Poniedziałek, 07 października 202407/10/2024
690 680 960
690 680 960

Lubelskie promuje się we Włoszech, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Działania mają zachęcić do odwiedzania naszego regionu

Kolejny rok z rzędu Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna prowadzi działania, których celem jest promocja województwa lubelskiego za granicą. Przynosi to zamierzony efekt, gdyż liczba turystów odwiedzających nasz region stale rośnie.

Z roku na rok rośnie liczba turystów odwiedzających Lublin i województwo lubelskie. W ubiegłym roku tylko stolicę naszego regionu odwiedziło 1,588 mln podróżnych. Zauważalna jest też coraz większa liczba turystów zagranicznych. Było ich aż 7-krotnie więcej w porównaniu do poprzedniego roku. Choć tegoroczny sezon powoli dobiega już końca, to trwają działania, których celem jest promowanie Lubelszczyzny w innych krajach. Ma to zaowocować dalszym wzrostem liczby turystów.

Rozwój turystyki niesie bowiem za sobą środki finansowe. Wraz ze wzrostem liczby turystów rośnie ilość miejsca pracy m.in. w hotelach, restauracjach, transporcie lub obiektach rozrywkowych. Pobudza to również gospodarkę, zwiększa źródła dochodów dla mieszkańców, pomaga również w rozwoju infrastruktury.

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna realizuje projekt „Taste of the Lublin Region” czyli Smak Lubelszczyzny. W jego ramach w Konsulacie Generalnym RP w Mediolanie i w Ambasadzie RP w Dublinie zorganizowano spotkania dla dziennikarzy, blogerów i przedstawicieli firm turystycznych z Włoch, Irlandii i Wielkiej Brytanii. Uczestnicy obejrzeli multimedialną prezentację ukazującą walory turystyczne naszego regionu a także mieli okazję skosztować pysznych regionalnych dań przygotowanych przez szefa kuchni restauracji Trzy Romanse z Hotelu Wieniawski. Na stole pojawiły się m.in. cebularze, chłodnik, sery, krówki, Śliwki Nałęczowskie, konfitura różana i inne smakołyki.

– Dodatkowo przygotowaliśmy wystawę zdjęć z Lubelszczyzny, która wzbogacała całą prezentację. Każdy uczestnik otrzymał materiały promujące nasze województwo w języku angielskim i włoskim oraz gadżety i produkty regionalne – wyjaśnia Weronika Kwiecień z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Podobne działania realizowano również w ubiegłym roku. Wówczas nasz region odwiedziła grupa dziennikarzy z kilku europejskich krajów, co zaowocowało licznymi materiałami prasowymi prezentującymi piękno Lubelszczyzny. Zalety województwa lubelskiego zaprezentowano także touroperatorom. Promocja odbywała się także na licznych targach branży turystycznej.

Obecną akcję przeprowadzono przy współpracy z Lokalnymi Organizacjami Turystycznymi Metropolia Lublin, Kraina Lessowych Wąwozów oraz „Zamość i Roztocze” a także Departamentem Promocji, Sportu i Turystyki UMWL.

3 komentarze

  1. „Ma to zaowocować dalszym wzrostem turystów.” Poprawcie

  2. Zeby duzi byli, widocznie jeszcze nie urosli. Karly jakies moze 😉

  3. Jeszcze lubelskie i Lublin promują się na apolitycznym, przystanku demokratycznym, organizowanym przez po….

Dodaj komentarz

Z kraju

Polityka i społeczeństwo

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia