Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zderzenie opla ze skodą przed przejściem dla pieszych (zdjęcia)

We wtorek rano na ul. Filaretów doszło do zderzenia dwóch pojazdów osobowych. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał.

Do zdarzenia doszło we wtorek po godzinie 8 na ul. Filaretów w Lublinie, przed przejściem dla pieszych na wysokości ul. Pana Balcera. Zderzyły się tam dwa pojazdy osobowe – opel i skoda.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że kierowca opla nie wyhamował za zatrzymującą się skodą i uderzył w tył pojazdu. Na szczęście w zdarzeniu nikt nie ucierpiał i zostało ono zakwalifikowane jako kolizja.

Przez kilkadziesiąt minut występowały utrudnienia w ruchu na pasie w kierunku ul. Jana Pawła II.

Zderzenie opla ze skodą przed przejściem dla pieszych (zdjęcia)

Zderzenie opla ze skodą przed przejściem dla pieszych (zdjęcia)

Zderzenie opla ze skodą przed przejściem dla pieszych (zdjęcia)

(fot. lublin112.pl, nadesłane Mariusz – dziękujemy!)

5 komentarzy

  1. I znowu te równe, szerokie, profilowane jak autostrady drogi miejskie po których nie idzie jechać 50km/h, gdy się garnek zostawiło na gazie.

  2. Mijałem rano ok 8,45 to zdarzenie. Na szczęście Policja zachowała sie profesjonalnie i nie zatrzymała ruchu na 2 pasach. Fachowcy to fachowcy, a nie Panowie albo Panie z szybkiego naboru !!!

  3. Problem to nie jedynie przekraczanie prędkości czy nieuwaga kierowcy jadącego z tyłu. Problemem jest nieraz bezmyślne nagłe hamowanie w nieuzasadnionym przypadku, np. w celu zaproszenia pieszego by przesedł i wstrzymywanie całego ruchu dla jednej osoby która mogłaby bezpiecznie przejść załóżmy za 15-20 sek kiedy jadąca fala samochodów przejedzie. Nie mówię broń Boże że było tak w tym przypadku bo nie widziałem, mówię to z perspektywy mnie jako kierowcy np. ciężarówki – oczywiście staram się utrzymywać odp. prędkość i przewidywać drogę hamowania przed poprzedzającym autem, ale nie wszystko na drodze kierowca jest w stanie przewidzieć. Czasem hamując w bezmyślny i niepotrzebny sposób sposób kierowca pierwszego auta nie zdaje sobie sprawy że powoduje zagrożenie dla wszystkich. Dlatego jest w KRD święta zasada ograniczonego zaufania która w takim przypadku ostrzega nas że to ze ja hamuję nie znaczy że ktoś za mną się nie zagapił, że widzi itd. Tymczasem my przyzwyczailiśmy się do zasady że „ten co wjedzie w tyłek tego wina”. A staranowanie przez ciężarówkę to czasami pewna śmierć, albo jedynie uraz kręgosłupa szyjnego. W przypadku osobówki nie musi być wcale lepiej. Zanim zacznie się zapraszać pieszych na przejście warto spojrzeć w lusterko wsteczne, to wiele ułatwia. Mam nadzieję że wszyscy komentujący właściwie zrozumieli moje intencje.

    • Musisz się przyzwyczaić do nowych przepisów, które niebawem zaczną obowiązywać Wtedy dopiero będą „cyrki” na przejściach dla pieszych. Dzisiejsze stłuczki trzeba pomnożyć przez … 10, 20, 30 kto wie. Ilu będzie cwaniaków żeby wymusić odszkodowanie od kierowców, że 100 m przed przejściem nie zaczęli hamować i umożliwić „bezpieczne przejście ” cwaniakom ??? Tego nie wie nikt. ( Widziałem filmiki jak ” małolat” specjalnie wbiegał na przejście i rzucał sie na maskę żeby wymusić jakąś kasę od kierującego . Trzeba uważać na takich popaprańców !!! )

      • Masz rację, aczkolwiek ukłon państwa i uległość względem tej bezmyślnej i chorej idei jest przerażająca. Trzeba wyposażyć się jak najszybciej w dobry wideorejestrator bo to jedyna obrona i dowód niewinności w świetle tych chorych przepisów.

Z kraju