Wtorek, 24 czerwca 202524/06/2025
690 680 960
690 680 960

Lubelskie MPK kupuje kolejne nowe pojazdy. Tym razem będzie to 20 trolejbusów

Po zakupie nowych autobusów, teraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie szykuje się do odświeżenia floty trolejbusów. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na dostawę pojazdów.

Za obsługę wszystkich linii trolejbusowych w Lublinie odpowiada Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. Spółka posiada ponad setkę tych pojazdów, z czego ponad połowa to liczące sobie już nawet ok. 10 lat Solarisy Trollino 12 i Ursusy. Mają one też spory przebieg, jak również coraz częściej ulegają awariom. Dlatego przyszedł czas na odświeżenie floty.

W związku z tym w piątek 23 maja, MPK ogłosiło przetarg na zakup 20 trolejbusów. Spółka chce zamówić 20 pojazdów o standardowej długości 12-metrów, które zastąpią te, najbardziej wyeksploatowane. Każdy z nich ma być w pełni niskopodłogowy i przystosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami.

Wśród wyposażenia niezbędny ma być dodatkowy napęd, do tego klimatyzacja, monitoring, głosowa zapowiedź przystanków, biletomaty oraz bramki do zliczania pasażerów. Nowe trolejbusy muszą posiadać minimum 76 miejsc, w tym 27 siedzących oraz posiadać rozwiązania znacznie upraszczające korzystanie z transportu rowerowego.

MPK Lublin otrzymało na zakup nowych pojazdów 47,6 mln zł unijnego dofinansowania z Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w ramach działania „Niskoemisyjny transport miejski”. Na oferty Spółka czeka do 23 czerwca.

Głównym kryterium, jakie będzie brane pod uwagę podczas oceniania ofert, to cena. Kolejne punkty będą przyznawane za wydłużenie czasu gwarancji na cały pojazd oraz baterie trakcyjne układu jazdy autonomicznej. To jednak nie wszystko. Producenci trolejbusów mogą zyskać również dzięki dodatkowemu wyposażeniu. Chodzi m.in. o blokadę alkoholową; system wczesnego wykrywania, sygnalizacji i alarmowania o zagrożeniach pożarowych czy układ do dezynfekcji powietrza.

14 komentarzy

  1. Ocena: 13

    Najpierw ludziom zapłaćcie godne pieniądze, bo po co komu nowe pojazdy jak nie będzie nimi komu jeździć.

    • Ocena: 3

      Masz jeszcze prywaciarzy tam złoto

    • Szpitale zadłużają się na potęgę, kolejki do specjalistów wydłużają, a kasa NFZ jest pusta. W tym kontekście minister Leszczyna ogłasza, że przeznaczy w tym roku dodatkowe 100 mln zł na finansowanie in vitro. Skutek choroby niepłodności umysłowej rządu

  2. Ocena: 9

    Teraz jeszcze tylko znaleźć kierowców i pasażerów i będzie git 😉

    • Kretek Napletek
      Ocena: -9

      No i jeszcze niech przetłumaczą te tabliczki: Nur fur Deutshe

      • Ocena: 2

        Przy okacji hasła: nur fur… etc
        Hoduję kilka kur rasy leghorn i kilka rasy rosa.
        Leghorny są całkiem białe i znoszą białe jajka, rosy są najczęściej ciemno rude i znoszą jaja w takim „jajecznym” kolorze.
        Gdy pakuję jaja w wytłaczanki, to jest rządek 5 jednych i 5 drugich, z tym że jaja kur RASY BIAŁEJ zawsze z przodu i nie mieszam z KOLOROWYMI!

  3. Ocena: 2

    Zlikwidujcie tą pseudokomunikację w Lublinie do końca, a nie wydajecie kolejne pieniądze. Jeszcze nie tak dawno trolejbusy były wyprzedawane bo było ich zbyt dużo.

  4. Szkoda, że nie zamawiają przegubowych. W ciagu dnia na 156 i 160 jest tłoczno.

  5. Ocena: 1

    Czy będą wyposażone w toalety dla kierowców?

  6. Zalepione szmatami i tekturami szyby oddzielające kierowcow od pasażerów bedą miały na wyposazeniu? W ogole po co to kupują jak beda stac na zajezdni a graty bedą wysylac na kursy

  7. to na korone się szykują że funkcje dezynfekcji xD

  8. Ocena: -1

    No bo jak w Lublinie stworzą czystą strefę i połowa cebularzy będzie musiała przesiąść się do telekomunikacji miejskiej to jak znalazł.

  9. Ocena: -4

    Po co , po co ? niech Franusie ryksze uruchomią na zimowych oponach z klimą ale EKO

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia