Kolejny lubelski most się sypie. Wprowadzono ograniczenia tonażu i prędkości
18:54 24-10-2014
Z uwagi na pogarszający się stan mostu na rzece Czerniejówce, w ciągu ulicy Pawiej w Lublinie, wprowadzone zostały ograniczenia w ruchu w tym miejscu. Na most nie mogą wjeżdżać pojazdy cięższe niż 10 ton a dodatkowo dla wszystkich wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h. Eksperci sprawdzający kondycje konstrukcji stwierdzili, że konieczna jest jego przebudowa. Jednak dopóki to nie nastąpi, będą obowiązywały ograniczenia w ruchu. Z tego też względu, Zarząd Transportu Miejskiego zmuszony był zmienić trasę linii autobusowej nr 3. W obu kierunkach zostaje skierowana ulicami: Kunickiego, Dywizjonu 303 i Długą.
Podobne problemy są w kilkoma innymi mostami i wiaduktami w Lublinie. W listopadzie ub.r. zamknięto dla ruchu most na Czechówce w ciągu ulicy Głównej. Jego stan z miesiąca na miesiąc był coraz gorszy w końcu groził on zawaleniem. Dopiero po protestach okolicznych mieszkańców, którzy musieli nadkładać 6 kilometrów drogi żeby dojechać do swoich domów, miejscy urzędnicy szybko uporali się z doraźną naprawą.
Z kolei w najgorszym stanie jest wiadukt w ciągu ulicy Grygowej. Mająca ponad 30 lat budowla jest najdłuższa w Lublinie ale też ledwo co stoi. Żeby wiadukt się nie zawalił, wprowadzono najpierw zakaz wjazdu samochodów ciężarowych, potem gdy to niewiele pomogło, a jego stan wciąż się pogarszał, zastosowano ruch tylko w jednym kierunku. W międzyczasie podparto go prowizorycznymi przęsłami. Potem z kolei wprowadzono kolejne ograniczenie, tym razem do 2,5t.
W nie najlepszym stanie jest także most na Czernejówce na ulicy Fabrycznej. Od wielu lat mówi się o jego koniecznym remoncie, jednak z roku na rok jest to przekładane. Teraz okazuje się, ze remont nawet nie wchodzi już w grę, konieczne jest wybudowanie od podstaw nowego mostu.
(fot. lublin112)
2014-10-24 18:38:52
Ktoś zapomniał przy remoncie ulicy o moście .
A co daje jazda 30km/h a nie 50? że takie ograniczenia dają
jak most się złoży na pół to urzędnicy liczą, że kierowca wolniej będzie spadał, a poważnie to chyba im o zmniejszenie drgań chodzi.
jeszcze chwila a barierki na zwężenie jedni zapewne postawią na wahadło- taka moda ostatnio panuje.
Wieksza predkosc auta wprowadza w elementy mostu wieksze drgania, przez co analogicznie powoduje wieksze zagrozenie rozpadu konstrukcji.
Ale bzdury
Odnośnie tekstu, a dokładniej mostu na Grygowej to średnio co minutę przejeżdża tamtędy betoniarka lub czteroosiowa wywrotka, wiec co daje ograniczenie tonażu do 2,5t ???
Pamiętam czasy kiedy nad Czerniejówką przy ul. Pawiej istniał drewniany most – dudniło toto przy każdym ruchu, czy to ciężarówki czy dorożki, potem w latach 60-tych u.w. go rozebrano , w pocie i znoju z tego co nie ukradziono, postawiono ten „nowy”, beto-nowy. Nic dziwnego, że czas go wymienić. Byle znowu połowy materiałów nie ukradli