Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Autobusy Irex-u znów będą wozić lubelskich pasażerów. Przetarg na kursy pojazdów przegubowych rozstrzygnięty

Niebawem na ulicach Lublina przybędzie autobusów przegubowych. ZTM właśnie wybrał przewoźnika, który obsłuży część linii. Kontrakt ma obowiązywać przez cztery lata.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął przetarg na obsługę linii autobusowych nr 20, 31 i 39 pojazdami przegubowymi. Z końcem ub. roku wygasły bowiem umowy z tzw. prywatnymi przewoźnikami, którzy przez ostatnie lata wozili pasażerów po mieście i okolicznych gminach. Mowa o śląskiej spółce Irex-1 oraz Lubelskich Liniach Autobusowych.

O ile postępowanie na krótkie autobusy udało się od razu rozstrzygnąć i podpisano umowę, gorzej było z przetargiem na obsługę linii pojazdami przegubowymi. Swoje oferty złożyły: konsorcjum Irex-4, Irex-3 i Irex-8 oraz konsorcjum lubelskich spółek BP Tour Polska, BP Tour i BP Tour Regio. Z uwagi, iż oba podmioty zażądały za swoje usługi znacznie więcej, niż ZTM planował wydać, postępowanie unieważniono.

Kolejny przetarg ogłoszony został został w styczniu. ZTM dokonał też zmian w zamówieniu. Zamiast dwunastu autobusów przegubowych do obsługi poszczególnych kursów na liniach 17, 18, 20, 26, 31, 39, 40, 55 i 57 tym razem poszukiwał przewoźnika, który 10 pojazdami obsłuży trzy linie. Ilość wozokilometrów pozostała jednak ta sama, tak samo jak czas obowiązywania kontraktu.

Tym razem do postępowania również przystąpiło dwóch oferentów. Konsorcjum Irex-8 i Irex-3 wyceniło zlecenie na 26,649 mln zł, a konsorcjum APGG i Usługi Transportowe Gabriel Gorzel – 29,064 mln zł. Ze względu, iż budżet na ten cel wynosi 26,670 mln zł, przetarg udało się rozstrzygnąć i ZTM wybrał Irex-a.

Jak wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, przewoźnik będzie wykonywał zlecenie przez okres czterech lat. Zgodnie z wymogami przetargu, jego pojazdy nie mogą być starsze niż 10-letnie, muszą spełniać co najmniej normę emisji spalin EURO V, posiadać tzw. „przyklęk” i pochylnię dla wózków. Na wyposażeniu muszą mieć również klimatyzację, system monitoringu, biletomat, a także wydzieloną przestrzeń przeznaczoną do przewozu wózka inwalidzkiego oraz wózka dziecięcego.

Pojazdy mają wyjechać na ulice Lublina w terminie do 1 miesiąca od daty zawarcia umowy.

Autobusy Irex-u znów będą wozić lubelskich pasażerów. Przetarg na kursy pojazdów przegubowych rozstrzygnięty

Autobusy Irex-u znów będą wozić lubelskich pasażerów. Przetarg na kursy pojazdów przegubowych rozstrzygnięty

Autobusy Irex-u znów będą wozić lubelskich pasażerów. Przetarg na kursy pojazdów przegubowych rozstrzygnięty

(fot. lublin112)

8 komentarzy

  1. Skąd irex wiedział, jaką kwotę dać, aby nie przestrzelić budżetu?

  2. To może w końcu klimatyzację naprawia i zaczną ja włączać w lecie a nie ciągle otwarte szyby

  3. Czytajcie a się dowiecie

    Przecież budżet JST jest jawny, każdy może zobaczyć na bip ile i na co dana jednostka planuje w budżecie w danym roku…to żadna wiedza tajemna…

    • Dokładnie tak.
      Tym bardzie, że był to przetarg ponownie ogłoszony i już wtedy nawet w gazetach i portalach można było przeczytać jaki budżet jest przeznaczony.
      Kwota nie była żadną tajemnicą.
      Ale Mario, 247 czy Tytus zawsze i we wszystkim będą widzieli sensację.

  4. proponuje jeszcze pracownikom ZTM przejechac sie krotkim autobusem, jak to ostatnio w zwyczaju, np. na linii nr 2, 15, 18, 26, 31, 39, 40, 42. bardzo integracyjna podroz.

Z kraju