Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Czy można usunąć katalityczny neutralizator

Niezależnie od tego, jak za bardzo niezawodny wydaje się twój samochód, od czasu do czasu niektóre części muszą zostać wymienione. Większość z nich ma swoją, określoną długość życia. Ale nie wszystkie przestarzałe części można sprzedawać z zyskiem, tak jak na przykład katalizator. Katalizatory katalog Polska połączyć https://autocatalystmarket.com/pl/pl pomoże zorientować się w średnich cenach konwerterów wydechowych dowolnego modelu samochodu.

Te osoby, które do tej pory nie  interesowali się kosztem niedziałającego katalizatora, będą bardzo zaskoczeni. W końcu takie kwoty, które kupujące są gotowi za nie zapłacić, nie są małe. A nowe części są znacznie droższe.

W związku z tym pojawia się logiczne pytanie: czy można po prostu usunąć katalizator lub dokonać naprawy w bardziej budżetowy sposób. W końcu katalizator to w zasadzie tylko filtr, a jego brak nie wpływa na działalność ani silnika, ani innych podzespołów w samochodzie. W tej sprawie jest wiele różnych szczegółów. Niektóre z nich rozważymy w tym materiale.

Usunięcie katalizatora lub jego wymiana?

Warto zacząć od tego, że jeśli właściciel auta dba o środowisko i może sobie pozwolić na zakup nowego katalizatora, to wiadomo że, najlepszym wyjściem będzie jego wymiana, jeśli nie na oryginał, to przynajmniej na tańszy analog . Ale sens takiej naprawy dotyczy tylko nowszych modeli, ponieważ w starszych samochodach wymiana katalizatora może być bardzo nieopłacalna, tak jak cena części może okazać się jak połowa kosztu całego samochodu.

Dlatego w takich modelach często instalowany jest przerywacz płomieni zamiast usuniętego katalizatora. Ale musisz zrozumieć, że taka część nie zastępuje katalizatora. Przerywacz płomieni jest przeznaczony wyłącznie do wyrównania przepływów spalin i zmniejszenia poziomu hałasu, który występuje po usunięciu konwertera z pojazdu.

Zmiana katalizatora na przerywacz płomieni nie jest tak prosta. Na bardzo starych samochodach spełniających normy środowiskowe Euro-2 może to nie być zbyt trudne, ale w nowszych samochodach te manipulacje są trudniejsze. Rozpatrzymy ku temu następujące przyczyny:

  • czujnik natychmiast reaguje na problemy podczas procesu oczyszczania się spalin i przekazuje sygnał na komputer pokładowy;
  • w wyniku wykrycia usterki katalizatora silnik zaczyna działać w trybie awaryjnym i może się wcale nie uruchomić;
  • może być konieczna zmiana i  przepisanie kodowania ECU lub zainstalowanie „oszustki” (emulatora sygnału sondy lambda) zamiast drugiej sondy lambda.

Podsumowanie

Właściciele starszych samochodów często korzystają z przerywacza płomienia w celu zastąpienia uszkodzonych katalizatorów. Taka opcja wymiany jest znacznie tańsza niż zakup nowego konwertera.

Ale przerywacz płomieni nie oczyszcza spalin, a szkodliwe substancje przedostają się do środowiska. Ponadto w razie potrzeby nie będzie możliwe zaliczenie kontroli pojazdu ze względu na nieprzestrzeganie norm środowiskowych.