Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zrealizują cztery duże inwestycje za 315 mln zł oraz wiele mniejszych remontów. Całość nazwano „ofensywą drogową”

W tym roku ma zostać przeprowadzonych rekordowo dużo remontów dróg wojewódzkich w naszym regionie. Do tego dochodzą prowadzone już duże flagowe inwestycje na tych trasach.

We wtorek w Lubelskim Centrum Konferencyjnym Samorząd Województwa Lubelskiego oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie przedstawili inwestycje drogowe, jakie prowadzone są na trasach wojewódzkich w naszym regionie. Przypomniano, że w ostatnich latach Lubelszczyzna to ostatnio wielki plac budowy, jeżeli chodzi właśnie o inwestycje drogowe. Chodzi głównie o powstającą trasę S19 Lublin – Rzeszów, drogę ekspresową S17 do Zamościa, która niebawem ma być realizowana, czy też projektowaną trasę S12.

Jak podkreślał marszałek Jarosław Stawiarski, żeby można było w pełni wykorzystywać drogi ekspresowe, trzeba mieć świetną jakość dróg lokalnych. Dlatego Urząd Marszałkowski postanowił, że wszystkie wolne środki będą inwestowane w remonty dróg wojewódzkich.

– Od wieków drogi są rzeczą bardzo ważną. Dlatego też chcemy, aby drogi w województwie lubelskim prowadziły wszędzie tam, gdzie mieszkańcy województwa mogliby spokojnie dojechać i rozwijać aktywność gospodarczą – mówił marszałek.

W tym roku realizowane są cztery duże inwestycje drogowe na łączną kwotę około 315 milionów złotych. Pierwszą jest dokończenie prowadzonej od kilku lat przebudowy drogi wojewódzkiej nr 835, w tym przypadku chodzi o ostatni odcinek w naszym regionie od Biłgoraja do granicy z województwem podkarpackim. Druga to budowa drogi wojewódzkiej Nr 833 Chodel – Kraśnik , gdzie długość całego rozbudowywanego odcinka wynosi blisko 27 km.

Do tego dochodzi budowa tzw. Obwodnicy Dęblina, czyli nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 801 w tym mieście, a także rozbudowa mostu na rzece Sierotka wraz z drogami dojazdowymi, w miejscowości Piaski na drodze wojewódzkiej Nr 836.

Do tego dochodzą remonty dróg wojewódzkich. Na ten cel przeznaczono 41 mln zł, co ma wystarczyć na ułożenie nowej nawierzchni na łącznej długości ok. 74 km. W tym przypadku prace mają się skupić na trasach, które od dawna były pomijane przy tego typu inwestycjach. Wskazano m.in. na tereny w rejonie Zamościa.

-Taką białą plamą, jeśli chodzi o remonty i jakość dróg, jest dawne województwo zamojskie, czyli przepiękna część województwa lubelskiego, gdzie mamy przecudowne Roztocze, piękne lasy, ale drogi są tam jak przed pierwszą wojną światową. Dlatego inwestujemy tam, gdzie jest potrzeba, bo uważamy, że województwo lubelskie to jest jeden region, który powinien być jednakowo traktowany, zarówno na wschodzie jak i na zachodzie, na północy, jak i na południu. Pamiętajmy że wszędzie mieszkają ludzie nam bardzo życzliwi, którzy tworzą województwo lubelskie z mocy prawa i z mocy tego, że mieszkają tutaj, chcą mieszkać i chcą rozwijać się razem, by to województwo lubelskie wreszcie zaczęło doganiać pozostałe regiony – wyjaśniał Jarosław Stawiarski.

Wśród najdłuższych odcinków, jakie w tym roku zostały objęte remontami, znajdują się m.in.: droga wojewódzka nr 812 na odcinkach: Rudka – Adamów i Rejowiec – Siennica Nadolna, droga wojewódzka nr 816 na odcinkach: Dobratycze – Kostomłoty; Uhrusk – Marysin i Krynica – Skryhiczyn, droga wojewódzka nr 834 na odcinkach: Wola Gałęzowska – Stara Wieś i w mieście Bychawa, droga wojewódzka nr 843 na odcinku Skierbieszów – Udrycze, droga wojewódzka nr 844 na odcinku Białopole – Raciborowice, droga wojewódzka nr 849 na odcinku Józefów – Osuchy, droga wojewódzka nr 853 na odcinku Józefów – Długi Kąt oraz droga wojewódzka nr 855 na odcinku Olbięcin – Trzydnik Duży.

(fot. UMWL)

21 komentarzy

  1. Mieszkaniec 61. Jest czerwiec , a ubytki na drodze wojewódzkiej nr 835 Chełm-Zamość nie uzupełnione. Wizerunkowo kiepsko! Liczymy na reakcję władz, bo to wstyd…

    • Chełm – Zamość to droga o numerze 843. Masz rację pełno tam ubytków pokonując codziennie tą trasę to jakaś masakra.

  2. Stawiarski co pieniędzmi na drogę Łęczna – Sosnowica prowadząca nad jeziora pojezierza? Zakosiłeś już przyklepane pieniądze z tej inwestycji na dużo mniej obleganą trasę Kraśnik – Chodel bo to z Twój region a o ponownym finansowaniu inwestycji która ograbiłeś nic nie słychać …

  3. Jak będą łatać wojewódzkie jak te krajowe to nie ma co liczyć że będzie dobrze

Z kraju