Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

„Szeryf drogowy” w ciężarówce na krajowej 19

Codzienny korek w rejonie miejscowości Niemce doprowadza kierujących pojazdami do szewskiej pasji. Biorąc pod uwagę takich kierowców, jak ten z ciężarówki, zdenerwowanie stojących w korku może sięgać zenitu. Otrzymaliśmy nagranie prezentujące”drogowego szeryfa”, który skutecznie blokował przejazd lewym pasem.

158 komentarzy

  1. To jest, niestety, nagminne… Tutaj mamy dwóch kierowców ze wschodu – chyba właśnie stamtąd przyszła „moda” na blokowanie wolnego pasa. Tu nie pomogą apele do zdrowego rozsądku, tylko ustawienie radiowozu i wlepianie wszystkim „szeryfom” mandatu. Niby 500 zł to niewiele, ale jak któryś uzbiera 10 takich „pouczeń”, to może mu trafi do łba, że jego robota nie polega na kierowaniu ruchem… 🙂 Pozdrawiam.

    • Takie zachowania, frustracje jak ogromne straty materialne wynikajace z samego stania w korkach to pokłosie macoszego traktowania tej trasy wylotowej. Niemce jak kiedys Piaski, Lubartow, Kock i wiele innych sa rozjezdzane przez dziesiątki tysiecy aut na dobe. Ale obwodnicy nie potrzebuje zaden posel (jak kiedys Smolarz) wiec nikt sie o nia do konca nie stara. Drogi gminne sa traktowane jak skroty i tez sa niszczone na potęgę.

      • Mógł spokojnie jechać lewym pasem 10km/h z włączonym prawym kierunkowskazem do samego przewężenia i nikt by mu nic nie zrobił. Po prostu nikt nie chciał go wpuścić na suwak. Przyblokował by cwaniaków – mistrzów lewego pasa. Zator byłby na obu pasach i wtedy dopiero armagedon. Już widzę pełną kulturę wszystkich wożniców jak to potrafią jezdzić na suwak i korek od Andersa. Z Lubartowem i Niemcami jest połączenie szynobusem. Jaki problem z niego korzystać? żuk promuje alternatywną komunikację miejską. Skomunikowanie Lublina z dworcami chyba nie jest tak złe. Zresztą, jest też darmowy rower miejski….

      • jazda na tzw ,,suwak” odbywa sie na koncu przy zwezeniu pasa a kierunek to sobie mozesz wlaczac jak masz miejsce na taki manewr anie w takiej sytuacji . wiec nie pisz o czyms o czym nie masz pojecia powinni mu conajmniej 5 klockow stuknac to by sie prymityw nauczyl normalnej jazdy i zachowania na drodze.

        • „…kierunek to sobie mozesz wlaczac jak masz miejsce na taki manewr…” Ty tak na poważnie, czy jaja z siebie robisz?

    • gdyby polska mentalność zmieniła się i nauczyła jeździć na zakładkę to by i szeryfow nie trzeba by było nagrywać. zróbmy przepis za brak jazdy na zakładkę 500zl i 2 pkt postawmy radiowóz i wlepiajmy mandaty. na zachodzie tak się dzieje

  2. Blokował tylko cwaniaczków drogowych, którzy nie chcą grzecznie stać w korku jak większość kierowców tylko lewym pasem do końca i wcisnąć się na prawy.

    • no i takim myśleniem kierują się właśnie drogowi mściciele… A po ch..ja są dwa pasy w jednym kierunku? Po co baranku stac w kilometrowym korku na jednym pasie, skoro można go skrócić do 500m poruszając się dwoma pasami i zjeżdżać na suwak? Ja nie mogę, jaki pustostan między uszami…

      • @qshyh, tacy imbecyle jak Rytauł staliby na jednym pasie nawet gdyby było zwężenie z pięciu do jednego, także wiesz… 😉

        • hehehe to mnie rozbawiłeś, dokładnie tak by robił Rytauł, ewentualnie wziąłby się za szeryfowanie na tych 4 pozostałych pasach tyle że w poprzek by musiał – jedynka wsteczny jedynka wsteczny, @Rytauł – jak można być tak ograniczonym??? brak słów

      • To wtedy zrobi się korek na lewym pasie. I na suwak jest wtedy kolego kiedy obydwa pasy poruszają z nieznaczną prędkością a nie jak jeden pas stoi a na drugim wieśniak jedzie do końca i się wpycha. Uwierz że wtedy jeszcze dłużej się stoi.

        • Nie wpycha się, tylko jedzie zgodnie z przepisami, których wieśniaki nie znają.

