Wjechał w kobietę na przejściu i pojechał na zakupy

Puławscy policjanci ustalają okoliczności wypadku na przejściu dla pieszych w rejonie skrzyżowania ul. Lubelskiej i Gościńczyk w Puławach. Kierujący pojazdem po potrąceniu pieszej odjechał z miejsca zdarzenia.

W poniedziałek na skrzyżowaniu ulic Lubelska i Gościńczyk w Puławach policjanci zauważyli kobietę leżącą na przejściu dla pieszych.

Mundurowi podjechali i udzielili poszkodowanej pomocy oraz ustalili okoliczności zdarzenia, w którym uczestniczyła.

– Okazało się, że kierujący fordem skręcając z ulicy Lubelskiej w ulicę Gościńczyk nie ustąpił pierwszeństwa 57-letniej mieszkance Puław, która prawidłowo przechodziła po przejściu dla pieszych. Kierowca zaraz po zdarzeniu odjechał z miejsca i zaparkował auto przy znajdującym się nieopodal markecie – informuje mł.asp. Ewa Rejn-Kozak z puławskiej Policji.

 

 

Policjanci ustalili, że 84-latek, który kierował fordem robił zakupy. Twierdził, że nie był nawet świadom tego co się wydarzyło. Jak wykazało badanie, był trzeźwy.

Mężczyźnie zostało zatrzymane prawo jazdy. Poszkodowana piesza, po badaniach, z ogólnymi potłuczeniami ciała została wypisana ze szpitala.

2018-01-10 10:43:59
(fot. wideo Policja Puławy)

58 komentarzy

  1. Obowiązkowe badania dla wszystkich kierowców 60+ co 3 lata, koniec kropka !!!

  2. Dwie sieroty się spotkały na przejściu. Przy takiej prędkości to naprawdę sztuka wejść pod samochód…

    • To w jaki sposób pieszy miał się zachować?
      Na sekundę przed potrąceniem wszystko przebiegało spokojnie i prawidłowo. Nie było podstaw, żeby zakładać, że kieruję niewidomy. Co i kiedy pieszy powinien zrobić?

      • Właśnie też jestem ciekawa jak miała się piesza zachować,.. Widać jak samochód powoli i spokojnie dojeżdża do przejścia, a dopiero na prostej daje gazu… Też bym się nie spodziewała że ruszy z kopyta kilka cm przed zebrą…

      • Ja bym się upewnił, że się zatrzyma, zanim bym przed niego wszedł. Nigdy nie ufam „zatrzymującym się” samochodom.

  3. Prawie święta siostra Apostazja

    Jehzus, Maryja, Józefie świety nieudaczniku seksualny!!!
    Ślepy …uj, czy co ?!
    Słusznie prawko zabrali

  4. To co tam pogromcy pieszych? Jakie tym razem usprawiedliwienie dla ślepej, drogowej mendy?

    Nie mógł wyhamować? Za duża prędkość? Śliska nawierzchnia? Ciemno, mokro i oślepiły go światła nadjeżdżającego z naprzeciwka pojazdu? A może słońce go oślepiło?

    • Oślepiające słońce i pieszy w kapturze.

    • Jego poziom umiejętności jazdy jest taki jak twój i twoich wypowiedzi.

    • Pierwszeństwo to nie wszystko

      To jak pogromco kierowców? No i co, pieszej racja, a kto został potłuczony, na szczescie bez poważniejszych obrażeń.
      Jedziesz sobie spokojnie autem, prosto na Ciebie wyprzedza cieżarówka na trzeciego. No i co, ustępujesz, czy walisz w cięzarówkę bo Twoje pierwszeństwo? Pamiętaj jakie by nie były przepisy nigdy nie zwolnią z myślenia i rozsądku.
      W konfrontacji pieszego z samochodem, to zawsze ten pierwszy bedzie poszkodowanym, i dlatego pieszy też powinien dbać o swoje bezpieczeństwo. Slepa wiara w pierwszeństwo może drogo kosztować.
      Oczywiście zdrowia dla Pani, a dla innych wnioski, jakie by nie były przepisy-nigdy nie wiemy kto kieruje autem.

