Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zbudują oświetlony chodnik do nowego przystanku kolejowego w Lublinie

Do końca roku ma powstać chodnik do przystanku kolejowego Lublin Zachodni. Jego lokalizację zaplanowano na wysokości ul. Szafirowej. Całość ma być przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, oraz oświetlona na całej długości.

Miasto Lublin ogłosiło przetarg na budowę chodnika, który zapewni dojście do przystanku PKP Lublin-Zachód. Zostanie on poprowadzony możliwie najkrótszą trasą, a więc będzie przebiegał na wysokości ul. Szafirowej i połączy perony z ul. Węglinek. Dzięki temu zapewnione ma zostać komfortowe dojście na przystanek, piesi zaś będą mieli zapewnione większe bezpieczeństwo.

Jak wskazano w specyfikacji, długość chodnika ma wynosić ok. 150 m , zaś jego szerokość 2 m. Będzie on zbudowany z kostki betonowej. Z uwagi na nierówności terenu, w niektórych miejscach zbudowane zostaną schody oraz pochylnie wraz z poręczami. Co ważne, całość ma być przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, oraz oświetlona na całej długości.

Obecnie ratusz czeka na oferty od firm zainteresowanych wynikaniem inwestycji. Chodnik ma zostać zbudowany do 4 grudnia 2020 r.

Zbudują oświetlony chodnik do nowego przystanku kolejowego w Lublinie

(fot. PKP PLK, UM Lublin)

17 komentarzy

  1. a nie można było tego od razu zrobić? mln złotych wydanych a o lampach zapomnieli? … jak i o parkingu, dojściu( schodkach( z końcowego mpk , biletomatach i dobrym odpływie (parę tygodni temu zalało 1m wody) ehhh całe pkp i nie/rządy po lubelsku :/

  2. No tak czyli zamiast porządnego dojazdu, dojścia od pętli i przystanku przy granitowej miasto wybiera najtańszy najgorszy wariant, gdzie ludzie będą musieli tłuc się przez osiedle ponad pół kilometra, albo przez NIEOŚWIETLONĄ ulicę Węglinek…

  3. Dziadostwo!!! Najsensowniejsze miejsce na budowę to linia prosta od pętli Poręba do nowej drogi dojazdowej zbudowanej przez PKP. No ale PKP nie jest w „totalnej opozycji” to zrobimy bezsensowny chodnik na złość mieszkańcom. „Podziękujmy” w następnych wyborach radnym PO+n+PSL z Czuby Południowe i Węglin Południowy w następnych wyborach !!!!!

  4. Jaki sens? Chodnik prowadzący w osiedle zamiast do dużej pętli autobusowej obsługującej prawie całe miasto??

    • Chyba z jakiegoś powodu ta szeroka dróżka tam została wydeptana? Jakbym miał się tłuc MPK i zasuwać jeszcze taki kawał drogi od końcowego to wolałbym pojechać na dworzec główny. Z przejścia pod torami korzystają nie tylko pasażerowie, jak miasto płaci to bardzo dobrze, że myśli nie tylko o pasażerach. A dojście do peronów w tym miejscu jest optymalne dla całej Poręby.

      • chyba chciałeś napisać, że „jest optymalne TYLKO dla całej Poręby.”

        • Poręby, Widoku, Górek, Węglinka. Jak masz zamiar jechać autobusem na pociąg, to po co przyjeżdżasz na Zachodni, gdzie nie ma kas, poczekalni, infrastruktury? Pojedź na główny. Ten przystanek od początku był projektowany z myślą o mieszkańcach Poręby, która od ćwierć wieku nie mogła się jaśnie panujących doprosić o bezpośredni autobus… Dopiero jak udało się przepchnąć budowę Zachodniego to łaskawy PAN Ż. miłościwie nam panujący, raczył zezwolić aby na porębę dojeżdżała linia 13. Wcześniej od ćwierć wieku trzeba było dymać 5 kilosów z buta albo złotówa. A busiarze dorzucali pod stołem radzie miasta, żeby dostępność kolei była jak najgorsza.

        • Przecież docelowo pętla ma być przedłużona i powstanie zapewne kiedyś drugie dojście 🙂 Dojście od końcowego przez Agatową/Szafirową do tego przejścia będzie ok100m dłuższe niż teraz scieżkami w terenie. Jak popada deszcz (NIE TYLKO) poręba musi iść na około drogą dojazdową nadkładając 900m. Jakbym miał mało kasy na 2 dojścia to piersze wybudowałbym to które chce wybudować teraz miasto.

  5. Bezsensowny chodnik – wydłużenie dojścia do pętli ZTM o ok. 1000m 🙂 takie „cuda” tylko w Dewlo-Tubtinie 🙂

  6. Fajnie. Szkoda, że do lasu nie można już normalnie wejść, bo wszystkie przejścia przez tory zablokowane, od Wyżynnej nie przejdziesz bo dół przed i za torowiskiem, do tego nasyp wysoki, od Rąblowskiej nie przejdziesz, bo przejście przez tory zasypali i odgrodzili… dzieciarnia czy starszyzna czy my do lasu ma teraz nieco trudniej, niż kiedyś miała. Szkoda.

    • Przed przebudową też nie można było formalnie przechodzić przez tory/torowisko. Teraz doszło 1 miejsce w którym można to zrobić bezpiecznie legalnie – przez tunel przystankowy.
      Nie legimityzujmy czegoś co jest bezprawne.
      Nie można przechodzić/przejeżdżać przez tory za wyjątkiem miejsc do tego wyznaczonych. Przez rzekę też nie przejdziesz – musisz dojść do mostu. Patrz na to w ten sposób.

      • Przez rzekę nie przejdzie, ale przepłynąć może, to akurat nie jest zabronione. Chyba że potrafi robić cuda jak Mojrzesz.

  7. No i super ??

  8. Dobrze, że wybudują chodnik – będzie którędy rowerem dojechać do stacji. Teraz ludzie dojeżdżają rowerem jezdnią – ale jak to dziwnie wygląda. Pojazd poruszający się po jezdnią to aż w oczy kole.

  9. Cała ta dworcowa inwestycja jest bez najmniejszego sensu – jest spóźniona o dobre 30 lat. Kiedy powstał pomysł budowy tego dworca były inne czasy i ludzie więcej podróżowali pociągami, dziś ten pomysł jest już nieaktualny więc bez sensu była jego realizacja.

    • Odnoszę inne wrażenie, widząc liczbę wysiadających tu pasażerów 🙂 Dworzec główny jest w tak niefortunnym miejscu, że nawet mieszkańcy Czechowa tu wysiadają 😀 W ostatnią niedzielę wracałem Zamoyskim z Warszawy, to więcej wysiadło na Zachodnim, jak na Głównym…

Z kraju