Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zamiast 3500 kg ważył 5500 kg. Dostał mandat, musiał częściowo rozładować pojazd (zdjęcia)

W ramach modernizacji drogi wojewódzkiej nr 815 powstał punkt wagowy zlokalizowany w Parczewie. Inspektorzy transportu drogowego mogą wykonywać m.in. ważenia pojazdów ciężarowych i dostawczych. Są już pierwsze efekty tych działań.

W środę, 12 sierpnia br. w Parczewie, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zważyli samochód dostawczy przewożący ładunek drzwi wewnętrznych.

Wynik kontroli zaskoczył przede wszystkim kierowcę, bo kontrolujący zdążyli już do tego przywyknąć. Pojazd zamiast 3500 kg ważył 5500 kg. Zakazano więc dalszej jazdy, do czasu rozładunku pojazdu, a na kierowcę nałożono mandat karny w kwocie 500 złotych.

Przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu powoduje, przede wszystkim znaczne wydłużenie drogi hamowania, a także zwiększa ryzyko utraty stateczności pojazdu podczas wykonywania manewrów zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu. Ma także bardzo istotny wpływ na prawidłowe działanie układu kierowniczego, zawieszenia, ogumienia i powoduje znaczące zwiększenie emisji zanieczyszczeń do atmosfery.

Niestety na terenie województwa lubelskiego doszło do wypadków, również ze skutkiem śmiertelnym, gdzie bezpośrednią przyczyną zdarzenia było przeładowanie pojazdu dostawczego.

Zamiast 3500 kg ważył 5500 kg. Dostał mandat, musiał częściowo rozładować pojazd (zdjęcia)

Zamiast 3500 kg ważył 5500 kg. Dostał mandat, musiał częściowo rozładować pojazd (zdjęcia)

Zamiast 3500 kg ważył 5500 kg. Dostał mandat, musiał częściowo rozładować pojazd (zdjęcia)

(fot. WITD)

10 komentarzy

  1. szanowna redakcjo…od kiedy droga 835 przebiega przez Parczew??:o:o

  2. A ogólnie to czy przeładowany czy nie to dostawczaki mają dłuższą drogę hamowania.Zawsze można też przeładować tico,matiza czy naszego maluszka i sprawdzić osobówki.

    • Tutaj chodzi o cwaniactwo i januszowanie.
      Taki samochód jest konstruowany na większe ładowności i tak też może być załadowany, ale taki cwaniak zarejestrował sobie do 3,5 t i mniej płaci za OC, mniej dla kierowcy, mniejsze wymagania co do rejestracji czasu pracy itp.

      • Jak dla mnie przepis nieżyciowy(masa całkowita) i jedynym cwaniactwem jest strzyżenie owieczek,bo nijak ma się to do bezpieczeństwa.

  3. Maska lub przyłbica u pana inspektora podczas wykonywania czynności. Ich to nie dotyczy? Zwolnieni są? Są pancerni? Ja bym nie dał żadnych dokumentów itp dopóki nie będzie założonej maski ,rękawic . Okazać tylko mogę w bezpiecznej odległości

  4. z powodowaniem zwiekszonej emisji spalin to jakis zart.pomyslmy logicznie-auto przystosowane do przewozenia wiekszego tonazu jest na pusto ciezsze ,ma wiekszy silnik i spali wiecej paliwa.jezdze osobowka z przyczepka spalanie ok 11l lpg ,sprinter 308 cdi jadac stylem emeryta spali 8l ON z takim zaladunkiem.zamysl dobry ze im wieksza waga tym wiecej paliwa pojdzie ale ktos zapomnial o tym ze jak wieksza masa ladunku to musi byc mocniejsza i ciezsza konstrukcja auta.

  5. Tam co drugi przeładowany.Niech zwrócą uwagę na ciężarówki z węglem czy zbożem bo ładują ile się da.

Z kraju