Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Wakacje się kończą, zmienia się rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Przez ul. Kasprowicza pojedzie autobus

Tak jak co roku, wraz z zakończeniem wakacji, wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach jazdy autobusów i trolejbusów lubelskiej komunikacji miejskiej. Jedna linia pojedzie też inną trasą niż obecnie.

W środę 1 września zaczną obowiązywać nowe rozkłady jazdy komunikacji miejskiej. Mają one być zbliżone do tych, jakie wisiały na przystankach przed wakacjami. Natomiast w porównaniu do obecnych, zakładają one głównie zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 17, 26, 31, 57, 150, 151 i 158. To właśnie z tych autobusów i trolejbusów korzysta najwięcej uczniów.

Linie nr 17, 26, 31, 57 i 150 w godzinach od 6:30 do 17:00, zamiast co 20 minut, będą kursować z częstotliwością co 15 minut. Trolejbusy linii nr 151 i 158 w godzinach szczytu będą podjeżdżały na przystanki co 10 minut, a więc dwa razy częściej niż obecnie. Z kolei linia nr 159 ma kursować w godzinach szczytu co 15 minut. Teraz średnia częstotliwość wynosi 20 minut.

Zmieniona zostanie również trasa linii nr 52. Autobusy zamiast przez ul. Turystyczną pojadą przez ul. Kasprowicza. O skierowanie tam komunikacji miejskiej od dawna apelowali mieszkańcy, jak też zarząd dzielnicy. Przywrócone zostanie także funkcjonowanie kursu linii nr 922 o godzinie 6:10 z Zawieprzyc.

Jak wyjaśnia Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie, niewykluczone jest, że od października rozkłady jazdy znów ulegną zmianie. Wszystko zależne będzie od sytuacji związanej ze studentami. Jeżeli powrócą oni na uczelnie, będzie analizowana kolejna modyfikacja rozkładów.

(fot. lublin112.pl)

14 komentarzy

  1. Kto to wymyślił? Czy nie lepiej byłoby skierować np.57 lub 8 przez Mełgiewską, Kasprowicza, Turystyczną? Linią 52 jeździ do szkoły i pracy dużo osób, jeżdżą starsi ludzie na zakupy (bo przystanek obok Leclerca). Zmiana trasy zmusi tych ostatnich do przejścia dość długiego, dla niektórych za długiego, odcinka od Mełgiewskiej i z powrotem. Pozostałym wydłuży czas przejazdu. Gdzie tu troska o wygodę pasażerów? A przecież, jak pisałem, można było, bez szkody dla nich, zmienić trasę innych linii, których w tym rejonie jest kilka. Dlaczego władze gminy Wólka, na pewno informowane o zmianie nie zaproponowały ZTM innego rozwiązania? Bo to nijak się ma do oczekiwań i potrzeb mieszkańców.

    • „Pasażer” może odpocznij od myślenia.
      57 przez (…) Mełgiewską, Kasprowicza, Turystyczną (…) ?
      Przecież zależało ci na przystanku obok Leclerca.
      A co ze Świdnikiem Dużym (Leśniczówka)?
      Może jeszcze te 57 przez Felin i strefę ekonomiczną pojedzie ? 🙂

      8 przez (…) Mełgiewską, Kasprowicza, Turystyczną (…) ???
      Autobus jadący z Krężnicy i Zemborzyc, mający końcowy na Okopowej miałby jeździć przez Mełgiewską ???
      Jak widać w tym ZTM jednak mądrzejsi wymyślają trasy.

      • I kto tu ma problem z myśleniem? I z czytaniem ze zrozumieniem? Pisałem tylko o linii 52 – w trosce właśnie o mieszkańców Świdnika Dużego, Małego i innych na trasie. To o nich nie pomyślano, choć można było zaplanować zmiany inaczej – lepiej. Więc i ty odpocznij od myślenia.

        • ’jedziemy’ ma rację.
          Bo chyba raczej ty masz problem ze zrozumieniem tego, co sam piszesz.
          W jakiś głupi sposób tłumaczysz się, że (cytuję) „Pisałem tylko o linii 52”.
          A przecież wyraźnie proponujesz zmiany na liniach 57 i 8.
          Czy to nie ty proponujesz skierować (cytuję) „8 przez Mełgiewską, Kasprowicza Turystyczną” ?
          Wiesz chociaż jaką trasą jeździ 8?
          Daj sobie spokój z myśleniem.

          • Jeśli chodzi o linię 8 – biję się w piersi. Mea culpa. Pomyliłem z linią 39. Nie zmieniam zdania co do 57 i innych. W tym i 39. Można było rozwiązać ten problem inaczej – lepiej, a nie zmieniać trasę autobusu, który zresztą jeździ rzadziej niż na innych trasach.

            • „Pasażer” a ty „myślisz”, że ktoś w ZTM spojrzał na mapę i ot tak sobie stwierdził, że „od dzisiaj to będziemy jeździć inaczej” ?
              Czy może jest to wynik obserwacji ilości pasażerów, zgłaszanych uwag oraz możliwości finansowych innego samorządu?
              Jest wiele osób mających różne uwagi tylko zamiast pisać komentarze przysyłają do ZTM.
              Wydaje ci się, że pisanie takich komentarzy jest właściwym sposobem na zgłaszanie swoich uwag?
              A niby uwagi z którego portalu informacyjnego mają być brane pod uwagę?
              Może ktoś czytający „obajtkowe gazety” ma inny pomysł.
              Do kogo masz żal, że linia poza granicami miasta Lublin jeździ rzadziej?
              Przecież to właśnie inna gmina dopłaca do takich kursów.
              Mogą sfinansować kursowanie co 15 minut.
              Tylko oprócz twoich pomysłów każdy kalkuluje koszty.
              Byłeś w swoim samorządzie i przedstawiłeś swoje pomysły?
              I nie zapominaj, że zmiana innej linii (39, 57 czy też innej) automatycznie odbędzie się kosztem dotychczasowych pasażerów tych linii.
              Skoro twój samorząd dopłaca do linii 52 (będącej tematem tych zmian) to niech uzgadnia z ZTM, którą trasą ma jechać autobus.
              Tylko obyś się nie zdziwił, że zmiana była spowodowana uwagami mieszkańców twojej gminy 🙂

              • Gdybyś uważnie przeczytał, to byś wiedział, że zmiana trasy nastąpiła na wniosek nie mieszkańców gminy lecz radnego dzielnicy Hajdów-Zadębie. Nie słyszałem, by zabiegali o to mieszkańcy gminy Wólka. I nic nie wiadomo, by władze gminy prowadziły jakieś konsultacje z mieszkańcami. I to jest problem, a nie częstotliwość kursowania czy punktualność, bo z nią na ogół nie było kłopotu. Ciekaw jestem, jakie uwagi do rozkładu zgłosiła gmina. A zmiana trasy też odbędzie się kosztem pasażerów linii 52. Oni mają tylko tę linię, inni większy wybór, więc dla nich zmiana nie byłaby tak odczuwalna i dolegliwa.

  2. A co następnego lockdown nie będzie? Przecież od października ma być.

  3. Przydałaby się jakaś w końcu linia która by jechała w ten sposób Turka – Turystyczna – Melgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczynska – Wolska – Kunickiego – nowy Świat – Janowska – Kreznicka – Kreznica Jara

    • Nie zapominaj, że takie połączenie musiałoby być współfinansowane dodatkowo jeszcze (oprócz Lublina) przez dwa samorządy.
      Już widzę jak gmina Wólka dogaduje się z gminą Niedrzwica Duża 🙂

Z kraju