Wtorek, 16 kwietnia 202416/04/2024
690 680 960
690 680 960

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi

Ta ważna i wykorzystywana nie tylko przez okolicznych mieszkańców droga doczeka się w końcu remontu. Jednak na razie pewne jest, że nową równą nawierzchnię uzyska tylko podmiejski odcinek.

Wraca temat remontu tzw. „Tatarówki”, czyli drogi powiatowej z Lublina do Zemborzyc Tereszyńskich. Z roku na rok wzrasta tam ruch pojazdów, gdyż korzystają z niej nie tylko mieszkańcy intensywnie rozbudowującej się dzielnicy Zemborzyce, jak również Zemborzyc Dolnych i Wojciechowskich, lecz pełni ona również rolę południowej obwodnicy miasta. Łączy bowiem trasę Lublin – Kraśnik z ul. Krężnicką i dalej z Zemborzycką. Droga jest jednak w fatalnym stanie, jej nawierzchnia pełna jest dziur i kolein, spory problem stanowi również brak chodników.

Większa cześć trasy, gdyż odcinek o długości 4 km, znajduje się na terenie gminy Konopnica. Pozostałe 900 metrów to z kolei ul. Pasieczna w Lublinie. Gmina Konopnica wspólnie ze Starostwem Powiatowym przygotowują się do przebudowy swojego odcinka. Obecnie na ukończeniu są już prace dokumentacyjne i uzgodnienia projektu. Remont drogi ma zostać zrealizowany w przyszłym roku.

Problemem pozostaje lubelski odcinek. Sytuacja jest analogiczna jak z drogą łączącą Kalinówkę z ul. Głuską. Gmina Głusk wyremontowała swoją część trasy, zaś ul. Zorza do tej pory pełna jest dziur i nierówności. Dlatego też miejski radny Leszek Daniewski zwrócił się do prezydenta Lublina o zabezpieczenie środków finansowych w budżecie miasta na realizację tej inwestycji, aby zrealizować ją wspólne z Gminą Konopnica i Starostwem Powiatowym.

– Od wielu lat Rada Dzielnicy i ja w swoich wnioskach do budżetu miasta, a także interpelacjach i zapytaniach radnego, temat remontu i wykonania chodnika oraz oświetlenia ul. Pasiecznej uważam za jeden z priorytetów. W ubiegłym roku zgłosiliśmy do Budżetu Obywatelskiego projekt budowy oświetlenia tej ulicy, ale niestety przegrał on w głosowaniu z projektem „Niezatapialni”, nie mającym nic wspólnego z dzielnicą Zemborzyce – wskazuje radny Rady Miasta.

Jak wskazuje Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju Artur Szymczyk, możliwość zabezpieczenia środków finansowych na remont ulicy Pszczelej zostanie rozważona przy konstruowaniu projektu budżetu miasta Lublin na 2023 rok. Jednak ostateczne rozstrzygnięcie w sprawie ujęcia tego zadania w przyszłorocznym budżecie zostanie podjęte dopiero w grudniu na sesji Rady Miasta, kiedy to przyjmowany będzie budżet Lublina na 2023 rok.

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi

W przyszłym roku ma zostać wyremontowana „Tatarówka”. Wciąż jednak nie wiadomo co z lubelskim odcinkiem tej drogi
(fot. lublin112)

11 komentarzy

  1. Zorza i Laskowa. Ja to tylko tak tu zostawię

  2. Każdy (ja również) chciałby jeździć po normalnej nawierzchni.
    Ale na dzień dzisiejszy prawda jest taka, że tylko dzięki tym dziurom i ubytkom mało kto pozwoli sobie aby jechać szybciej niż 40 km/h.
    A po remoncie nagle oszołomy dostają małpiego rozumu i wydaje im się, że to jest tor wyścigowy.
    Osobnym tematem są firmy transportowe odbierające rolnicze produkty.
    Wiadomo, że w jakiś sposób trzeba je przewieźć.
    Ale zatrudnionym tam kierowcom wydaje się, że znaki B-18 ich nie dotyczą.
    I po roku droga ponownie nadaje się do remontu.

  3. doskonale widać

    To jest wybitne porównanie jak radzi sobie powiat w stosunku do miasta. Gdy budowano przystanek Lublin Zachodni i modernizowano całą linię do Warszawy to miasto się śmiało że nigdy nie ukończą, oni jednak ukończyli a do przystanku nie ma jak się dostać, chyba że ulicę Węglinek można uznać za ulicę. Miasto wprowadza dodatkowe obciążenia typu bilety i opłaty parkingowe aby być miastem inspiracji a mieszkańcy niech jeżdżą po dziurawych ulicach i płacą coraz więcej aby utrzymać Bizancjum.

  4. Kiedy miejski odcinek Zorzy dzbany z ratusza?

  5. To pokazuje jakie to dziadostwo, żeby nie było pieniędzy na drugi odcinek Zorzy. Ile to już lat ludzie proszą o wyremontowanie nawierzchni.

  6. Ja bym dał zupełnie inne zdjęcia te tutaj przedstawiaja droge w calkiem niezlym stanie , fotograf do materiału sie nie popisal

  7. Budowa ekspresówki dobiła tą drogę odpowiednio mam tylko nadzieję ,że w projekcie uwzględnią chodniki i trasę rowerową przy tej drodze bo czaro to widzę bez tych drobiazgów ………

  8. Lubelski odcinek Tataròwki to dziury i nieròwności. Taki stan jezdni to wstyd dla miasta.
    900 m to nieduży koszt.

  9. Dojazd do sławnego dworca Lublin Zachód to jest dopiero cudo…

Z kraju