Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Punktualnie o godzinie 8 w poniedziałek zamknięta została dla ruchu ul. Żeglarska. Zmienionymi trasami poruszają się już pojazdy komunikacji miejskiej. Tymczasowa organizacja ruchu potrwa kilka miesięcy.

W poniedziałek punktualnie o godzinie 8 wstrzymany został całkowicie ruch kołowy i pieszy na ul. Żeglarskiej w rejonie mostu na Bystrzycy. Pracownicy wykonawcy ustawili znaki oraz zapory. Zamknęli również chodnik w pobliżu prowadzonych prac. Ulica nieprzejezdna jest od skrzyżowania z ul. Nałkowskich, do pierwszego zakrętu przed pętlą autobusową od strony mostu.

Wszystko odbywało się pod nadzorem przedstawiciela Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. Od godzin porannych na miejscu obecni byli również pracownicy Nadzoru Ruchu lubelskiej komunikacji miejskiej, którzy kierowali pojazdy na objazd. Przez kilka miesięcy kierowcy będą musieli korzystać z objazdów ul. Janowską, zaś dojazd do Zemborzyc możliwy będzie również ul. Zemborzycką, Osmolicką i dalej ul. Cienistą.

Nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej powstanie w miejscu istniejącego, drogowcy najpierw rozbiorą stary most i w tym samym miejscu zbudują nowy obiekt. Korekcie ulegnie także przebieg ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem, a koryto rzeki zostanie uregulowane. Przebudowa obejmie ponadto odcinek ul. Żeglarskiej, od nowo powstałego węzła, do skrzyżowania z ul. Nałkowskich.

Zakończenie robót budowlanych związanych z przebudową mostu wraz z rozbudową ul. Żeglarskiej i wprowadzeniem docelowej organizacji przewidziano na koniec listopada.

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od 6 czerwca

Komunikacja miejska będzie kursować w zmienionej formule.

Szczegóły zmian:

Linie nr 1, 15, 21, 37, 40 i N1:

– trasy skrócone do przystanku Zalewskiego 01 (z wyjątkiem kursów linii nr 15 skierowanych do Dąbrowy);
– brak obsługi przystanków: Żeglarska 01 i 02 oraz Tama NŻ 01;
– godziny kursowania na dotychczasowych odcinkach tras bez zmian.

Linia nr 25:

– trasa zmieniona poprowadzona objazdem: … – Krężnicka – Żeglarska (pętla) – Janowska – Nadbystrzycka – Krochmalna – Diamentowa – …;
– brak obsługi przystanków: Tama NŻ 01, Zalewskiego 01 i 02, Biskupa Fulmana 01 i 02, Wapowskiego 01 i 02, Romera 01 i 02, Os. Nałkowskich 01 i 02, Romera-kościół 01 i 02; – modyfikacja godzin kursowania we wszystkie dni tygodnia w obu kierunkach.

Ponadto:

Linia nr 4:

– zmiana godzin kursowania w dni powszednie w obu kierunkach (uwzględniająca wnioski pasażerów).

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)

(fot. lublin112.pl)

10 komentarzy

  1. podpory byly dobre trzeba bylo gore wymienic i polowa kasy zostaje

  2. X-X-X-X-X---X-X-X

    Widać, że barierki po odmalowaniu mogą jeszcze posłużyć.
    Reszta mostu mogłaby się na nich trzymać…
    🙂

  3. no to zacznie się „cyrk” który będzie trwał kilka lat ! 😉 nasi szpece od budowy i remontów mostów już wiedzą jak się to robi :] + koszy budowy nagle wzrosną o kolejne naście mln zł:/

  4. Do lat 80 był tam drewniany most i jeździły po nim i ciężarówki i ,,Ogórki ” z przyczepami MPK. Zlikwidowali drewniany i postawili betonowy ,miał wytrzymać conajmniej 50 lat i co? Jakoś krótkie żywoty mają mosty stawiane w tamtym czasie

    • Przecież za komuny normalnym było „pożyczanie” cementu i dawanie więcej piachu albo Bóg wie czego, więc nie dziw się, że teoretycznie betonowy most z tamtego czasu nie wytrzymuje projektowych 50 lat.

  5. Za 6-7 lat będzie skończony…

  6. Teraz na Cienistej się zawali od natęzenia ruchu , tam już jest zwężenie do jazdy środkiem . Brawooooooooooo

  7. Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
    Wybudowane przedłużenie Jana Pawła II w 2009 roku (13 lat temu) nadal ma oryginalną nawierzchnię w dobrym stanie. Ile teraz wytrzymują budowane ulice? 2-3 lata? Niby postęp technologii a drogi coraz gorsze.

  8. Jeśli ten most będa robić tyle samo co wiadukty kolejowe, to może od razu niech zaorają tą ulicę na zawsze.

Z kraju