Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

43 komentarze

  1. Fiat ? dziwne pojechał jak BMW ,Audi widać wiek też robi swoje

  2. Znowu dziad!!!!

  3. A może to seicento???

  4. I niech mi ktos jeszcze powie ze osoby w takim wieku tez maja prawo jezdzic i ze to mlodzi kierowcy powoduja wiecej wypadkow. Moze i wiecej ale nie takich powaznych. Niedawno w Lublinie 82-latek wjechal w kobiete ktora szla po chodniku a teraz to. Stare dziady niech jezdza mpk albo spacerek dla zdrowia a nie pchaja sie za kierownice.

    • głupi jesteś!

      • Bo co ? Bo napisalem prawde ?

        • Dziecko mentalne na kurs się zapisało? Grupa wiekowa 18-24 jest sprawcą największej liczby wypadków. Przytaczasz jeden przykład a dziesięć z młodymi kierowcami pominąłeś. Masz czas głupoty pisać, to spisz sobie wiek kierowców, o których pisało 112 od początku roku i wyciągnij wnioski jak potrafisz.

          • Przeciez napisal ze wiecej wypadkow popelniaja mlodzi ale nie takich powaznych. Czytaj ze zrozumieniem. A po drugie wiecej jest wypadkow z udzialem mlodych bo jest ich po prostu wiecej. Obroncy sie znlezli. Kiedys wjedzie wam taki stary w zone albo matke to inaczej bedziecie gadac

        • Bo po-paprańcy wymyślili że 67 lat i jest na tyle zdrowy że może być kierowcą np; autobusu.

          • I jak to się ma do tego wypadku? gdzie kierowca ma 69 lat i nawet gdyby jakimś cudem pracował na nowych zasadach to byłby już od 2 lat na emeryturze?

        • do „kierowca” „bo”: myślisz że nigdy nie będziesz stary lub myślisz że jako jedyny stary na świecie będziesz doskonałym kierowcą… choć ze swoim ograniczeniem myślowym prawdopodobnie nie dożyjesz starości…

    • o ja…. „Moze i wiecej ale nie takich powaznych” na jakiej podstwie to wydumales??? MISZCZU!

  5. Jeśli przechodzisz przez przejście i przepuszcza cię samochód to ZAWSZE sprawdź czy drugim pasem nic nie jedzie! To nie jest tak że to wina kierowcy, czasem (warunki) przejść nie widać.

    • Do „ja”: Nie zgadzam się, że wina jest po obu stronach. Wina jest ewidentnie po stronie kierowcy, piesze nie wtargnęły nagle, bo inne samochody się zatrzymały. Pieszym zabrakło natomiast rozsądku, aby się upewnić, czy nikt nie jedzie drugim pasem. Czyli racja po ich stronie, ale leżą w szpitalu.

      • czytając komentarze „kierowców” którym wszystko przeszkadza i winni są zawsze inni ew. wspówinni to normalny człowiek się zastanawia czy rzeczywiście nie lepiej w ogóle nie zbliżać się do dróg…! Ech szofery!…

    • A czyja wina? Ufoludków? Jak przejść dla pieszych nie widzisz, to czas już najwyższy na wizytę u okulisty. Z resztą tam akurat przejście jest bardzo dobrze oznaczone a widoczność jest doskonała…

    • Oddaj prawo jazdy i nie wsiadaj wiecej do samochodu.
      Własnie udowodniłes, że nie znasz podstawowych przepisów ruchu drogowego.

      • Przeczytaj, głąbie, to co napisałem jeszcze raz. Właśnie udowodniłeś że nie umiesz czytać. Aha i oddaj kartę rowerową (pływacką, na stołówkę czy co tam masz).

        • Nie masz prawa jadac samochodem wyprzedzac stojącego przed przejsciem samochodu. Oddaj prawo jazdy.

    • nie wsiadaj wiecej za kierownice!! twoja mentalnosc zabije w koncu kogosna przejsciu!

  6. Co powiedzą kierowcy, którzy się zatrzymali ?
    – chciałem dobrze 🙂

    Co powiedzą laski w szpitalu?
    – przecież miałam pierwszeństwo, to po co się rozglądać

  7. Dzięki takiej uprzejmości można zrujnować życie sobie i innym.

    Na jezdni o dwóch pasach ruchu warto przepuszczać pieszych, ale tylko jeśli auta nie jadą obok siebie

    • No chyba nie mozliwym jest gdy auta jada równolegle, aby piesi zdązyli przejsc caly pas przed zatrzymanym samochodem i zeby ten drugi ich najechał. Do tego pzeby piesi przeszli pas potrzeba kilku sekund
      Potrącenia pieszych następują gdy bałwan który jedzie daleko z tylu lekceważy samochód, który zatrzymuje sie przed przejsciem i go wyprzedza. A przepisy mowia wyraznie, że w takiej sytuacji nie ma prawa wyprzedzic zatrzymanego samochodu.
      Oddaj prawo jazdy.

      • Cytuj przepisy i swoje mądrości rozjechanym na pasach

        • Pora aby głaby na polskich drogach zaczeli jezdzic zgodnie z przepisami. ZA wyprzedzanie na przejsciu dla pieszych powinno sie zabierac prawko.

