Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Wiosną miała ruszyć budowa drogi ekspresowej z Lublina do Lubartowa. W tym roku nie ma już na to szans

Co najmniej rok dłużej kierowcy będą musieli korzystać z dotychczasowej drogi krajowej Lublin – Lubartów. Budowa ekspresówki znacząco się opóźnia.

Droga krajowa nr 19 z Lublina w kierunku Lubartowa jest jedną z najbardziej ruchliwych tras na Lubelszczyźnie. Ustępuje jedynie trasie Lublin – Piaski. Tą ostatnią w ciągu doby porusza się średnio 29 425 pojazdów, z kolei z Lublina w stronę Lubartowa 28 355, a więc niewiele mniej. Nic więc dziwnego, że kierowcy z utęsknieniem czekają na zaplanowaną drogę szybkiego ruchu, która połączy oba miasta.

Umowa na realizację odcinka drogi ekspresowej S19 Lublin – Lubartów została podpisana w lutym ub. roku. Wykonawca, czyli firma Mota-Engil za ponad 835,6 mln złotych ma zaprojektować, a następnie wybudować 23 km trasy od węzła Lublin Rudnik do planowanego węzła Lubartów Północ. Ma na to 36 miesięcy, przy czym dodatkowo musi uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz decyzję o pozwoleniu na użytkowanie.

Zgodnie z umową, pierwszy etap, czyli okres projektowania, miał wynieść 12 miesięcy. Tymczasem mamy już czerwiec, a inwestycja nie weszła w drugi etap, czyli realizację samej budowy. A to oznacza, że upływa już czas przeznaczony właśnie na prace w terenie. W związku z sytuacją, jaka występuje na rynku, wiele osób zaczęło się obawiać, czy wykonawca czasem nie zrezygnował z realizacji inwestycji.

Jak zapewnił nas Łukasz Minkiewicz z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nic nie wskazuje na to, aby wykonawca zamierzał odstąpić od realizacji inwestycji. Obecnie w dalszym ciągu trwa proces projektowania oraz uzgodnień dokumentacji projektowej. Tym samym do wojewody nawet nie wpłynął jeszcze wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej, które jest kluczowym dokumentem, bez którego prace w terenie nie mogą ruszyć. A przypomnijmy, powinien on zostać złożony w lutym.

Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że w tym roku raczej nie ma już szans, aby budowa trasy się rozpoczęła. Do projektu mają bowiem zostać wprowadzone m.in. dodatkowe zmiany, przez co tworzenie dokumentacji znacząco się przedłuża. Obecne plany wskazują, że mają one potrwać do jesieni, zaś wniosek do wojewody ma zostać złożony w czwartym kwartale b.roku. Tym samym, jeżeli nic już nie stanie na przeszkodzie, budowa ruszy dopiero w przyszłym roku. A to oznacza co najmniej roczne opóźnienie w realizacji inwestycji.

(fot. lublin112)

23 komentarze

  1. Zawsze będę to powtarzał: PiS-owski marszałek województwa jest z Kraśnika, a nie z Lubartowa czy Niemiec, dlatego Kraśnik ma dwie obwodnice, a Niemce nie mają żadnej i może wnuki obecnych mieszkańców tej gminy doczekają bezpiecznej drogi do szkoły dla swoich dzieci, kiedy przez Niemce nie będą przetaczały się tysiące TIR-ów na dobę. I to pomimo tego, że to właśnie droga Lublin-Lubartów, a nie Lublin-Kraśnik jest drugą najbardziej zatłoczoną trasą na Lubelszczyźnie.

