Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

W tym miejscu wciąż dochodzi do kolizji i wypadków. Budują sygnalizację świetlną (zdjęcia)

Rozpoczęła się budowa sygnalizacji świetlnej na węźle Węglin. Bardzo często dochodzi tam bowiem do kolizji i wypadków. Światła mają poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

33 komentarze

  1. Źle zaprojektowano węzeł. Gdyby było tam rondo to by nie trzeba było świeteł.

    • Dokładnie. O to, to. Na węzłach Tatary i Czechów nie ma zderzeń przy dużej prędkości. Jedynie na zjeździe na węźle Czechów drogowcy zrobili łuk, który lepiej pokonywać z wymaganą prędkością, ale jest on jeszcze daleko przed rondem, więc ktoś kto lubi sobie wypaść z drogi – zrobi to bez szkody dla innych użytkowników.
      Z kolei na rondzie turbinowym na węźle tatary widoczność jest taka, że zmusza do zatrzymania się. Ale to też nawet dobrze, żeby „zejść” z prędkości ekspresowej przy zjeździe z ekspresówki.

    • STOP PATOLOGI NA DROGACH

      Można ? Jednak można !

    • Patrz rondo przy makro = dzień bez kolizji dniem straconym. Na głupiego jest tylko jedna rada – nożyczki, prawko na pół i wypad do OSK na szkolenie.

  2. Audyt w skrócie.
    „Idiota kierujący samochodem/motocyklem/rowerem gdy znajdzie się na wielo-pasowej drodze z równą nawierzchnią nie potrafi stosować się do obowiązujjącego ograniczenia prędkości.”
    Wniosek:
    Trzeba wprowadzić sygnalizację świetlną na skrzyżowaniu/PdP bądź postawić fotoradar.

  3. Zamiast infrastrukturą wymuszać uspokojenie ruchu (patrzcie inne węzły – z małymi rondami) to zrobili pas startowy z jednią o szeroości 20 metrów, prostą przez ponad 1,5km i teraz światłami trzeba walczyć ze wścieklizną drogową. Tam rowerem się można rozpędzić do 60km/h.

  4. Według mnie to skrzyżowanie zostało źle zaprojektowane. Połączenie drogi ekspresowej z czteropasmową wojewódzką (podobno w przyszłości będzie to droga krajowa) powinno być wykonane jako bezkolizyjne

    • Trzeba gdzieś znaleźć kompromis. Nie można każdego skrzyżowania dróg robić w formie bezkolizyjnej. Ronda są dużo tańsze, zajmują mniej miejsca, dodatkowo uspokajają ruch zapewniają wystarczający poziom bezpieczeństwa. Tylko, że to muszą być małe ronda, a nie takie jak na W-Z.

  5. Jak to?
    a na papierze inżynierowi wyglądało tak wspaniale i bezkolizyjnie.
    Chyba że nie było tam narysowanych samochodów 😉

  6. obwodnica i sygnalizacja świetlna ???
    brawo geniusze inż

  7. i tak zamiast płynnego ruchu będa korki. Przebudowa źle zaprojektowanego węzła drogowego faktycznie tania i szybka nie jest. Ale ktos przeciez jest podpisany pod projektem , decyzją.

  8. Wielokrotnie tędy jeździłem i nie miałem problemów z pokonaniem tej krzyżówki. Jak ktoś nie patrzy na znaki i nie przestrzega przepisów to sam sobie winien. Niestety teraz wszyscy będą cierpieć za głupotę wybranych kierujących.

    • Na węźle do Świdnika postawili światła i jakoś kolejek jak na granicy nie ma.

      • Wydaje mi się, ze więcej aut jeździ na trasie Lublin – Opole Lub. niż na trasie Lublin – Świdnik. Ale mam nadzieję, ze korków nie będzie.

  9. Jak ktoś jest idiotą to sygnalizacja nie będzie mu przeszkadzała…. Światła na eksotesowce to kpina…. Będzie dużo najechań na tył. No i może w niektórych miejscach zdemontować sygnalizacje i przenieść ja w inne miejsce bo nie wszędzie to jest potrzebne.

    • D.bilu jedź, zobacz a potem pisz! To nie na ekspresówce.

      • jerbie niemasz racji światła będa poza ekspresówką ale nietrudno przewidzieć że jak kilka samochodów bedzie chciało zjechać z ekspresówki w tym samym czasie bęndą czekać na ekpresówce .

  10. Węzeł źle zaprojektowany od początku. Najlepiej to jeszcze na obwodnicy postawcie światła i przejścia dla pieszych to już w ogóle będzie bajka.

Z kraju