Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Użytkownicy Tesli będą szczęśliwi. W Lublinie powstaje Supercharger (zdjęcia)

W Polsce jest zaledwie kilkanaście tego typu urządzeń. Po długim oczekiwaniu pierwsza ładowarka Supercharger dla aut marki Tesla powstała w Lublinie. Znajduje się na parkingu przy Ikei i Skende przy al. Spółdzielczości Pracy.

Po latach oczekiwań w Polsce rozrasta się sieć Supercharger, czyli ładowarek dedykowanych pojazdom marki Tesla. Tym samym, zgodnie z ideą sieci, użytkownicy tych aut z naszego regionu będą mieli łatwiejszy dostęp do własnych i niezależnych urządzeń, za pomocą których doładują baterie w swoich samochodach. Obecnie najbliższa ładowarka Supercharger zlokalizowana jest w Radomiu.

Łącznie w Polsce jest zaledwie kilkanaście Superchargerów. Zlokalizowane są one m.in. w Białymstoku, Ciechocinku, Katowicach, Kostomłotach k. Wrocławia, Krakowie, Lućmierzu k. Łodzi, Poznaniu, Radomiu, Trzebownisku k. Rzeszowa oraz w Warszawie. Blado to wypada patrząc na kraje zachodnie, gdzie tego typu obiektów jest po kilkaset. Na całym świecie znajduje się ponad 36 tys. ładowarek Tesli.

Oprócz Lublina, niebawem urządzenia tego typu mają powstać w Gdańsku, Gliwicach, Koszalinie, Szczecinie i Wrocławiu. Lubelski Supercharger jest już praktycznie gotowy i oczekuje na uruchomienie. Tesla na razie nie wskazuje dokładnej daty, wyjaśnia jedynie, że ma to nastąpić w ostatnim kwartale tego roku.

Użytkownicy Tesli będą szczęśliwi. W Lublinie powstaje Supercharger (zdjęcia)

Użytkownicy Tesli będą szczęśliwi. W Lublinie powstaje Supercharger (zdjęcia)

Użytkownicy Tesli będą szczęśliwi. W Lublinie powstaje Supercharger (zdjęcia)

Użytkownicy Tesli będą szczęśliwi. W Lublinie powstaje Supercharger (zdjęcia)

(fot. lublin112, ostatnie zdjęcie ładowanie Tesli w Radomiu)

29 komentarzy

  1. A skąd prąd do superchargerów? Ze Słońca, Marsa czy Andromedy? Czy może potrzeba nadymyć 200 razy więcej, żeby jakiś śmieszny samochodzik 200 km przejechał…

    • Średnio w Europie elektryk wyprodukuje trzy razy mniej „dymu” niż spalinówka. W Polsce dwa razy mniej. Mowa o cyklu życia auta, więc wlicza się w to także wyprodukowanie i recycling.

      Dane za transportenvironment. Konkretnie to nie dymu a CO2. Innych smrodów z rury diesla nie wspominam.

  2. Output Power 250kW
    Output Voltage Range 0-500V
    Output Current 631A
    Ciekawe ile czasu ładuje się tesle i jaki jest koszt bo zużycie energii kolosalne.

  3. Ładowanie Tesli 250kWh trwa 30 min czyli 125kWh razy 1zł za 1kwh = 125zł.

    • Krzywa ładowania się kłania, poza tym żadna Tesla nie baterii 125 kWh netto. Ignoranci.

      • Chichotnik zwyczajny (czyli: pospolity)

        Widać, żeś „hhh”, ubliżasz od ignorantów, ale nie podzieliłeś się swoją wiedzą n.t. ile to kW ma taka Tesla.

        • Jak ktoś nie widzi różnicy między kW a kWh to jest ignorantem. To jaka konkretnie Tesla? I co mam podać?Moc silnika (chwiową? ciągłą?), moc ładowania (średnią? maksymalną?) pojemność baterii (której wersji, bo bywa kilka dla konkretnego modelu – np. LG i Panasonic) czy ładunek baterii (jak podaje np. BMW)?
          O czym chcecie tu dyskutować jak podstaw nie znacie a komentarze to nie miejsce na edukację. Zacznijcie od fizyki na poz. szkoły średniej.

  4. że też im się opłaca!? jeździ może z 10 sztuk po Lublinie ! a te ładowarki pewnie ładnych pare setek tysięcy / jak nie mln kosztuje;) ale co tam ich sprawa ! gorzej by było gdyby miasto fundowało;)

    • Szybkie ładowarki budowane są raczej dla ludzi w trasie, a nie mieszkańców. Elektryki ładuje się przeważnie w domu/mieszkaniu.

  5. Tym z Lublina się za bardzo nie przydadzą a jeździ ich więcej niż 10. Chyba, że ktoś ma starą eskę ;).

  6. A ja pół roku przed Nowym Rokiem powziąłem chęć i ochotę, postanowienie noworoczne poczynić…
    Każdą”trzynastkę” i (daj Boże razem z PiS) „czternastkę”, będę przez następne 10 lat odkładał do skarpety i też se Teslę kupię.
    Prosto z saloonu, a cooo, niech widzą, że polskiego emeryta też stać.

  7. A ja mam dizla starego kopcącego i mam gdzieś unijne pseudo ekologię.

  8. Elektryczny napęd jest super. Ale to tzw półprawda. Druga połowa taka że zasilanie ciągle jeszcze jest do du py . A problemy zobaczymy gdy aut tych uzbiera się z milion.

  9. A do wujka google nie łaska napisać? To już przekracza możliwości intelektualne?..

Z kraju