Województwo Lubelskie zostało partnerem rozgrywek Koszykarskiej Ligi Mistrzów (Basketball Champions League)
08:59 03-10-2022
Drużyny z Energa Basket Ligi występują w niej od samego początku – w fazie grupowej obserwowaliśmy już zmagania ekip z Radomia, Zielonej Góry, Włocławka, Torunia, Ostrowa Wielkopolskiego oraz z Lublina. Porozumienie dotyczące działań promocyjnych podczas rozgrywek organizowanych przez Basketball Champions League (BCL) podpisali Patrick Comninos, dyrektor generalny BCL oraz Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
– Jestem tutaj, aby potwierdzić partnerstwo między Ligą Mistrzów i Lubelskim. To bez wątpienia bardzo dobra okazja dla regionu, żeby pokazać się w całej Europie. Nie mam wątpliwości, że dzięki naszej współpracy popularność koszykówki w Polsce będzie jeszcze większa – tłumaczył Patrick Comninos, dyrektor generalny Basketball Champions League.
– Podpisane dziś porozumienie oznacza, że wchodzimy na wyższy poziom jeżeli chodzi o promocję województwa w Europie. Do tej pory byliśmy widoczni na różnych wydarzeniach w kraju, teraz idziemy krok dalej. Koszykówka jest drugim najpopularniejszym sportem w Europie po piłce nożnej. Dlatego cieszę się, że Lubelskie poznają mieszkańcy 16 państw, które mają swoje kluby w Lidze Mistrzów. Mamy strefy ekonomiczne, dobre szlaki komunikacyjne i lotnisko. Wierzę zatem, że ta promocja przyciągnie do regionu nowe inwestycje – wyjaśnił Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski.
W konferencji prasowej uczestniczył również Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki oraz doradca biznesowy Basketball Champions League.
– Jednym z moich zadań w Basketball Champions League jest pozyskiwanie nowych partnerów i sponsorów dla tych rozgrywek. Wraz z prezesem Patrickiem Comninosem dzisiaj prezentujemy pierwszego z nich. Województwo Lubelskie od lat promuje się poprzez sport, a w szczególności koszykówkę, również na arenie międzynarodowej. Podczas mistrzostw świata w Chinach logotyp województwa można było zobaczyć na spodenkach naszej reprezentacji. Teraz współpraca będzie znacznie bardziej szeroka i obejmie cały sezon Koszykarskiej Ligi Mistrzów, w której biorą udział czołowe 32 zespoły z całej Europy – podsumował Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Związku Koszykówki i Polskiej Ligi Koszykówki.
Logotyp Województwa Lubelskiego będzie widoczny na parkiecie oraz na ściankach sponsorskich. Umowa (nadal w trakcie negocjacji) będzie obowiązywała w sezonie 2022/2023 i obejmie minimum 190 meczów Koszykarskiej Ligi Mistrzów. Energa Basket Ligę w Koszykarskiej Lidze Mistrzów w obecnym sezonie reprezentować będzie wicemistrz Polski, Legia Warszawa. Drużyna ze stolicy zagra w grupie C, gdzie rywalami będą Hapoel Holon, Filou Ostenda oraz Galatasaray Stambuł. Mecz z ekipą z Izraela, który zostanie rozegrany w poniedziałek o godz. 20:00, zainauguruje tegoroczne rozgrywki.
Województwo Lubelskie już wcześniej promowało się przez koszykówkę. Logo województwa było eksponowane m. in. na spodenkach reprezentacji Polski, w tym podczas mistrzostw świata w Chinach w 2019 roku, kiedy kadra zajęła ósme miejsce, czy też podczas kwalifikacji do EuroBasketu. Ponadto Województwo Lubelskie było Partnerem meczu o Suzuki Superpuchar Polski oraz Turnieju Finałowego Suzuki Pucharu Polski w 2021 r. i 2022 roku.
(fot. UMWL)
Województwo Lubelskie zostało partnerem rozgrywek Koszykarskiej Ligi Mistrzów (Basketball Champions League) w sezonie 2022/2023 – i … z takich weselszych rzeczy, to byłoby na tyle
Skandal! I znów trzeba wydać kasę na jakich drabów latajacych za gumowym balonem.
uważaj żeby mamusia z tatusiem rachunku ci nie wystawili, ile kasy musieli wydać na wychowanie takiego draba, co mu koszykówka nie odpowiada bo wiecznie miał zwolnienie z w-f’u i wyrósł na lebiege.
To nie koszykówka mu nie odpowiada, tylko byle jaka umowa, co nic nie daje samemu województwu… Parę osób się nachapie i tyle, a jakieś ofermy będą się podniecać logo na ściance albo na spodenkach…
A ile to „partnerstwo” będzie nas kosztowało ?.
Też zadaję sobie takie pytanie
Partnerstwo, reklama, a jakie są szacowane korzyści z takiej inwestycji? Ktoś to wyliczał, czy ot tak po prostu „reklamujmy się na podczas meczów BCL i będziemy tacy światowi”…