Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

W regionie rozpoczęły się zdalne kontrole tachografów. „Kierowcy prawidłowo wykonujący swoje zadanie nie będą typowani do kontroli” (zdjęcia)

Miniony poniedziałek był pierwszym dniem, gdy kierowcy mogli spotkać na terenie województwa lubelskiego pojazd Inspekcji Transportu Drogowego wyposażony w antenę DSRC. Ten niepozorny element zainstalowany na dachu radiowozu umożliwia zdalny odczyt tachografów, czyli urządzeń rejestrujących czas pracy kierowców.

Każdy pojazd ciężarowy i autobus, zarejestrowany po raz pierwszy po 15 czerwca 2019 r., wyposażony jest w tzw. tachograf inteligentny. Jedną z jego innowacyjnych cech jest właśnie umożliwienie zdalnej kontroli preselekcyjnej. Specjalna antena, która od poniedziałku jest na wyposażaniu Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, umożliwia zdalny odczyt danych z tachografu, przyczyniając się do typowania do kontroli pojazdów, w których tachograf zarejestrował nieprawidłowości.

Obecnie, tachograf zdalnie informuje służby kontrolne o wszelkich anomaliach dotyczących działania i użytkowania urządzenia, ale kolejna generacja tachografów będzie również informować o naruszeniach z zakresu czasu pracy.

Jak informują funkcjonariusze WITD, mają nadzieję, że to urządzenie wpłynie na dalszą poprawę bezpieczeństwa na drogach naszego regionu poprzez eliminowanie z dróg kierowców naruszających przepisy, a jednocześnie przypadnie do gustu również kierowcom, gdyż kierowcy prawidłowo wykonujący swoje zadanie nie będą typowani do kontroli.

W regionie rozpoczęły się zdalne kontrole tachografów. „Kierowcy prawidłowo wykonujący swoje zadanie nie będą typowani do kontroli” (zdjęcia)

W regionie rozpoczęły się zdalne kontrole tachografów. „Kierowcy prawidłowo wykonujący swoje zadanie nie będą typowani do kontroli” (zdjęcia)

(fot. WITD)

16 komentarzy

  1. tirowcom należy przypomnieć o zmianie przepisów od 01.01.2022 r. Teraz manipulowanie i robienie wała na tachografie to nie tylko wysoki mandat. To także zatrzymanie prawa jazdy na 3 miesiące.

  2. a ktoś się orientuje jaki ma zasięg tacho?

    • Zasięg nieograniczony.

    • Wyczytałem na forach źe stacjonarne to nawet z 5km , ale krokodylki mogą jechać za, lub przed i w ten sposób odczytwać dane z tacho. Chyba te zamontowane w ich autach będą czytać przejeźdzające obok nich.

  3. do ja 500metruw

  4. A gdzie można zgłosić łamanie przepisów przez itd? Tak zamontowana antena jest niezgodna z przepisami o dzu 32 z 2003r. Rozdz 8 par 26 pkt. 2 pdpt. 5. Bo zamontowany sygnał świetlny błyskowy zasłonięty anteną nie jest widoczny z odległości conajmniej 150m przy oświetleniu słonecznym ani żadnym innym.

  5. I to jest właśnie inwigilacja, a jakaś banda złodziei ekscytuje się jakimś Pegasusem u adwokata złodzieja i malwersanta co w żywe oczy kpi z prokuratury. Mogę zrobić prosty niezamierzony błąd na tacho i z miejsca zaatakują mnie zielone zbóje z ITD jakbym co najmniej zgwałcił dziecko… Ciężkie czasy idą, a bedzie jeszcze gorzej.

    • To zatrudnij się do obsługi pegazusa, będziesz kontrolować złodziei, lżejsza robota i lepiej płatna niż kierowcy ciężarówki 😉

  6. Pabloo(oryginał)

    Co to za farmazony? Żeby dokonać kontroli zdalnej, kierowca musi zatwierdzić taką kontrole. Dopiero po tym zostaje zczytane tacho. Redakcja do tablicy ?

    • A protokół kontroli podpisujesz przed czy pokontroli?? Widzę próbę wymądrzania się kogoś nie związanego z tematem. Nawet nie podchodź do tablicy

  7. a jak ja stałem za typem i mu karte kredytową zczytałem to miałem problemy ;/
    ale mi równość. ciekawe jak kierowców z tarczami będa zdalnie badać xD ciekawe czy scania z 95 roku im powysyła dane XD

    • Pabloo(oryginał)

      Miałem taką próbę w Niemczech. Nie zatwierdziłem, zatrzymali mnie ma parkingu. Miałem 2 opisane wydruki. I mandatu nie dostałem. A jak zatwierdziła to jest popij wodą. Nie masz szans żeby się wytłumaczyć. Kapujesz ?

  8. Przydała by się taka antena do czytania czy kierowca jedzie na % 🙂

Z kraju