          • Od kiedy to zmieniający pas ma pierwszeństwo? Jak na razie, jazda na suwak, tylko dzięki uprzejmości innych kierowców. Tych ze świecą w województwie szukać.

          • Jeżeli się nie myślę na końcu drogi jest znak zakaz wyprzedzania. Jezeli tak to jeżeli ktoś Cię nie wpuści na suwak, czyli wyprzedzi prawym pasem, popełnia wykroczenie za 500 zł i 5 pkt. Jazda na suwak na końcu dwóch pasów z których jeden się kończy jest przy zakazie wyprzedzania jedynym manewrem aby nie dostać takiego kwita.

      • Popieram. Wystarczy troche pomyśleć (to nie boli). Po to są dwa pasy żeby ich używać do końca. Ale u nas kultura jazdy pozostawia dużo do życzenia, a pojęcie „jazda na suwak” chyba jest większości obca.

        • Jolu. jeżeli buraki z osobówek pchają się prawym i wbijają się przed samochody to lewy wyhamowuje ciągle do zera i robi się jeszcze większy korek. wystarczy z 500 metrów wcześniej żeby zaczęli wielcy kierowcy z osobówek ” JO NIE BEDE STOŁ” zjeżdżali na prawy i prędkość na końcu zwężki zwiększy się do około 30 i płynnie wszystko schodzi. a jak dojeżdżają do końca i pchają się na siłę to robią większe korki. dlatego tacy szeryfy o jakich mówisz są potrzebni. Ciężarówką to nie jak osobówka że dodasz gazu sprzęgło puścisz but i jedzie. takiego 40 tonowego klocka trzeba rozbujać a zanim rozbuja przez was osobówki wciskające się na końcu zwężki robią się jeszcze większe korki.

    • …. albo tych którzy chcieli zawrócić, żeby skręcić do Woli Niemieckiej, więc tu nie „cwaniakuj”.

    • Niby jesteś kierowcą a czy „jazda na suwak” mówi ci to coś? W całej Europie tak jeżdżą tylko u nas ze znajomością przepisów kierowcy mają problem. Proponuję lekturę w postaci Kodeksu Ruchu Drogowego.

      • Jazda na suwak nie zmniejsza korków. Raczej je powieksza, bo trzeba wolniej jechać żeby na końcu nikt z nikim się nie zderzył. Gdyby wszyscy jechali jednym pasem to nie trzeba by było zwalniać przy zwężeniu.

    • No tak, bo jak zgodnie z przepisami korzystasz z dwóch dostępnych pasów to jesteś cwaniakiem. I zamiast jeździć na suwak lepiej robić korek na kilka kilometrów. Jak widać buraków drogowych nie brakuje.

      • To nie jest suwak. Suwak się porusza… to jest po to aby cfaniaczki się nie wpieprzały.
        „Suwak w korku niczego nie zmienia, wydłuża oczekiwanie tylko, tych na prawym pasie.

    • … przecież po to są dwa pasy, żeby do końca jechać dwoma i na końcu łączyć się na suwak! w ten sposób korek jest 2x krótszy. Ale kierowcy uważający jadących lewym pasem za „cwaniaków” doprowadzili do tego, że większość boi się normalnie lewym pasem jechać, żeby ich ktoś potem nie zwyzywał albo nie doprowadził do zderzenia byle tylko nie wpuścić, i dlatego zjeżdżają na prawy pas dużo wcześniej niż jest to potrzebne…

      • 2 x krótszy na suwak, ale przejedzie 2 x mniej samochodów przy zwezeniu. Więc robi się i tak dłuższy korek. Pozdro.

        • A dlaczego tak się dzieje? Bo jeden nie wypuści drugiego, inny wpuszcza chociaż ten z lewego nie widzi to i nie potrafi zareagować na czas, itp. A dlaczego jest jak jest? Bo jak jedzie lubartowska elka, to instruktor albo każe jej jechać na prawym pasie na zderzaki, albo toleruje takie zachowanie kursanta i z pokolenia na pokolenie brak umiejętności i zacietrzewienie są dalej przekazywane.

    • Jest różnica między blokowanie lewego pasa, który służy do jazdy w innym kierunku niż prawy, i wciskanie się na tenże prawy w ostatniej chwili. Tymczasem mamy dwa pasy do jazdy na wprost, a jeżeli jeden się kończy, to należy grzecznie jechać dwoma i na końcu tzw. suwak. Wyimaginowane cwaniaczki ze znajomością przepisów i kulturą jazdy ci się pomyliły.