      • Metoda: „jedź byle jak, miej w nosie pieszych – niech oni się martwią o swoje bezpieczeństwo” się nie sprawdza. Nie każdy pieszy nie naprawi zawsze wszystkich błędów kierowców i wcześniej czy później dojdzie do potrącenia. Dzisiaj ten pieszy, jutro inny, po jutrze Ty.
        Zapamiętaj sobie: Nie jesteś doskonały i nieomylny. Jutro Ty możesz leżeć pod samochodem – choć wszystko zrobiłeś dobrze i byłeś ostrożny.

        • Pierwszeństwo to nie wszystko

          Franiu czytaj z zrozumieniem. Kto napisał że kierujący ma jechać „byle jak”? Metoda pierwszeństwa na pasach do końca się sprawdza? Widzisz sa przepisy i wbrew temu Ci się wydaje większość kierowców jeżdzi poprawnie, ale zawsze się znajdze ktoś, kto popełni błąd. Wypadki były, i będą -ale wspólnymi siłami można ograniczyć ich liczbę.
          Zapamiętaj sobie: Nie można pomimo określonym przepisów, bezgranicznie ufać kierującym. Wiadomo wszystkich zdarzeń nie unikniesz, ale do wielu zdarzeń by nie doszło gdyby sami piesi tez zadbali o swoje bezpieczeństwo. szczególnie że to oni sami bedą największymi poszkodowanymi.
          Ten wypadek jest tego przykładem, zielone światło w zadnym przypadku nie uchroniło pieszej. Oczywiście piesza miała pierwszeństwo-kierujący zawinił.
          Tu nie chodzi o to by winić pieszych, ale ich uswiadomić że zadne przepisy nie zapewnią im bezpieczenstwa i tyle.
          Nie wiem czemu pewni forumowicze nakrecaja pieszych na kierujących, i odwrotnie zamiast wspólnym siłami dążyć do ograniczenia liczby zdarzen.

    • Zacznę od tego, że NIE bronię kierowcy, wina jest ewidentna. Ale skoro pytasz, to proszę bardzo: samochód powoli skręca, piesza powoli idzie, *mogło* się tak niefortunnie złożyć, że cały czas była schowana za prawym słupkiem przedniej szyby i faktycznie nic nie zauważył, a jeśli przygłuchy, to i nie usłyszał…

  5. Widzisz Franiu, oto jak się jest nieśmiertelnym na tak przez Ciebie propagowanych PdP. Musisz walczyć dalej z pogromcami. Eksperci 3… 2… 1… start!

  6. Stary spróchniały slepy dziad wjechał w kobitę która przechodziła na zielonym i jej nie widział podobno. Do domu starców tępoto a nie za kierę.
    „R” pusta pało tobie życzę tego samego jak będziesz przechodzil na zielonym aby w ciebie ktoś wjechał zobaczymy kto wtedy będzie sierotą . bezmózgu !

  7. Wiek robi swoje – mógł naprawdę tego nie zauważyć ale jak tak było to zabrać prawo jazdy dożywotnio a jeżeli nie można to np. na 5 lat a później testy psychotechniczne. I bye, bye… Moim zdaniem każdy kierowca po 65 latach żywota powinien przejść badania sprawności do kierowania pojazdami mechanicznymi i od ich wyniku powinien zależeć jego los kierowcy. I tak później co 5 lat lub po każdym spowodowaniem zagrożenia na drodze. Niestety, wiekowi kierowcy to teraz większe zagrożenie niż nawet podpici (ale nie pijani w sztok) kierowcy.

    • Nie przesadzajmy jeszcze niedawno wszyscy do 67 roku mieli być zdolni do pracy, a ty mówisz o 65. Fakt może od 70-75 roku powinny być obowiązkowe badania. Im starszy tym częsciej tak jak z autem.

  8. Tak sobie myślę

    że osoba przechodząca przez przejście pogodziła się z tym, że zostanie rozjechana. Nie zwraca uwagi na nic po prostu idzie przed siebie a widzący inaczej wali w nią i dalej jedzie na zakupy. Tu nie ma co komentować to jest kur…a dramat !!!!

