Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Wybrano wykonawcę kolejnego odcinka trasy S19. Oferta Chińczyków nie zyskała uznania drogowców

W ubiegłym roku poznaliśmy złożone oferty, teraz wybrana została ta najkorzystniejsza. Wykonawca kolejnego odcinka trasy S19 będzie miał za zadanie zaprojektowanie i wybudowanie nowej drogi w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy.

Coraz bliżej do realizacji kolejnego odcinka drogi ekspresowej S19 na terenie województwa lubelskiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i budowę ponad 18 km trasy szybkiego ruchu między Kockiem a Radzyniem Podlaskim. O kontrakt starało się siedmiu wykonawców.

Najmniej za wykonanie prac żądała chińska Stecol Corporation – 560,04 mln zł. Budimex realizację zadania wycenił na 624,22 mln zł, Polaqua na 626,49 mln zł, konsorcjum Mostostalu Warszawa na 665,16 mln zł, Strabag na 718,79 mln zł, PTU Intercor na 728,16 mln zł a najdroższa była Mota Engil proponując 733,37 mln zł. Co ważne każda z ofert mieściła się w kwocie, jaką inwestor przeznaczył na ten cel. Mowa tu o 783 mln zł.

W trakcie oceny ofert brane pod uwagę były także kryteria pozacenowe. Dlatego też ostatecznie za najkorzystniejszą uznano złożoną przez firmę Polaqua. Teraz poprawność postępowania przetargowego zostanie standardowo skontrolowana przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Natomiast pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania od wyniku przetargu.

Odcinek Kock – Radzyń Podlaski powstanie w istniejącym korytarzu drogi krajowej nr 19. W ramach zadania wybudowane zostanie m.in. dwujezdniowa obwodnica Radzynia Podlaskiego. Zaplanowano także dwa węzły drogowe – Radzyń Podlaski Południe, na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 63, oraz Borki. Planowane są też dwa Miejsca Obsługi Podróżnych: Sitno i Paszki, mosty, wiadukty, przejścia dla dużych i małych zwierząt oraz drogi dojazdowe i lokalne.

Cała droga ekspresowa S19 będzie mieć 570 km. Gotowa powinna być na przełomie 2025 i 2026 r.

(fot. GDDKiA/zdjęcie ilustracyjne)

8 komentarzy

  1. Wredne Amerykuny nie dały im wygrać.

  2. Czemu pod uwagę brany jest Strabag jeśli głównym udziałowcem jest oligarcha w bliskich kontaktach z putinem?

    Ile już Strabag w Polsce zarobił na mostach, drogach i wiaduktach? Miliony, miliardy złotych.

    Ktoś chyba bierze grube „prezenty”.

  3. A kiedy Lublin-Lubartow?

  4. A co to znaczy „kryteria pozacenowe”? To ci do dali najwięcej w łapę? Chyba to powinno być jawne.

  5. jakie „nie znalazła uznania”?!?!?

    GDDKiA jak zwykle ze wszystkim mega się ociąga i trzeba było przedluzyć wartość ofert.
    Zarówno chinczycy jak i budimex (hiszpanie, jak juz mowimy o narodowosciach), nie zgodzili sie, bo wszystko zdrozalo od czaus zlozenia oferty.
    warto nieco sprawdzac, co sie pisze i co sie puszcza dalej

Z kraju