    Mieszkańcy gminy Niemce upominają się o obwodnicę od – UWAGA! – lat 80-tych XX wieku, a pomysł utworzenia trasy Via Carpatia narodził się w roku 2006. Od samego początku można było rozplanować budowę trasy Via Carpatia tak, aby pierwszym odcinkiem do realizacji był TEN NAJBARDZIEJ ZATŁOCZONY, ale nic z tego, bo pewien łysy jegomość ze Stolicy Polskiego Ciemnogrodu (czyt. Kraśnika) musiał spłacić dług swojemu elektoratowi, któremu zawdzięcza swój stolec, hahahahaha XD

    Szanowny mieszkańcy gminy Niemce! Wiecie już, na jaką partię macie NIE GŁOSOWAĆ w każdych następnych wyborach! 🙂 I nie dajcie się nabrać na pokrętne tłumaczenia o jakichś „proceduralnych przeszkodach”. Via Carpatia od Lublina do Rzeszowa przez Kraśnik powstawała z dnia na dzień, dosłownie w oczach, w ekspresowym tempie. I dokładnie tak samo mogłoby być na odcinku Lublin-Lubartów. Mogłoby, ale PiS-uary w pierwszym rzędzie muszą dobrze zrobić SWOIM 🙂

  2. Ni tak, zarówno urzad wojewódzki jak marszalkowski wraz z przybudówkami został opanowany przez pisomatoły. To pisowskie bydło z podlubelskich wsi musi najpierw samo się nażreć a potem może pomyśli o inwestycjach. Ale nie będzie miało na to czasu, bo już niedługo z hukiem u smrodem wypisdzieli się to chamstwo.

  3. A Łopata czy Smolarz kim byli za poprzednich rządów jak byli u władzy. Co zrobili w tej sprawie.

  4. No myślę że gdyby kierował budową drugą i autostrad nie jaki NOWAK z poparciem i błogosławieństwem nie jakiego TFUSKA to drogi rosły by jak grzyby po deszczu!!Przecież pokazał na UKRANIE jak budował drogi,a przy okazji jak rosną jego portfel z łapówek!!.

    • normalny polak??? czyli taki który nie potrafi liczyć?? pis cię dyma znacznie bardziej niż PO.
      ale w sumie przez tyle lat dymania cięto zaczęło ci się podobać widzę.
      15 lat temu jak byłem młody, jak poszedłem do sklepu z 2 zł kupiłem picie na miejscu 40 groszy, laysy za 80 groszy, i zostało mi na 2 pałeczki wodne 50 groszy)
      teraz w czasach dobrej zmiany, picie na miejscu złotówkę, laysy 6 złoty, pałeczki lodowe koło 1.20.
      czyli kiedyś 1.70 zł za to wszystko teraz 10 zł. ale to kiedyś było gorzej.
      w złych czasach chleb kosztował 1.7 zł, teraz 5 zł. i jak ci normalny polaku wyszła ta twoja matematyka??
      jeszcze 3 lata temu za takie samo auto płaciłem 800 zł ubezpieczenia teraz mi przyszło 4000 zł. no faktycznie żyje się lepiej. ale tylko tym co wyciągają łapy po kasę moją i innych ludzi którzy pracują do rządu który nie ma swoich pieniędzy.

  5. a gdzie te 100 obwodnic na jakieś tam 100 lecie ???
    w sumie trzeba przyznać, że prawie by było bo pewien rudawy niemiecki Polak i banda złodziei zbudowali 55 i mieli w planach na 2023 oddać kolejne 70, ahh no tak PiS wybawił nas od tych złoczyńców i ukrócił złodziejski proceder budowy dróg….

  6. robole drogowi mówią, że firmy będą rezygnować, zapłacą karę umowną i wystartują do nowego przetargu z kwotą o 200-300 mln wyższą – i tak będą do przodu! Kto kogo chce zrobić w balona.

  7. Proszę przypomnieć jaka firma budowała Kraśnik Niedrzwica??? Na trasie do Lubartowa też skały??

  8. A niejaka Bienkowska mówiła w 2015 że lada dzień ruszy budowa S19 do Lubartowa i co niespelnila swej obietnicy, wolała wyjechać do Brukseli

  9. Informacja potwierdzone GDDKiA nie ma pieniędzy na budowę drogi ekspresowej Lublin – Lubartów

  10. Mieszkaniec Gminy

    W Wandzinie jest obecnie budowana betoniarnia na potrzeby budowy tej drogi i wytwórnia asfaltu prace mają ruszyć wiosną 2023r wiem z dobrego żródła.

Z kraju