    • Absolwent Wyższej Szkoły Szczerzenia Zębów w Uśmiechu

      Najciekawsze w tym jest, że co raz więcej takich durni.
      Ten tu, chyba wyrapiał gały w lusterka za motocyklami, bo uwierzył, że są wszędzie.

    • Temu służą przejścia dla pieszych aby iść pewnym krokiem bezpiecznie. U nas często trzeba iść z duszą na ramieniu bo jakiś baran w samochodzie nie widzi przejścia i pieszych. Dopóki karą za potrącenie pieszego nie będzie zabranie prawka na pół roku i 1000zł kary, to nic do pustych lbow nie dotrze.

      • Baran jesteś i tyle. Przejścia dla pieszych są po to aby piesi nie przechodzili gdzie im się podoba tylko w określonych miejscach i dzięki temu jest bezpieczniej, a nie po to żeby sobie szli pewnie bez zważania nad tym co się dzieje na jezdni.

        Tu ślepy kierowca potrącił kobietę idącą na zielonym świetle i za to powinien zostać ukarany.

  9. taki 84 latek na bank odpadł by już przy podstawowych badaniach u okulisty …dziwne że nie ma przepisu który by na takie badania kierował kierowców po 55-60 roku życia

    • Dokładnie tak. Żeby zrobić prawko, trzeba przejść badania. I zazwyczaj przechodzi się je bez problemu, bo wzrok i refleks dobry wieku około 20 lat. A gdzie później badania okresowe?

    • A,B,C,D,E........

      tych po 60 do lekarza na badania podstawowe a tych 20-59 na badania psychiatryczne włączając piszących tu „znawców” prawa o ruchu drogowym i „mistrzów kierownicy”

      • Jak kierujących na badania, to i pieszych. Też potrzebują aby zbadał ich psychiatra, z tymi tendencjami do myśli samobójczych.

        O co my tutaj kruszymy kopię. Dziad stary, refleksu prawie brak, niedowidzi, nie słyszy. Znaczy, że nie spełnia warunków pozwalających mu na jazdę. Odebrać prawko i koniec tematu, a nie jakieś niestworzone historie o pędzących samochodach. Po co to komu. Piesi są równie odpowiedzialni za wypadki co kierowcy, tylko tego nie dostrzegacie bo patrzycie z perspektywy pieszego. Przejedz się kilka razy po centrum dużego miasta, sam będziesz klną na pieszych, którzy wskakują Ci pod koła.

  10. Niezły gosciu …jedzie i w zasadzie nic nie jest w stanie go zatrzymać …zdaje się ze jego umysł nie przewiduje jakichkolwiek przeszkód na drodze

  11. 3,2,1
    Forumowi mędrcy jadą po wszystkich kierowcach. I ich obrażają.

    • O nie, nie!. Nie po wszystkich kierowcach.
      Tylko po tych, którzy nie powinni kierować niczym większym, ani szybszym niż rower, żeby nie stwarzać zbyt dużego zagrożenia na drodze.
      Nie każdy musi mieć prawo jazdy. Nie każdy się do tego (kierowania pojazdami silnikowymi) po prostu nadaje i trzeba umieć się z tym pogodzić.

      • Z tymi rowerami to też Franiu nie przesadzaj. Ostatnio na chodniku taki zbutwiały dziadek mnie dobrze zahaczył rowerem. Na szczęście siatka z zakupami z biedronki zamortyzowała trochę impakt… Ale co do tego, że nie każdy musi i zdecydowanie nie każdy powiniem mieć prawo jazdy – pełna zgoda. Ledwo chodzą co niektórzy, na chodniku nawet stwarzają zagrożenia, a za kółko każdy sie pcha. Zero odpowiedzialności. Nie nadajesz się do czegoś, to tego nie rób. To nie dyskryminacja.

      • A,B,C,D,E........

