Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Unijne miliony na przebudowę linii kolejowej z Lubartowa do Parczewa. Inwestycja uzyskała spore dofinansowanie

Spore, gdyż wynoszące blisko 70 proc. dofinansowanie, otrzymała z Regionalnego Programu Operacyjnego prowadzona właśnie przebudowa linii kolejowej nr 30 z Lubartowa do Parczewa. Jest to kolejny etap modernizacji szlaku kolejowego łączącego Lublin z Łukowem.

W środę Marszałek Województwa Lubelskiego Jarosław Stawiarski podpisał umowę na dofinansowanie trwającej właśnie przebudowy linii kolejowej nr 30 Lubartów – Parczew. Opiewa ona na 75 mln zł pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego. Jest to pokaźna kwota, gdyż wartość całej inwestycji wynosi ponad 110 mln zł. W jej ramach poprawiony zostanie stan techniczny linii oraz zlikwidowane będą liczne ograniczenia, dzięki którym maksymalna prędkość dla pociągów pasażerskich wyniesie 120 km/h, a dla pociągów towarowych 80 km/h.

Zakres prac obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni torowej obejmującą stację Parczew i stację Brzeźnica Bychawska, kompleksową przebudowę i remont peronów w tym. m.in. oświetlenie na wszystkich stacjach i przystankach osobowych oraz montaż wiat, remont mostów i przepustów, przebudowę oświetlenia czy też wymianę nawierzchni drogowej na przejazdach kolejowo – drogowych oraz budowę nowych sygnalizacji świetlnych.

Do tego dochodzi instalacja komputerowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Brzeźnica Bychawska, Lubartów i Parczew, instalacja urządzeń zasilających sygnalizacje stacyjne, świetlne czy wskaźniki umiejscowione przy torach, przebudowa istniejącego oświetlenia terenu kolejowego i budowa instalacji zasilających i sterowniczych oraz urządzeń sterujących przekazujących informację o czasie pracy i zużyciu energii, instalacja urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów, a także samoczynnych systemów przejazdowych oraz instalowanie drogowych sygnalizatorów świetlnych.

Jak wyjaśniał Jarosław Stawiarski, dzięki tej inwestycji mieszkańcy będą mogli w krótszym czasie przemieszczać się po województwie. Jest to również kolejny ważny etap w procesie likwidacji wykluczenia komunikacyjnego. Z kolei Ireneusz Merchel, Prezes Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe dodał, że zapewnienie finansowania tej inwestycji oznacza zwiększenie sprawności i dostępności kolei na Lubelszczyźnie. Efektem prac będzie bardziej atrakcyjna oferta i większy komfort podróży pociągiem między Lublinem a Łukowem. Przewoźnicy będą mogli zaś uruchomić więcej połączeń lokalnych i regionalnych.

Przebudowa trasy z Lubartowa do Parczewa, jest kolejnym etapem prac na linii z Lublina do Łukowa. W roku 2017 wykonano prace na odcinku Parczew – Łuków modernizując 52 km linii. Przeznaczono na nie prawie 100 mln zł netto. Prace objęły także perony w Parczewie i Radzyniu Podlaskim oraz obiekty inżynieryjne.

(fot. PKP PLK)

7 komentarzy

  1. Szkoda że nie będzie komu jeździć po tej trasie

  2. WYRZUCENIE UNIJNYCH PIENIĘDZY W BŁOTO!!!. Na tej trasie niebędą mógłby być się odbywać połączenia kolejowe ogólnopolskie , międzymiastowe! A to dlatego że ta linia NIE BĘDZIE ZELEKTYRYFIKOWANA! Grube miliony ktoś teraz wyrzuca w błoto. A za parę lat będzie przebudowa tej linia w celu elektryfikacji??

  3. Dobrze źe chociaź towarowe będą jeździły pociągi , będe miał zajęcie , będe liczył ile wagonów z miałem węglowym jedzie do Kozienic , zawsze to jakieś zajęcie i przeczytać będzie moźna na 112 gdy jakiś gamoń wjedzie przed lokomotywę.

  4. dopiero co modernizowali po przerwie jak nic tam nie jezdzilo ile lat 10/?

  5. Smutny i kierownik robót Żelazy beda jedzili 🙂 barany

  6. Ho ho ,kupa szmalu ,ciekawe czy starczy na przejazdy z zaporami ,tam gdzie do tej pory ich nie było i co jakiś czas ktoś wjezdzał autem pod pociąg .Pewnie nie starczy „bo to panie drogie rzeczy są ” .A tą linią jezdzą takie tłumy ,prawie jak w indiach ,jeżdżą pouczepiani pociagu z każdej strony .

Z kraju