Komunikację miejską w Lublinie czeka rewolucja. Ankieterzy będą pytać pasażerów o cel podróży
17:32 07-03-2023 | Autor: redakcja

Od ponad roku Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie prowadzi prace związane z przygotowaniem zmian w układzie połączeń komunikacji miejskiej. Chodzi o przebudowę tras linii autobusowych i trolejbusowych na potrzeby obsługi Dworca Metropolitalnego. Stanie się on bowiem centralnym węzłem przesiadkowym, integrującym różne środki transportu zbiorowego. W jednym miejscu nastąpi połączenie komunikacji miejskiej, pozamiejskiej i dalekobieżnej.
Obecnie szereg linii kursuje przez al. Tysiąclecia w pobliżu dworca PKS. Zlokalizowane tam przystanki są niezwykle oblegane przez pasażerów przesiadających się z i do licznych busów i autobusów kursujących nie tylko po regionie, lecz również do wielu miast w całym kraju jak i za granicę. Po zakończeniu budowy Dworca Metropolitalnego, cały ruch przeniesie się w nowe miejsce. W związku z tym musi zostać do tego dostosowana siatka połączeń komunikacji miejskiej.
Pierwszy etap prac, w postaci rozpoznania i diagnozy potrzeb pasażerów, przeprowadzono pod koniec 2021 roku. Wtedy to, w formie ankiet on-line, zbierane były pomysły, opinie i wnioski zarówno mieszkańców, pasażerów, jak i kierowców lubelskich autobusów i trolejbusów. W proces tworzenia nowego układu połączeń włączono też Rady Dzielnic. Teraz przyszedł czas na kolejny etap działań.
W środę na terenie miasta rozpoczną się badania „więźby” ruchu pasażerskiego. Na przystankach pojawią się ankieterzy, którzy będą pytać pasażerów m.in. o przystanek początkowy podróży, cel oraz miejsca przesiadek. Ich zadaniem będzie również zebranie informacji na temat preferencji i satysfakcji pasażerów z poziomu usług komunikacji miejskiej w Lublinie. Cała rozmowa ma zająć minutę.
Jak wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, wszystkie pozyskane w ten sposób informacje posłużą do przygotowania koncepcji optymalizacji oferty przewozowej w dwóch wariantach, uwzględniającej obecny układ komunikacyjny oraz budowę Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego. Ankieterzy będą posiadać specjalne identyfikatory ZTM.
(fot. lublin112)
Gdzie pan jedzie?
Do przodu. A Pani?
Ja do tyłu.
A gdzie k, w bok ma jechać?
Co parę lat to samo. Najpierw ogłoszenie wielkich zmian i ankieta.
Potem ogłoszenie rewolucyjnych modyfikacji numeracji i tras linii.
Zaczynają się protesty bo emerytka pani Wiesia od dziecka 14-tką dojeżdżała do kościoła i nie zgadza się na zmianę numeru jedynej katolickiej linii w mieście
a rencista pan Stasio codziennie 159 dojeżdża na bazarek i jak mu zlikwidują trolejbus to grozi, że umrze z głodu.
Na koniec miasto wycofuje się ze wszystkich propozycji a w zamian oferuje podniesienie cen biletów
Nie 159 tylko dziewiątką.
Na cmentarz jadę na cmentarz panie.
niech rząd spyta Polaków ,ale gdzie tam nieudacznicy swoje Polacy swoje
Może w końcu ktoś pomyśli żeby więcej autobusów jeździło na osiedle Nałkowskich bo dojazd jest fatalny a szczególnie przez ul.Diamentwa osiedle się rozrasta a komunikacja sprzed wieków a przychodzi niedziela to całkiem 2autobusy .A przecież też są tu zakłady pracy.
Pełna inwigilacja.
Jaka inwigilacja? Na pytania zawsze odpowiadam kłamstwem. Np. na kogo będziesz głosował, odpowiadam bez wahania: ,,na PO”. Niech się trochę POcieszą przed POrażką.
@jerzy
„Na pytania zawsze odpowiadam kłamstwem.”
Jaka partia, tacy wyborcy. Typowy katolik.
A wystarczy jak normalny człowiek odmówić odpowiedzi.
Ta, między 7.00 a 8.00 zapytajcie stare baby, gdzie tak tłumnie jadą i robią tłok, że dzieciaki do szkoły ledwo się mieszczą. A, jadę zobaczę na bazarek co tam, albo grób odśnieżę na cmentarzu, albo zajmę sobie kolejkę u lekarza, to nic że wizytę mam na 11.00, siądę już teraz i będę się kłócić ze wszystkimi, co przyjdą później. Nie ma ze sobą co robić i tyle.
A przyczyna tego tłoczenia się starców w mpk to oczywiście darmowe bilety, jakby płacił jak każdy to by jeździł kiedy naprawdę potrzebuje.
I tak zrobią jak myślą tzn coraz mniej autobusów.
Jestem bardzo usatysfakcjonowany z komunikacji ponieważ mieszkam przy głównej ulicy. Wcześniej autobusy mi hałasowały a dzisiaj gdy kursują raz na godzinę to nawet ich nie zauważam.
Może połączenie Diamentowej Wrotkowskiej przez Łęczyńską z Mełgiewską i dalej? Ileż lat mam jeździć z przesiadkami?! Dlaczego 155 jeżdzące po 15 przez Racławickie, Lipową jest załadowane na fula? Jeden drugiemu na plecach siedzi! Szanowny ZTM trolejbusami nie jeździ więc muszą posiłkować się zwiadowcami.