Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Uprzejmość na drodze doprowadziła do groźnego zdarzenia. Poważne utrudnienia na DK 19

Wielokilometrowe korki i ruch wahadłowy – to czeka kierowców jadących krajową 19 Lublin – Lubartów. W Ciecierzynie na środku jezdni leży ładunek, który spadł z naczepy ciężarówki.

46 komentarzy

  1. Boże kto takim mamejom daję prawo jazdy, trzeba być matołem widzieć w lusterku tira i nagle hamować bo ktoś chce wyjechać żal kur.. żal takim powinni zabierać na dzień dobry prawo jazdy bo stwarzają największe zagrożenie.

  2. Uprzejmosc na sile to debilizm. Szczegolnie jak widzisz w lusterku ze jedzie za toba rozpedzone 40 ton… Szkoda, ze debil odjechal.

  3. czy jeszcze jest ten korek?czy juz o zamiatene?

  4. Niestety na tej trasie jest znacznie więcej takich uprzejmych debili szczególnie rano jadących z Lubartowa do Lublina.

  5. GDZIE ON WIÓZŁ TO DEKCJE OD KOMBAJNU ŚCIANOWEGO HEHE

  6. SEKCJE PRZEPRASZAM ZA LITERÓWKE

    • A kolego te sekcję wożą z gorlic do terespola .a później na wagony i hej do kazachstanu. do karagandy jadą .a tych sekcji tam 140 ponad jedzie

  7. Szkoda że kierowca nie zabezpieczył ładunku. Różnie bywa na drodze i powinien przewidywać takie sytuacje. Pasy transportowe to za mało przy ładunku 20 ton jak podaje 112.

  8. Niestety nie wszyscy wiedzą do czego służą lusterka.

  9. nadgorliwość gorsza jest niż faszyzm

  10. najprościej zrzucić winę na nieobecnego …
    TIRowiec sie zagapił i w ostatniej chwili zaczął hamować, w dodatku wiózł źle zabezpieczony ładunek skoro ot tak sobie wypadł.

    kierowca ma obowiązek zachować taką odległość, zeby nie doprowadzić do kolizjii choćby auto przed nim stanęło w miejscu, więc proponuje wyedytować tytuł … bo uprzejmość do zdarzenia nie doprowadziła w tym przypadku tylko nieuwaga i nieodpowiedzialność kierowcy TIRa.

    • @Ebit, stojąca przed samochodem ciężarowym osobówka, to świadek zdarzenia, który jechał tuż za tym „uczynnym” kierowcą. Potwierdza tą wersję.

      pozdr
      red.

      • Co dalej zmienia faktu że tytułowa uprzejmość w żadnym wypadku nie doprowadziła do tego zdarzenia. Do zdarzenia doprowadził kierowca tira który jechał za szybko/za blisko/wiózł źle zabezpieczony ładunek.

        pozdrawiam 🙂

        • Oczywiście, najlepiej złożyć na tirowca, bo jechał za blisko. Chyba się nigdy nie spotkałeś z taką debilną uprzejmością kierowców, bądź za mało jeździsz. Pozdrawiam.

        • 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
          zachować ostrożność albo, gdy ustawa tego wymaga, szczególną
          ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
          zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
          utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek
          publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie
          rozumie się również zaniechanie.
          Art. 3 Kodeksu prawa ruchu drogowego.
          Przeczytaj dokładnie i może zapoznaj się z pozostałymi przepisami albo ewentualnie zrób prawo jazdy bo albo go nie masz albo nie słuchałeś na kursie. Pozdrawiam i życzę miłej lektury.

        • EBIT, idź do urzędu i oddaj prawo jazdy oraz świadectwo z oceną z fizyki. Czy Ty nie rozumiesz, że z góry takiej masy nie zatrzymasz, nawet jak zobaczysz przeszkodę baaaardzo daleko przed sobą? Każdy ładunek się wyrwie przy takiej sile działającej na to. Pewnie jeździsz Pikaczento z podtlenkiem LPG i wydaje Ci się, że wszystko można ręką zatrzymać jak Twoje pudełko.

      • czy „uczynność” na drodze jest zabroniona przez kodeks drogowy? tak jak napisał EBIT do tego groźnego zdarzenia doprowadziła ciężarówka, która nie zachowała należytej ostrożności i bezpiecznej odległości od poprzedzającego ją pojazdu. Noga z gazu drodzy państwo- zwłaszcza, że warunki na jezdni się utrudniają.

        • Art.3.1 ….unikać wszelkiego działania, ktore mogloby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego… itd
          Art.19.2.2 hamować w sposób niepowodujący zagrożenia b.r.d. lub jego utrudnienia

          Zabezpieczenie ładunku to inna sprawa. Coś tam było nie tak skoro zelaztwo wypadło. Ale z drugiej strony to coś wypadlo na lewą stronę wiec siły musiały się rozłożyć. Skoro się rozłożył tzn że zabezpieczenie było ale moglo się odpiac, uszkodzić pod wplywem obciążenia, wady, błędu podczas montażu. Gdyby nie bylo nawet kawalka pasa to kabina ciężarówki leżała by pod ładunkiem.

      • mam pytanko-a jakby dziecka wbiegło na jezdnię? przecięz obok jest przedszkole-to czyja byłaby wina?
        kierowca ma tak zabezpieczyć ładunek aby w takiej sytuacji nie wypadł mu z paki

      • Przepraszam, że się wtrącam. Powinno być „tę wersję’.

Z kraju