Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Urzędy przywracają bezpośrednią obsługę mieszkańców. Mają na to czas do przyszłego poniedziałku

Od 25 maja br. urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli. W naszym regionie niektóre z nich już w miarę normalnie działają, inne dopiero przygotowują się do wznowienia przyjmowania interesantów.

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r., od poniedziałku 25 maja br. urzędy administracji publicznej, w tym samorządowej, są zobowiązane do przywrócenia bezpośredniej obsługi obywateli. Mają przy tym zachować odpowiednie rygory sanitarne. W każdym urzędzie, przy zachowaniu wymogów sanitarnych, będzie możliwość osobistego załatwiania spraw. Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na jedno stanowisko obsługi, nie wliczając osób obsługujących interesantów.

– Część urzędów podjęła już wcześniej decyzję o bezpośredniej obsłudze obywateli w tym trudnym czasie. Dziękuję tym samorządom, które pomimo epidemii starały się normalnie wykonywać wszystkie obowiązki. Jednym z priorytetów administracji w najbliższym czasie musi być rozwój e-usług. Wielu Polaków w ciągu tych trzech miesięcy skorzystało z elektronicznej możliwości kontaktu z urzędem – mówi wiceminister MSWiA Paweł Szefernaker.

W naszym regionie niektóre urzędy już w miarę normalnie działają, inne dopiero przygotowują się do wznowienia przyjmowania interesantów. W Lubartowie wszelkie sprawy załatwiać można w Urzędzie Miasta od czwartku 14 maja. W tym celu w siedzibie urzędu zostały przygotowane specjalne stanowiska obsługi. Obsługa jest realizowana bezpośrednio na wyznaczonych stanowiskach, przy zachowaniu bezpiecznego odstępu. Mieszkańcy są wpuszczani do budynków w zależności od dostępności stanowiska.

W Białej Podlaskiej Urząd Miasta wznowi bezpośrednią obsługę mieszkańców od poniedziałku 25 maja. Interesanci będą obsługiwani przy stanowiskach na parterze w sali obsługi. Pozostałe sprawy będzie można załatwić na stanowisku w punkcie informacyjnym, do którego proszony będzie merytoryczny pracownik spoza sali obsługi. Ze względów bezpieczeństwa na sali obsługi będzie mogło przebywać jednocześnie 10 klientów. Sala obsługi czynna będzie w dni robocze w godzinach 7:30-17:00. W Urzędzie Stanu Cywilnego mieszkańcy będą przyjmowani pojedynczo.

Podobne funkcjonowanie wznawiają także niektóre miejskie spółki. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych w Radzyniu Podlaskim od minionego poniedziałku prowadzi obsługę klientów w: Biurze Obsługi Klienta, Samodzielnej Sekcji Obsługi Wspólnot Mieszkaniowych, Dziale Wodociągów i Kanalizacji oraz w Punkcie Obsługi Kasowej. Prowadzony jest również bezpośredni odczyt wodomierzy, jak również realizowane są wszelkie inne czynności u klientów. Ruszyło również przekazywanie dowodów odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych.

(fot. pixabay – zdjęcie ilustracyjne)

10 komentarzy

  1. Czy w związku z tym są przewidziane dla urzędników jakieś specjalne nagrody, premie i medale? Służba dla mieszkańców w tak trudnych czasach powinna być odpowiednio doceniona

  2. A czy takie osoby jak : zbrojarze,murarze, cieśle,dekarze,tynkarze, montażyści itp. dostaną jakieś premię iż podczas pandemii pracowali normalnie nie podnosząc stawek za swojego wynagrodzenia?

  3. W końcu ileż można, przez okienko powinni wychodzić chociaż wcześniej a nie ustawiać kartony na wnioski co i tak nic nie można było załatwić.

    Teraz pora na przychodnie, jak to możliwe że prywatnie się dostaniesz, na drugą wizytę się dostaniesz na NFZ a na pierwszą wizytę NFZ nie i czekaj w nieskończoność. Dyskryminacja

  4. Czyli teraz będzie lokaj anonsował urzędnikowi przybycie petenta

  5. 123 z tą różnicą, że na murarza, dekarza itp. dziennie nie pluło pieprząc głupoty setki takich zgryźliwców jak obecnie to komentujący…

    • A na sprzedawców w sklepach ? Na stacjach paliw itp. Urzędnicy by się do roboty wzięli bo przez ten czas przeważnie nic nie robili.

  6. Wreszcie pogonia ich do roboty. Urzednicy i tak w przewazajacej czesci siedza za szyba. Przed pandemia i tak obslugiwali 1 osoba na jedno okienko. Juz dawno powinni pracowac tak jak inni.

Z kraju