    • Dokładnie

    • Słyszałeś o czymś takim jak jazda na zamek po to jest pas lewy żeby wykorzystać go do końca

    • Nic nie rozumiesz. Mają się, zapchać oba pasy, a następnie samochody maja wyjeżdżać na węższy fragment „na suwak”. Tak jeździ cywilizowany świat

    • Jak żeś głupi to stój! Po to jest lewy pas żeby z niego korzystać.

    • To w takim razie do czego służy ten lewy pas?

    • Pusty jesteś, po to są dwa pasy żeby z nich korzystać.

  3. A zochowanie typu nie stoje w korku tylko jade do konca i sie wciskam jest ok ze piszecie taki artykuł?

    • Lewy pas jest wyłączony z ruchu, że nie można nim jechać?

      • Swiatla w niemcach powinny zostac zlikwidowane! Przejsc jest jeszcze chyba 4 poz tym i ludzie nie maja zadnego problemu z przechodzeniem.A jesli chodzi o samochody wyjezdzajace z podporzadkowanej,to wiecej jest ich na skrzyzowaniu bez swiatel z drogą do nasutowa. Pomijam oczywiscie obecne remonty chu wie po co,bo nawierzchnia nie byla w zlym stanie. Juz lepiej zainwestowali by ta kase w kawalek obwodnicy tego g.. .

        • Ale te światła nie powodują zablokowania trasy. Nie raz były wyłączone i korki były takie same. Dlaczego przed Niemcami juz za swiatlami na gorce się stoi a w niemcach jedzie sie 30-40? Ludzie sami powoduja korki. Robia duze odstepy, rozgladaja sie, ruszaja z opoznieniem, wpuszczaja od Nasutowa jak od lubartowa jadą i samochod i tak nie ma szans wyjechac. Dodatkowo trasa ma zbyt niska przepustowość jak na tak duże natężenie ruchu i korki są i będą. Dlaczego mówi się o kolejnych odcinkach S19 a o obwodnicy Niemiec, która jest najważniejsza na całej trasie polskiego odcinka via carpathia nie ma ani słowa? Bo te lubelskie ćwoki, które dostały mandat zaufania nic nie robią. Absolutnie nic. Od lat mamy totalny marazm lubelskich przedstawicieli władzy. Dziki dziki wschód

    • Jakie „wciskam” matołku?
      Kilometr korka przy jednym pasie to kilometr korka. Przy dwóch pasach to już tylko 500 metrów korka… postoisz tyle samo, ale nie blokujesz niepotrzebnie drogi.

      • Dokładnie, a jeśli ktoś chce skręcić w lewo, to co, nie może jechać bo „cwaniak”? Albo jak chce skręcić w prawo, np. na stację, to musi stać w korku 2x dłużej, bo wszyscy muszą stać na prawym? Bezsens…

      • A ile samochodów przejedzie przez zwezke na suwak a ile przy cebulackiej jeździe?

      • No z matematyką kiepsko u Ciebie, przy dwóch pasach są 2 korki po 500 m każdy, czyli 2x 500=1000 , nikt szybciej nie przejedzie, bo przepustowość jest stała.

  4. Tępić buraków, cwaniaków i wszelkiej maści kulturalnych unaczej. Popieram kierowcę ciężarówki. Tak trzymać.

    • Tak macie rację, cwaniaki jadą do końca, a potem się wpychają a ty kierowco stój sobie w korku do usranej śmierci bo cwaniak jedzie do końca, albo co lepsze prawym poboczem bo i tacy się zdarzają. Jedzie niby na stację CPN, a tak na prawdę tylko po to, żeby na końcu wyjechać wyjazdem i oczywiście znowu się wepchać. POPIERAM KIEROWCĘ CIĘŻARÓWKI, A ARTYKUŁ JEST ŻAŁOSNY

      • A stój jak pi**a na prawym aż kulki ci się stykną. Kultura jazdy, a słoma z gumiaków. Opadają ręce na takie tępe dzidy.

    • Odezwał się burak.

    • Sam musiałbyś się wytępić bo pokazałeś swoje buractwo. Kto broni kierowcom jechać lewym pasem? Korek powinien się rozłożyć na dwa pasy po równo i nie byłoby problemu, ale buraki wolą stać w jednokilometrowym korku niż w 500metrowym. Oddaj już prawo jazdy bo skoro znalazłeś je w paczce z chipsami to i tak nie daje ci żadnych uprawnień.

    • Ty jesteś taki tępy od urodzenia czy z czasem Ci to sie ujawnilo???