        Franio jak bys był choć trochę kierowcą to obiektywnie podzieliłbyś winę pomiędzy oboje uczestników tego zdarzenia kierowca jechał a ta kobieta gdyby choć na chwile przystanęła to nie byłoby tego ambarasu.
        Zasada ograniczonego zaufania.
        A teraz nie bijcie piany i z zimna głową zapraszam do przejrzenia filmu.

    • Uważasz, że za taką jazdę się pochwała należy?

      • Jak to patałachy drogowe mawiają: „Zdarza się nawet najlepszym”.
        A po drugie chyba uważa, że bycie kierowcą za coś wyjątkowego, nieosiągalnego i elitarnego, zapominając, że dzisiaj 80-90% dorosłych ludzi (poza osobami starszymi) to kierowcy i prawie każdy nastolatek za parę lat też będzie Panem Kierowcą.

  12. Jakim glupim trzeba byc aby dac sie potracic w tak sposob. Co ona samochodu nie widziala ktory powoli sie zbliza? Kierowca powinien sie zatrzymac ale ludzie?! gdzie wy oczy macie? Patrzac na ten film to tylko kupa smiechu ze mozna byc takim glupim !!!
    A swoja droga policja w pulawach … to tam nie ma ani jednego normlnego policjata. Nie moge podac nazwisk ale mam badzieje ze za skladanie falszywych zeznan stala im sie bardzo duza krzywda.

    • Dodaj jeszcze, że mogła dzisiaj z domu nie wychodzić…

    • A to że była na już przejściu i samochód jechał tak wolno że nie mógł nie widzieć nie zatrzymać się . Pewnie tak głupim,że nie wyobraża sobie że może spotkać ta GŁUPIEGO KIEROWCĘ.

      • Nie pisałam, że kierowca bez winy -tylko tak na zdrowy rozsądek … panienka mogła uniknąć potrącenia, bo ten samochód nie pojawił sie z nikąd. To jest nienormalne aby w takiej sytuacji wleźć pod koła. Wina kierowcy ale tu chodzi o myślenie a tego zabrakło.
        Ktoś tu napisał, spotkało się tu dwóch głupich i ślepych. Amen.

  13. Jak powinno się przechodzić przez przejście.

    m.youtube.com/watch?v=59BwryyQ6NI

    • 1. Materiał dla przedszkolaków.
      2. W tym przypadku pieszy zachował się prawidłowo.
      3. W tym przypadku winnym potrącenia jest kierujący.
      4. W sądzie też pokazałbyś taki filmik?
      5. Polecam materiały: KRBDR, PoRD, Program „Jedź bezpiecznie” jako źródło wiedzy.

      • Franiu:
        Jedziesz DK 19 z naprzeciwka na trzeciego (na czołówkę) wali na Ciebie duża ciężarówka:
        1 Jedziesz dalej bo masz pierwszeństwo.
        2 Uciekasz na pobocze bo mimo że masz pierwszeństwo nie jesteś nieśmiertelny .
        3 Trąbisz , mrugasz i robisz wykładnie z przepisów o twoim pierwszeństwie mu światłami i jedziesz prosto.
        Każdy z kierowców tłumaczy wam mędrcom że kierujący nie ma zamiaru nikogo zabić i nie jest to jego celem lecz wypadki się zdarzają, a pierwszeństwo nie czyni nieśmiertelnym i nie zastąpi zasady ograniczonego zaufania i zdrowego rozsądku.

        • W takim przykładzie przede wszystkim winny jest kierujący ciężarówką. Od tego trzeba zacząć i wyeliminować taką patologię drogową z ruchu drogowego na przynajmniej kilka lat.
          Jak taki kogoś zabije to powinien pójść bezwzględnie siedzieć, a wtedy idiotów ubędzie.
          Na Twoim przykładzie wszystkie przepisy przestają mieć jakikolwiek sens i robi się wolna amerykanka.

          • Widać masz problem z logicznym myśleniem bo idąc Twoim tokiem rozumowania trzeba dać się zabić ale udowodnić że ma pierwszeństwo.

