Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Większość wytypowanych do kontroli pojazdów dostawczych była przeładowana (zdjęcia)

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, wraz z funkcjonariuszami Policji z Komendy Miejskiej Policji w Lublinie, przeprowadzili w Kalinówce kontrole samochodów dostawczych. Niestety większość wytypowanych pojazdów była przeładowana.

Funkcjonariusze zatrzymali do kontroli m.in. pojazd przewożący przesyłki kurierskie. Po zważeniu okazało się, że pojazd zamiast 3500 kg ważył aż 7700 kg. Co więcej, samochód nie posiadał ważnych badań technicznych.

Pojazd rozładowano, a wtedy okazało się, że masa własna pojazdu wynosi 4200 kg i jest o 700 kg większa od wartości dopuszczalnej. Zakazano więc dalszej jazdy, a pojazd z punktu kontroli odjechał już na lawecie. Zatrzymano również dowód rejestracyjny, a kierowca został ukarany dwoma mandatami karnymi w kwocie 700 złotych.

Łącznie inspektorzy wystawili 14 mandatów karnych i zatrzymali dwa dowody rejestracyjne z uwagi na brak badań technicznych. Funkcjonariusze zapowiadają, że działania takie będą kontynuowane, gdyż kontrola ważeniowa pojazdów dostawczych to obszar działania kontrolnego, gdzie ujawnianych jest zdecydowanie zbyt wiele naruszeń.

 

Większość wytypowanych do kontroli pojazdów dostawczych była przeładowana (zdjęcia)

 

Większość wytypowanych do kontroli pojazdów dostawczych była przeładowana (zdjęcia)

(fot. WITD)

21 komentarzy

  1. Po co Januszowi ciężarówka czy kat C, przecież to tylko koszty…. Prawda jest taka że większość dostawczaków z windą czy HDS jest przeładowana.

    • Tutaj chyba bardzo zawęzili to swoje „typowanie” do „IVECO na bliźniakach, z windą”

      • To fakt, bo w „Iveco na bliźniakach” można w ciemno celować, że będzie przeładowany. Weryfikacja staje się tylko formalnością.

        • przecież to od 20 lat wiadomo że iveco na bliźniaku z kontenerem i windą waży 3,5t. Jak długi kontener i agregat chłodniczy to 4t a wszystkie rejestrowane jako 3,5t.

  2. Rozumiem chłopa co wozi sobie dailakiem swoje warzywa na giełdę …na swój użytek niej ma…ale firmy kurierskie ??

    • Firmy kurierskie nie mają własnych samochodów i kurierów. To za nich robią Janusze – podwykonawcy. Zakładasz firmę transportową idziesz do firmy świadczącej usługi kurierskie (to taki większy Janusz często o międzynarodowym zasięgu) podpisujesz umowę oraz często weksel i rozwozisz paczki. Im więcej wlezie na samochód tym więcej kasy. Poczta Polska ma wszystko swoje stąd koszty, normy pracy, wynagrodzenia, związki zawodowe powodują brak konkurencyjności.

      • Poczta Polska też ma podwykonawców.

      • Dwa błędy w krótkiej wypowiedzi:
        1. Firmy kurierskie mają swoje własne samochody. Przewozy pojazdami ciężarowymi (głównie między oddziałami, ale też do dużych klientów) wykonują transportem własnym.
        2. Poczta Polska też ma swoich „Januszy na umowach” – głównie te małe dostawczaki.

        • Kierowca Tira od 20lat

          Żadna firma kurierska od DHL, po DPD, Fedex, Raben, Schenkeritd nie ma swoich ciężarówek do przewozu przesyłek i palet pomiędzy oddziałami itp! Wiem bo jeżdżę w transporcie liniowym u podwykonawcy który ma w 5 firmach auta. Do tego mam wgląd do dokumentów transportowych gdzie 100% dokumentów transportowych jest wystawionych na podwykonawców. Nawet odbiory calopojazdowe od dużych firm realizują podwykonawcy. Dlatego jak nie znasz jego faktycznego stanu rzeczy to nie pisz glupot

          • @Konsument bimbru od 20 lat

            A chociażby elektryczne MAN-y TG-e to do DHL należą, czy do podwykonawców?

            • Dostali na testy

              • InPost elektryczne VW (i całkiem nieelektryczne MAN-y) też ma na testy?
                Nie piernicz, że firmy kurierskie nie mają własnych samochodów, bo mają.

  3. W którym miejscu w Kalinówce ustawia się ITD?

    • jeżdżą motocyklami po obwodnicy i nie tylko obwodnicy i ściągają na wagę przy stacji paliw w krzakach

    • Za trzecią choinką po prawej. Pierwszy droga za sołtysem.

    • Kierowca Tira od 20lat

      Koło Orlenu stoją podczas łapanek jeżdżą nawet po polnych drogach żeby z Nienacki kogoś ściągnąć na wagę

  4. oszczędzają bo w przypadku podniesienia ładowności trzeba montować tachograf, a tak kierowca jeździ po 16 godzin i jest ok.

  5. A może by tak zważyć busa itd albo zmienić przepisy te auta są projektowane na większą dmc tylko wiadomo złapać kogoś i wydrzeć pieniądze

    • Przepisy są OK tylko Janusze nie chcą się do nich stosować. Większe DMC to więkze koszty a januszowanie w PL się opłaca bo można po zaniżonych kosztach lecieć, a mandat raz na jakiś czas wliczony jest w koszty…

  6. O speedbus tzn „out” poszedł wkońcu po rozum do głowy i nie pojechał po busa na odcholowanie bo był przeładowany bus ,dailakiem jak to zwykle bywa w tej firmie ,tylko manem zeby normalnie wszedł i nie był przeładowany brawo !

  7. Koledzy busiarze!
    Jeżeli ktoś przypuszcza że może być przeładowany, niech pamięta o obniżeniu reflektorów.
    Auta do 3,5t krokodyle głównie po tym typują do kontroli.

Z kraju