  5. Nie zgodne to jest ale jak wszyscy chcą jechać lewym i na końcu na siłę cisną się w prawy to jakoś trzeba działać żeby dwa pasy jechały równo

  6. Blokowanie może i niezgodne z przepisami ale innego sposobu nie ma na powstrzymanie chamstwa innych kierowców którym nie chce się czekać i śmigają lewym pasem przez co inni są zmuszeni stać dłużej. To dopiero wkur***

    • jazda na suwak, mówi to Ci coś?

      • Uświadomię cię: wciskanie się na chama na końcu zwężenia i zmuszanie wszystkich do hamowania to nie jest jazda na suwak.

      • To nie jest suwak. Suwak się porusza… to jest po to aby cfaniaczki się nie wpieprzały.
        „Suwak w korku niczego nie zmienia, wydłuża oczekiwanie tylko, tych na prawym pasie.

    • Jakiego chamstwa?! W cywilizowanych krajach wykorzystuje się wszystkie dostępne pasy by skrócić korek a potem wjeżdża się na jeden pas na suwak jeden z lewego jeden z prawego. To np. bardzo dobrze działa w Krakowie wszyscy jadą, powoli ale jadą. Nikt nie szeryfuje nikt na siebie nie trąbi. https://youtu.be/xz_54BzAUsY?t=5m21s

      • Tę jazdę na suwak, doskonale widać na Poniatowskiego przed skrzyżowaniem z Popiełuszki. Bydło ciśnie do końca i wpycha się na chama. Przed oddaniem skrzyżowania z Ducha było to nagminne. Zwłaszcza przez kierowców busów.

        • Tam jest inna sytuacja bo korzystają z lewoskrętu a tutaj dwa pasy są do jazdy na wprost.

        • Na Poniatowskiego jest nieco inna sytuacja: tam nie ma zwężenia, tylko dwa pasy – jeden do jazdy na wprost, drugi do skrętu w lewo. Jazda na suwak nie ma tam sensu, jak też jest niezgodna z przepisami, bo przed skrzyżowaniem zaczyna się ciągła linia. Problem w tym, że spora część kierowców nie rozróżnia zwężenia od wjeżdżania z pasa do skrętu na pas jazdy na wprost (lub odwrotnie). Napiszę inaczej – gdyby wszyscy musieli się poruszać OBLIGATORYJNIE jednym pasem na kilometr, czy dwa przed zwężeniem, to można by od razu zrobić jeden pas – w całym kraju, bo przecież kiedyś zawsze to zwężenie nastąpi… 😉 Pozdrawiam.

        • Na Poniatowskiego przed skrzyżowaniem z Popiełuszki jeden pas jest do jazdy w lewo, a drugi do jazdy na wprost i w prawo. Suwak obowiązuje, kiedy jeden pas ruchu SIĘ KOŃCZY.

          Jeśli nie kumasz tej różnicy, to oddaj prawko, bo jesteś za głupi nawet na prowadzenie roweru.

          • Wróćcie do komentarzy pod którymś tam artykułem a dowiecie się od innych ZNAFCÓW przepisów, że tam kończy się pas ruchu na wprost, więc jazda na suwak ma tam jak najbardziej zastosowanie.

          • I tu masz rację kolego. Wpierdalanie się tych z lewego do jazdy na wprost bądź na prawo to zwykłe cwaniactwo, należy tępić. Nijak się to ma do opisywanej w artykule sytuacji.

        • Nie myl pojęć i nie wprowadzaj zamętu, na Poniatowskiego to NIE JEST jazda na suwak, bo tam jest lewoskręt, a nie KOŃCZĄC SIĘ pas. Dlatego tam to jest faktycznie cwaniactwo.

        • To jest zupełnie co innego, jazdę na suwak stosuje się przy zwężeniu drogi, nie porównuj tego z jechaniem pasem do skrętu w lewo i zmiany pasu na linii ciągłej!

        • Ha czasem da się tak zrobić jak piszesz i do odważnych świat należy. Jak ktoś szuka biegu i rusza jak ślimak to dla czego nie można wskoczyć przed niego. Ponieważ lubelacy nie umieją ruszać to się często korzysta.

    • Ale to jest twój i innych wybór. Kto broni tobie i innym jechać lewym pasem? Po to jest. To tak jak ja bym powiedział, że zarabiam 1800 a ktoś inny 5000 i to jest dopiero chamstwo i wiesz jak wkurza? Może powinno się takim blokować konta bankowe?

  7. Konfidentom mówimy NIE!!!

  8. Konfidencie on ma tacho a ty w osobówce nie

  9. Zamknąć prawy pas i po kłopocie.

  10. Buractwo na wschodzie Polski nie zna zasady że w takich przypadkach jedzie się na tzw. „zamek” .Niestety mimo znaków i tak banda gumofilców chce być pierwsza.

Z kraju