          • Franek się zamotał

            Uważasz za idiotę tego, który jedzie wprost na ciężarówkę? Tego, który jedzie zgodnie z przepisami ale nie robi nic by uniknąć zdarzenia bo ma przeciez pierwszeństwo i ono go ocali? To tak samo mozna określić mianem idioty, jeśli pieszy włazi pod samochód na pasach. Czyli przyznajesz że ludzie którzy mogą uniknąć zdarzenia ale tego nie robią w imię świętości pierwszeństwa to IDIOCI. Tak napisałeś.

        • A,B,C,D,E........

          Kasiu racja jest po Twojej stronie i ja wybieram tę drugą opcję wole ustąpić pierwszeństwa niż zginąć w majestacie prawa. To mój wybór a Franio wybiera egzekwowanie prawa za cenę własnego życia. Tragedia co ten facet ma w głowie.

          • Franio nie wybiera egzekwowania prawa za cenę swojego życia ale za cenę życia innych ludzi. Sam z pewnością uciekłby z drogi ale drugiego człowieka to na siłę by wepchał pod koła takiej ciężarówki żeby udowodnić winę kierującego i pozbyć się drugiego człowieka.

            Sam miałem kilka lat temu taką sytuację na jednym rondzie w Lublinie, tym bez świateł przy ul. Ruskiej. Zjeżdżałem z ronda, miałem pierwszeństwo i włączony kierunkowskaz, na rondo wjeżdżał TIR, jechał prosto, miał może ok 40-50km/h i widziałem że nie hamuje. Gdybym się nie zatrzymał to pewnie skończył bym na cmentarzu, bo co.. bo miałem pierwszeństwo?

    • A jaki to ma związek z potrąceniem przedstawionym na filmie?

  14. Do domu starców dziadu , tam nikogo nie przejedziesz!

    • No chyba, że balkonikiem.

    • Też będziesz starym dziadem jeśli wcześniej nie wtargnie ci : drzewo, filar, słup lub przepust na drogę. Nie trafi ci się zle wyprofilowany zakręt, za głęboki rów, niewłaściwa mieszanka bitumiczna lub tir z naprzeciwka, gdy będziesz wyprzedzał na trzeciego a on kulturalnie ci nie zjedzie.

      • A,B,C,D,E........

        no nie byłbym taki pewien czy ci wspaniali kierowcy dożyją tak pieknego i sedziwego wieku chyba nie a raczej na pewno nie głosząc to co tu czytamy to raczej mistrzowie kierownicy do pierwszego zakrętu.
        A tak nawiasem mówiąc pomijając całą tę sytuację drogową piszemy tu o ludziach i tym ludziom nalezy sie szacunek z racji że są ludźmi.A obrażanie ich i pogardliwe nazewnictwo świadczy tylko o bardzo niskiej żeby nie powiedzieć ZEROWEJ kulturze ty co tu piszą. Czy Was nie wstyd.Jeśli będziecie mieć szczęście w życiu może dożyjecie tych lat.

  15. Jak nie był świadom skoro zatrzymał sie za przejściem. Widać to wyraźnie na nagraniu.

  16. powiem tak mam prawko od 2 lat i dostałem je na max okres czasu czyli jakies 20 lat po tym czasie musze przejsc badania wiec dla czego ludzie co maja x czasu prawko maja je na czas nieokreslony ?

    • Może masz jakąś wadę wzroku (nosisz okulary) lub inną chorobę i dlatego prawko na czas określony. Innych podstaw nie ma.

  17. 60lat to wiek odpowiedni jeszcze by jeździć ale po 80…to już pora znaleźć sobie opiekuna a nie siadać za kierownicę!!! To po 80!!!powinno zabierać się prawo jazdy!!

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9116zł -0.01%
    • GBP 4.8609zł -0.2%
    • EUR 4.3262zł -0.31%
    • CHF 3.95zł -0.27%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wschodnia Konferencja i Targi Ochrony Granic „GRANICE”. Lublin, 25-26 września 2019
      UMCS na Pikniku Naukowym XVI Lubelskiego Festiwalu Nauki
      Kozłówka inspiracją dla akwarelistów
      Zaproszenie na Piknik Adoptuj Psa 3 Nałęczów
      Festyn Rodzinny przy Szkole Podstawowej Nr 57 w Lublinie
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.