Ulica Żeglarska już zamknięta. Ruch skierowano na objazdy, rusza rozbiórka mostu (zdjęcia)
09:11 06-06-2022
W poniedziałek punktualnie o godzinie 8 wstrzymany został całkowicie ruch kołowy i pieszy na ul. Żeglarskiej w rejonie mostu na Bystrzycy. Pracownicy wykonawcy ustawili znaki oraz zapory. Zamknęli również chodnik w pobliżu prowadzonych prac. Ulica nieprzejezdna jest od skrzyżowania z ul. Nałkowskich, do pierwszego zakrętu przed pętlą autobusową od strony mostu.
Wszystko odbywało się pod nadzorem przedstawiciela Zarządu Dróg i Mostów w Lublinie. Od godzin porannych na miejscu obecni byli również pracownicy Nadzoru Ruchu lubelskiej komunikacji miejskiej, którzy kierowali pojazdy na objazd. Przez kilka miesięcy kierowcy będą musieli korzystać z objazdów ul. Janowską, zaś dojazd do Zemborzyc możliwy będzie również ul. Zemborzycką, Osmolicką i dalej ul. Cienistą.
Nowy most w ciągu ul. Żeglarskiej powstanie w miejscu istniejącego, drogowcy najpierw rozbiorą stary most i w tym samym miejscu zbudują nowy obiekt. Korekcie ulegnie także przebieg ścieżki rowerowej zlokalizowanej pod mostem, a koryto rzeki zostanie uregulowane. Przebudowa obejmie ponadto odcinek ul. Żeglarskiej, od nowo powstałego węzła, do skrzyżowania z ul. Nałkowskich.
Zakończenie robót budowlanych związanych z przebudową mostu wraz z rozbudową ul. Żeglarskiej i wprowadzeniem docelowej organizacji przewidziano na koniec listopada.
Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od 6 czerwca
Komunikacja miejska będzie kursować w zmienionej formule.
Szczegóły zmian:
Linie nr 1, 15, 21, 37, 40 i N1:
– trasy skrócone do przystanku Zalewskiego 01 (z wyjątkiem kursów linii nr 15 skierowanych do Dąbrowy);
– brak obsługi przystanków: Żeglarska 01 i 02 oraz Tama NŻ 01;
– godziny kursowania na dotychczasowych odcinkach tras bez zmian.
Linia nr 25:
– trasa zmieniona poprowadzona objazdem: … – Krężnicka – Żeglarska (pętla) – Janowska – Nadbystrzycka – Krochmalna – Diamentowa – …;
– brak obsługi przystanków: Tama NŻ 01, Zalewskiego 01 i 02, Biskupa Fulmana 01 i 02, Wapowskiego 01 i 02, Romera 01 i 02, Os. Nałkowskich 01 i 02, Romera-kościół 01 i 02; – modyfikacja godzin kursowania we wszystkie dni tygodnia w obu kierunkach.
Ponadto:
Linia nr 4:
– zmiana godzin kursowania w dni powszednie w obu kierunkach (uwzględniająca wnioski pasażerów).
(fot. lublin112.pl)
podpory byly dobre trzeba bylo gore wymienic i polowa kasy zostaje
Wypowiedział się ekspert z piaskownicy 🙂
Widać, że barierki po odmalowaniu mogą jeszcze posłużyć.
Reszta mostu mogłaby się na nich trzymać…
🙂
no to zacznie się „cyrk” który będzie trwał kilka lat ! 😉 nasi szpece od budowy i remontów mostów już wiedzą jak się to robi :] + koszy budowy nagle wzrosną o kolejne naście mln zł:/
Do lat 80 był tam drewniany most i jeździły po nim i ciężarówki i ,,Ogórki ” z przyczepami MPK. Zlikwidowali drewniany i postawili betonowy ,miał wytrzymać conajmniej 50 lat i co? Jakoś krótkie żywoty mają mosty stawiane w tamtym czasie
Przecież za komuny normalnym było „pożyczanie” cementu i dawanie więcej piachu albo Bóg wie czego, więc nie dziw się, że teoretycznie betonowy most z tamtego czasu nie wytrzymuje projektowych 50 lat.
Za 6-7 lat będzie skończony…
Teraz na Cienistej się zawali od natęzenia ruchu , tam już jest zwężenie do jazdy środkiem . Brawooooooooooo
Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.
Wybudowane przedłużenie Jana Pawła II w 2009 roku (13 lat temu) nadal ma oryginalną nawierzchnię w dobrym stanie. Ile teraz wytrzymują budowane ulice? 2-3 lata? Niby postęp technologii a drogi coraz gorsze.
Jeśli ten most będa robić tyle samo co wiadukty kolejowe, to może od razu niech zaorają tą ulicę na zawsze.