenia pomocnicze i komunikacyjne.
  • Zespół sportowysala gimnastyczna do gier zespołowych z boiskiem do piłki ręcznej i widownią na 300 osób, sala rekreacyjna z możliwością podziału na części, sala do gier stołowych, sala do gimnastyki korekcyjnej, siłownia, szatnie, toalety, natryski, pomieszczenia sanitarne i magazyny sprzętu sportowego; pod salą gimnastyczną znajdzie się pływalnia o  długości toru 25 m, z której jednocześnie będzie mogło korzystać 45 uczestników, z niewielką widownią i całym niezbędnym zapleczem do obsługi basenu – przebieralniami, natryskami, toaletami i pomieszczeniami nauczycieli w-f.
  • Część administracyjna, ogólnego przeznaczenia i socjalna: pokoje dyrektora i wicedyrektorów, pokoje nauczycielskie, sekretariat, księgowość, gabinety, recepcja, a także sala konferencyjna; w części socjalnej znajdą się pomieszczenia dla pracowników obsługi, a w piwnicach przestronne szatnie z szafkami dla uczniów, magazyny i pomieszczenia gospodarcze.
  • Zespół kulturalno-opiekuńczy: biblioteka, czytelnia, świetlice dla uczniów, gabinet stomatologa i pielęgniarki oraz sklepik uczniowski i radiowęzeł.
  • Zaplecze żywieniowe: kuchnia z przygotowalnią, jadalnia na 900 osób z wydzieloną przestrzenią dla młodszych dzieci i przedszkolaków, a także zmywalnia, obieralnia, spiżarnia, magazyny i pomieszczenia socjalne pracowników kuchni.
  • Przedszkole: 10 sal zajęć, sala rekreacyjna z możliwością podziału, sala do gimnastyki korekcyjnej, zespół sanitarny oraz pomieszczenia pomocnicze i administracyjne.
  • Żłobek: infrastruktura dla 100 dzieci do 3 lat z podziałem na cztery grupy wiekowe, w tym: bawialnie, sypialnie, jadalnie, szatnie, sale muzyczne, sale gimnastyczne, sale audiowizualne, kuchnie, wydawalnia posiłków, pokoje administracyjne, schowki, sanitariaty oraz pomieszczenie gospodarcze.
  • Infrastruktura zewnętrznaboisko wielofunkcyjne typu orlik, place zabaw oraz tereny zielone z nasadzeniami ozdobnymi. Cały kompleks zostanie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z windami i utwardzonymi ścieżkami, dojazdami oraz parkingami.

Biuro projektowe będzie zobowiązane do opracowania w ciągu 24 miesięcy kompletnej wielobranżowej dokumentacji obejmującej: projekt budowlany w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę, projekty techniczne, projekty wykonawcze i pozostałe opracowania, takie jak: kosztorysy, projekty zieleni, projekty aranżacji wnętrz, ustawienia mebli, wyposażenia obiektu i systemu informacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Przy projektowaniu inwestycji należy przewidzieć możliwość uzyskania decyzji pozwolenia na budowę z podziałem na 3 etapy: 1/ szkoła z częścią sportową i zagospodarowaniem terenu, 2/ przedszkole i 3/ żłobek. Wykonawca będzie również zobowiązany do pełnienia nadzorów autorskich nad inwestycją do końca czerwca 2029 r.

Czas na składanie ofert w przetargu upłynie 30 grudnia.

(Źródło: UM Lublin)

30 komentarzy

  1. „To ważna inwestycja, dzięki której Lublin umocni swoją pozycję miasta przyjaznego rodzinom, dającego jak najlepsze warunki do nauki i rozwoju młodym mieszkankom i mieszkańcom – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin”
    Ha Ha Ha, taki przyjazny że chce zlikwidować SP 19.

    • Ocena: 4

      Właśnie i to mówi ktoś kto sam się z Lublina wyprowadził tak samo jak 4 radne z klubu Żuka.

  2. Czy do tej szkoły będzie cywilizowane dojście? Czy będzie jak na Berylowej, tj. dzieci będą wchodzić do szkoły przez plac parkingowy?

  3. „zagospodarowanie terenu wokół” – czyli parking dla pracowników szkoły

    • …albo dla rodziców, co Ci Franiu nie pasuje?

      • Ten na Berylowej (za szlabanem) jest tylko dla pracowników szkoły i żłobka. Parking przed szlabanem (w zamyśle dla rodziców dzieci przywożących dzieci do szkoły) jest za to dla mieszkańców osiedla.
        Stoją tam zakazy postoju w pewnych godzinach, ale SM udaje, że nie widzi, że parking szkolny stał się parkingiem osiedlowym.

      • Parking dla rodziców nie kłoci się z moją wizją używania samochodu w mieście. Podjeżdża rodzić i na 10 minut i zaraz odjeżdża. A na jego miejsce przyjeżdża kolejny rodzić. I w ten sposób z jednego miejsca postojowego korzysta kilkadziesiąt osób dziennie.
        To co jest za to bez sensu, to bezpłatne miejsca postojowe dla pracowników szkoły. Jedna osoba zajmuje przez cały dzień całe jedno miejsce postojowe.
        Jeżeli w szkole pracuje 100 osób i większość przyjedzie własnym samochodem to ile miejsc postojowych jest potrzebnych?
        I wtedy się okazuje, że wokół szkoły nie ma nic poza parkingami, a miejsca na boisko też nie ma.