  8. #1. Niestety, ale uważam, że większość pieszych nie wie jakie obowiązki należą do pieszego gdy zbliża się do przejścia oraz w jaki sposób ma go pokonać.
    #2. Mówienie, że pieszy ma pierwszeństwo na przejściu, to podejście bardzo roszczeniowe (jakże ostatnio bardzo modne) trudne do udowodnienia czy to było wtargnięcie, wymuszenie pierwszeństwa czy rzeczywiście pieszy wszedł na przejście szacując, że prawidłowo jadący pojazd nie najedzie na niego w trakcie pokonywania przejścia.
    #3. Nie do końca zrozumiałe/uzasadnione było ustawienie sygnalizacji świetlnej kilkaset metrów dalej gdzie znacznie łatwiej pokonać ulicę. Tym bardziej, że przejście oznaczone jest tabliczką „przejście szczególnie często uczęszczane przez dzieci”. W linku poniżej widoczne oznakowanie przejścia.
    http://www.lublin112.pl/swidnik-policja-poszukuje-swiadkow-wypadku/
    #4. Z linku powyżej na zdjęciu widać pewną rzecz – która mnie nurtuje, kiedy przechodzę wieczorem po pasach od strony stokrotki na stronę Hryniewicza. Otóż na wąskim pasie zieleni po obu stronach przejścia stoją 3 znaki pionowe i dalej barierki. Dwa znaki od strony „Galerii Venus” znak „Przejście dla pieszych szczególnie często uczęszczane przez dzieci oraz znak nakazu jazdy z prawej strony znaku – jest takie miejsce, że jak pieszy stoi na przejściu jadący ul. Racławicką od galerii nie są w stanie zauważyć czy na pasie zieleni rzeczywiście ktoś stoi zanim się wychyli, a wtedy może być za późno.
    (aktualnie tabliczka informująca, że przejście szczególnie często uczęszczane przez dzieci jest zdjęta) mimo wszystko widoczność jest od kolan do głowy, jeszcze jak się ktoś na szaro ubierze to raczej wcale nie widać).
    #5 Dodatkowym utrudnieniem dla kierowców różnych pojazdów rożnie może być utrudnienie w postaci ograniczonej widoczności poprzez przedni lewy słupek, który skutecznie zasłania sytuację co się dzieje na przejściu gdy jest się już blisko. To miało miejsce gdy jedne z kierowców ustąpił pierwszeństwa jedno przejście wcześniej przed przystankiem. http://www.lublin112.pl/swidnik-tragiczne-potracenie-przejsciu-zyje-starsza-kobieta-zdjecia/

    Napisałem swój komentarz bo na tym przejściu powinny być sygnalizacja świetlna, poprawiła by ona bezpieczeństwo zarówno pieszych jak i włączających się do ruchu kierowców z ulicy Hryniewicza, zwłaszcza w godzinach szczytu i okresie nauki szkolnej.

    Być może ktoś z Was się zgadza z tym co napisałem?

    • Rozumiem, że ty nigdy nie przechodzisz przez przejście. Żeby niepotrzebnie nie stresować kierowców. Bo zawsze znajdzie się ktoś, kto tobie zarzuci, że wtargnąłeś albo źle się rozejrzałeś, albo, że byłeś na czarno ubrany.

  9. W Świdniku tamtejsi mieszkańcy czują sie Panami świata wychodząc na pasy nawet nie rozglądając się czy nie jedzie przypadkiem jakis pojazd. Odwiedzając ta wieś byłam zdziwiona ze samochody się zatrzymują już wtedy kiedy mam do przejścia 3metry. Potem sprawa się wyjaśniła że właśnie kierowcy chca uniknąć potrącenia ludzi którzy cisną na przejście pewnie przed siebie nie zważając czy cos jedzie czy nie

    • Droga ago, cóż ty robiłaś na tej wsi będącej miastem powiatowym Świdnik? Czyżbyś nie była „miastowa” czy tylko poklaskujesz jak klakier innym szkalującym to miasto? A do rzeczy: powinnaś czuć się jak prawdziwa dama, kiedy to mając aż 3 metry do przejścia dla pieszych już auta się przed tobą zatrzymywały. Widzisz, to swoje zdziwienie powinnaś zapamiętać, gdyż w innym miejscu (jakąkolwiek wieś zamieszkujesz) możesz nie zaznać takiego luksusu. A ja bym to nazwał zwyczajnie uprzejmością, ale co „takie osoby jak ty” mogą o tym wiedzieć.

    • aga masz rację. to co piesi wyprawiają w świdniku to paranoja. zawsze jeżdżę przepisowo a już dwa razy miałem w tym mieście niebezpieczne sytuacje.
      za pierwszym razem „jogger” przebiegł mi przed autem i hamując wylądowałem na pasie zieleni a drugi raz jakiś pan wszedł sobie na przejście w ogóle nie patrząc czy coś jedzie. na szczęście mam sprawne hamulce i ten jegomość tylko oparł się ręką o moją maskę.
      oczywiście, że często jest wina kierowcy ale tak samo często wina leży po stronie pieszego. tona metalu nie zatrzyma się w miejscu.

  10. Aaron Fleischman

    Wyprzedzanie (lub omijanie) na przejściu dla pieszych, które było przyczyną tego potrącenia, to wykroczenie bardzo powszechne i typowe wśród kierowców WSZYSTKICH kategorii wiekowych. Hejtowanie sprawcy wypadku ze względu na wiek jest tutaj zupełnie bezpodstawne.

    A idiotom, którzy swoje urojenia podają za fakty twierdząc, że najwięcej wypadków w Polsce powodują kierowcy w wieku 19-24 lata, „bo jest ich najwięcej”, polecam ten artykuł. Przeczytać i przestać wypisywać głupoty.

    http://www.motofakty.pl/artykul/seniorzy-czy-kierowcy-w-sile-wieku-kto-powoduje-wiecej-wypadkow.html

Z kraju