Wtorek, 21 maja 202421/05/2024
690 680 960
690 680 960

Dźwig Państwowej Straży Pożarnej z Lublina przewrócił się na drodze krajowej nr 7

W czwartek nad ranem dźwig należący do Państwowej Straży Pożarnej z Lublina przewrócił się na drodze krajowej nr 7. Przez kilka godzin trwała akcja stawiania pojazdu na koła.

Do zdarzenia doszło w czwartek około godziny 4 nad ranem na drodze krajowej nr 7, na przebudowywanym odcinku drogi Kielce – Kraków. Dźwig należący do Państwowej Straży Pożarnej z Lublina jechał w kierunku Krakowa. W okolicach Jędrzejowa pojazd zsunął się z drogi i przewrócił na bok. Kierujący dźwigiem 41-latek nie ucierpiał w zdarzeniu.

 

 

Na miejsce zadysponowano specjalistyczny sprzęt, którym dźwig został podniesiony i postawiony na koła. Przy podnoszeniu pojazdu pracowały dwa dźwigi prywatnej firmy oraz Specjalistyczna Grupa Ratownictwa Technicznego „KIELCE”. Policjanci pracują nad ustaleniem okoliczności tego zdarzenia. Mężczyzna kierujący dźwigiem był trzeźwy.

40-tonowy pojazd jechał na Śląsk, do Zakładu Mechanicznego „Bumar – Łabędy” w Gliwicach. Dźwig na co dzień znajduje się na wyposażeniu Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej nr 3 w Lublinie.

2016-11-11_004019

2016-11-11_004159

2016-11-11 00:55:47
(wideo, foto tvswietokrzyska.pl)

31 komentarzy

  1. WSTYD i strach że tacy ki..rowcy jeżdżą po moim mieście i to takimi gabarytami na bombach. Prawko zabrane? Ha ha przecież wiem że nie( ten sam resort). Obrońcy czytajcie art. powyżej o tirku co zjechał do rowu. K…. sprawiedliwość resortowa.

  2. ludzie ile w was jadu czytając co niektóre kom ręce opadają stało się i koniec ten nie popełni błędu co nic nie robi, dobrze że nic nie stało się kierowcy i obyło się bez ofiar to tylko żelazo większość komentujących nie ma bladego pojęcia co to sprzęt ciężki a znając życie osobówki nie raz klepali ale eksperci całą gębą

  3. rychu januszu:
    po pierwsze to dobrze że ten kierowca nie przysnął 300 m wcześniej bo ten nowo budowany wiadukt byłby już gost….I można by stawiać kolejne kapliczki…
    Po drugie jak każdy widzi to jest budowa a na każdej są ograniczenia prędkości, no ale janusz poruszając się walcem na prostym odcinku – w tym przypadku dźwigiem powie: to był moment… a janusze mu przytakują 🙂

  4. Celem wyjaśnienia jechało dwóch kierowców tym dźwigiem. Ten któremu się to przytrafiło przesiadł się zamieniając kolegę jakieś 3km. wcześniej. Druga rzecz ten pojazd porusza się z maksymalną prędkością 80km/h. A trzecia rzecz to z relacji kierującego pasażera i świadków ktoś podczas wyprzedzania zajechał mu drogę i ten kierowca próbował hamować niestety masa zrobiła swoje. Więc nie osądzajcie z góry człowieka tylko zapoznajcie się z faktami -pseudofachowcy z matizów. Poza tym układ kierowniczy w dzwigu i nie jest to Tatra tylko Hydros DUT0502 Bumar-Łabędy jest sterowany tylko i wyłącznie hydraulicznie (jak widać na filmie siłowniki) w związku z czym też potrzebuje trochę na reakcję operatora.

    • Pracujesz w służbach czy w lublin112?
      Może wartoby podać te dowody, sensacje do artykułu który się pojawił jak to jest prawda?

  5. Kierowca dzwiga to dźwigienny czy dźwigowy?

  6. A o dźwigu z Krakowa302 -48 to zapomnieli napisac