      • Bezpłatne parkingi, z których można korzystać za darmo przez cały dzień – to jest korkowanie miasta i betonoza miasta pokrytymi hektarami parkingów.
        Bo to zachęca to do jazdy własnym samochodem. Jeżeli pracownik szkoły miałby zapłacić codziennie 8 PLN x 6h = 50PLN dziennie za parking, to przyjechałby autobusem do szkoły. A dzieci zamiast parkingu pod szkołą miałyby boisko.

        • Ocena: 0

          Ty wszędzie jeździsz autobusem?
          Wszędzie, po mieście i poza miasto?

          • Nie. Nie zawsze jeżdżę autobusem. Ale, gdyby miał wybór parkować za darmo lub płacić codziennie 50PLN za parkowanie to bym jeździł autobusem.
            A to już by oznaczało korek w mieście o jeden samochód mniejszy.

            • jakby mi przyszło jechać do pracy godzinę lub więcej w jedną stronę to wyrzekłabym się pracy. wszystko jest fajne w teorii ale mało kto ma pracę pod domem. komunikację mamy objezdną albo przesiadkową na kilka autobusów.

            • Ocena: 0

              Powiedz zatem co mają zrobić z autami ludzie, którzy mieszkają poza miastem?
              Autobus?
              Chyba kpisz..

      • Wygoda rodziców jest dla ciebie ważniejsza niż boiska i tereny zielone na terenie szkoły? Szkoły podstawowe lokalizuje się na osiedlach, by dzieci same (albo z rodzicami) mogły się dostać do szkoły bez użycia samochodu.
        Dlaczego potrzebę wykonania parkingu stawiasz wyżej niż np. ładne, zielone zaprojektowanie przestrzeni dookoła szkoły?

  4. Ocena: 2

    europejska stolica dziur ulicznych

  5. kolejna fanaberia prezydenta który jakby zupełnie zapomniał ze obecnie w mieście ma więcej pustych domów kamienic bloków itd niż mieszkancow których notorycznie ubywa

  6. Kolejny projekt na tą samą szkołę, poprzednie zapłacone projekty poszły do kosza, miliony na to też. Jeśli teraz projekt ma powstać w ciągu 2 lat, to kiedy obiecana szkoła, która już dawno miała stać. Obiecywana od 10 lat lub dłużej, Ostatnie obietnice były, że w 2026 we wrześniu dzieci pójdą już do tej szkoły.

  7. Ocena: 0

    Franiu czy już nastąpiła defekacja ? Bo chyba zatwardzenie w głowie miałeś pisząc takie mądrości …

    • Z czym się nie zgadzasz? Z tym, że jeżeli ktoś daje Ci coś za darmo to większość osób to przyjmie? Czy z tym, że jeżeli za coś trzeba zapłacić, to się człowiek zastanowi czy mu się to opłaca?
      Czy tylko moja defekacja Cię interesuje?

    • Czyli Tobie też mało samochodów w mieście. I nie narzekaj na korki, skoro jesteś za ich zwiększaniem.

    • Uważasz, że nauczycielom należy się bezpłatny parking na terenie szkoły?
      Uważasz, że ten parking może być wybudowany kosztem terenu pod np. boisko szkolne?
      Uważasz, że teren szkoły jest po to by jej pracownicy mieli gdzie parkować?

  8. Bardzo dobrze, takie cele miasto ma realizować. Ale to nie znaczy że trzeba zaniedbywać mieszkańców nowych dzielnic. Dlaczego mpzp są przygotowane rózne tereny a budowane są bloki ze zbyt małą liczbą parkingów. Dalczego miasto nba to pozwala? Dlaczego prezydent i radni nie zadbaja o przygotowanie infrstrktury dla lokalny ch mieszkańców? W takiej dzielnicy Sławin przy relaksowej jest tylko jedno klepisko. Tam się nie da nauczyc grac w piłkę! A inne sporty? A dziewczynki. Dlkaczego nie buduje zespołów boisk na oseidlach? Dlaczego nie wymuszacie takiej budowy przez dewelopera? Tu chodzi o namjniejszych i najmłodszych którzy chcą dopiero zacząć! Jak ktoś mieszka przy szkole to ma szczęście. Ale wszędzie indziej to trzeba autem jeżdzić a tamte boika są oblegane. Jak bezpieczenie przedszkolak ma nauczyć się grać w piłkę!!??
    Dodatkoowo dzieci chcą grac ze swoim kolegami z osiedla a nie z obcymi dryblaasami!
    Nie dbacie wogóle o najmłodszych w ramach dzielnic. Tylko bloki i żabki!!!
    Na co te mpzp? Jak tereny zielone są w łapskach waszych kolegów w bankach ziemi?
    Ale jak ma być inaczej jak macie super infrastrukturę w swoich dzielnicach

  9. … żeby cielsko pedagogiczne miało gdzie pracować i chwaliło tusia.

Dodaj komentarz

Z kraju

Biznes i handel

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia