Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Na ul. Krańcowej powstaje kolejna sygnalizacja świetlna. Prosili o nią mieszkańcy

Od ubiegłego tygodnia trwają prace związane z budową kolejnej sygnalizacji świetlnej w ciągu ul. Krańcowej. O tą inwestycję od wielu lat walczyli mieszkańcy.

37 komentarzy

  1. krańcowa i majdanka biją kolejne rekordy 🙂

  2. 600-700 metrów i 5 sygnalizacji świetlnych?! Już dzisiaj nie sposób przejechać Krańcową bez zatrzymywania się na bezsensownie skoordynowanych światłach – przynajmniej na trzech, bo gdy ruszysz na zielonym, to następne juz świeci się czerwone przy dojechaniu. Przecież to kpina, a korki beda teraz nie do ogarnięcia. A to przeciez alternatywny przejazd na południe miasta w przypadku remontu ronda przy Gali. Nie ma południowej obwodnicy, a miasto stoi!

    • prawda że nawalone tych świateł. 5 sygnalizacji jest, a raczej będzie na odcinku od skrzyżowania z Długą do Pogodnej. A to jak by nie było nieco ponad kilometr. Może to nie 600-700m jak napisałeś, ale i tak sporo.

  3. 80m dalej jest skrzyżowanie z sygnalizacja, jak nie bezpiecznie to można z tamtego skorzystać…. Nie długo co 100m.beda światła, co za kretynizm

    • „Jak chce się jeździsz szybko to trzeba jeździć wolno.”
      Miasto to nie labirynt. Łatwiej zatrzymać samochód i go rozpędzić (no, może za wyjątkiem roweru) niż zmuszać pieszych do „objazdu” 200 metrów. Objazdu „nogami” nie ze swojej winy.
      Winnymi tego, że trzeba montować sygnalizacje są tylko i wyłącznie kierujący, którzy nie potrafią zachować się w rejonie PdP, i dziesiątki głosów pod każdym artykułem dotyczącym potrąceń: „że nie zatrzymuje się, nie zwalniam, nie zapraszam na PdP.” Kolejna sygnalizacja w mieście – to jest efekt takich właśnie postaw.

  4. Kretynizm… po prostu kretynizm.
    Już jedną „nie blokującą ruchu” ustawili przy targu… teraz będzie druga.

    • Mieszkańcy chcieli sygnalizację przy targu, bo bezpieczniej, a codziennie widzę jak na czerwonym przechodzą. Po co w takim razie światła, jak i tak chodzą jak chcą?!?!?! Ruch samochodów za to skutecznie spowolniony.

  5. 100 sygnalizacji co 100 metrów na 100-lecie Niepodległości!!!

  6. Jak zostanie rozwiazany wyjazd z duleby w lewo?

    • A po cholerę tam lewi skrety. Odgrodzić dwie jezdnie i tylko w orawi z każdej z nuch i na około pojeździć. Przez kilku mieszkańców reszta społeczeństwa ma cierpieć. Przejscie że światłami jest 60 m dalej. To zlikwidować i jest bezpiecznie!

  7. to przejście jest dla nas pieszych, co tam mieszkają – nie dla was kierowcy! Mam dość dziękowania aż który się łaskawie zatrzyma i przepuści – teraz będę przechodził bez łaski !!!!!

    A niech stoją te …… w korkach 🙂

    • teraz będziesz czekać parę minut, aż się zielone z łaską zaświeci, zamiast czekać kilkadziesiąt sekund aż jakiś kierowca się łaskawie zatrzyma. Tylko nie żal się, że sygnalizacja za milion źle działa i faworyzuje kierowców.

      A niech stoją te …. na przejściu 🙂

      • Nie będą czekać ponieważ tam będzie sygnalizacja indukcyjna. Czyli na przycisk żądania, czyli 10 sekund od czasu wciśnięcia.

        • Na zadanie to bedziesz mial tam przystanek i bedziesz zjadał zęby bo na przejściu bedzie czerwone

      • Miłego wdychania smrodu spalin. Ruszający z jedynki sznur samochodów wytwarza wiele więcej spalin, ale niestety głupi ludzie nie zdają sobie z tego sprawy.

    • Z takim podejściem nic dziwnego, że żaden kierujący nie chciał cię przepuścić – nie szanujesz innych, nie licz na szacunek dla ciebie.Skoro piesi wymagają przejść z sygnalizacją co 30-50 metrów, to może kierowcy powinni mieć po 4-5 pasów jezdni na Krańcowej?
      Jest jeden plus tej nowej sygnalizacji – bezpieczniej zatrzymać się na światłach, niż na wtargnięciu pieszego na przejście, albo kierowcy, który znienacka postanowił takiego wpuścić na drogę.

      PAMIĘTAJCIE – łatwiej zatrzymać się pieszemu i sugerować chęć przejścia, niż zatrzymać się pojazdowi, którego kierowca nie ma tak szerokiej perspektywy widzenia jak pieszy.

      • Jeżeli pieszy jedzie na hulajnodze albo na rolkach – to trudniej.

      • „kierowca nie ma tak szerokiej perspektywy widzenia jak pieszy” – jak ktoś sobie nie radzi za kierownicą, to powinien oddać PJ

    • No właśnie to kierowca ma pierwszeństwo takie przepisy. A wyjazd w lewo z duleby to czyste szaleństwo światła tam to fajny pomysł jeszcze jak by te drzewo scieli to byloby super. Jak sie nie dało wyjechać w lewo to jedzilem w prawą strone objazdem przez kosminek. Ale teraz wszędzie budowy i jest tragedia.

      • No własnie a co z ul. Elektryczną i Dulęby??? Jak kierowcy wtedy mają skrecić w lewo skoro będzie sygnalizacja dla pieszych a na krańcowej sznur czekających aut w obu kierunkach?

  8. jestem mieszkańcem i byłem przeciwny… Dlaczego? Bo mieszkałem kiedyś na wysokości targu Bronowice (również rzadko uczęszczane przejście, bo 50m z jednej i drugiej są już skrzyżowania ze światłami) i czekanie zawsze dobrych parę minut skutkowało częstym spóźnianiem się moim (jak i innych ludzi stojących ze mną) na MPK…
    Od 2 lat mieszkań bliżej przebudowywanego obecnie przejścia i z ręką na sercu — nigdy nie czekałem na przejście dłużej niż 15-20 sekund! Gdzie jak gdzie, ale tam na prawdę kierowcy przepuszczają pieszych. Poza tym widoczność jest idealna. Teraz będą się skarżyć, że czekają 5 min na przejście… ŻAL WAS
    Nawiasem mówiąc interesujący jest fakt tych proszących mieszkańców, bo jakoś wszyscy moi sąsiedzi pukają się w głowy, po co tam światła.

    Dla fanów świateł, pragnę przypomnieć pewnie zdarzenie:
    http://www.kurierlubelski.pl/artykul/557791,kunickiego-22latke-przygniotl-sygnalizator-nie-zyje,id,t.html

  9. Powiem tak-mieszkam w Sosnowcu od kilku lat, w ciagu ostatnich 6 miesiecy zamieniono 8 skrzyzowań z sygnalizacją swietlną na ronda -. Wyobrazcie sobie co to spowodowało? A to, że jak byly korki tak ich teraz nie ma (miasto ma w planach kolejne zamiany skrzyzowan na ronda)! Jestem z Lublina , kocham to miasto ale jak do niego wracam to stoje na swiatlach – wszedzie!

    • Lublin jest niestety upośledzony drogowo. Nie mam na myśli stanu jezdni, bo te są regularnie poprawiane, ale o logistykę drogową. Bezmyślne sygnalizacje świetlne (lub ich brak tam, gdzie ułatwiłyby przejazd/przejście), zwężenia dróg, które sprawiają korki (np: skrajnie prawy pas Tysiąclecia w stronę centrum – pas jest, kończy się, a za 20 metrów zaczyna na nowo…), jednopasmowe jezdnie na najpowszechniej użytkowanych ulicach, etc., etc. W przypadku jakiegoś wypadku bądź stłuczki, cała dzielnica w mgnieniu oka staje się zakorkowana, nie ma żadnej alternatywnej możliwości przejazdu. Takich miejsc i sytuacji w Lublinie jest multum. Czy to nadzwyczajne miasto? Trudno powiedzieć, wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma. Jednak usprawnianie ruchu drogowego to powinien być jeden z priorytetów władz miasta i stosownych organów, a tymczasem można zaobserwować co najmniej dziwne decyzje, które bardziej komplikują życie kierowców, niż ułatwiają.
      Osobiście gdybym miał możliwość dojechania do pracy komunikacją miejską (to również temat-rzeka), to chętnie bym z niej korzystał. Gdybym miał możliwość dojeżdżania rowerem, jeszcze chętniej. Niestety jestem zmuszony poruszać się po mieście autem, a tym samym czasem ręce opadają na absurdy drogowe w naszym mieście.

  10. Serio, naprawdę serio szukam jakiegokolwiek usprawiedliwienia dla toku myślenia zarzadzajacych zarowno ruchem jak i projektantow tego typu rozwiązań. Najzwyklejsza metalowa kładka adresuje kwestie bezpiecznego przejścia przy koszcie na pewno mniejszym.
    W kontekście świateł stawiam piwo, że zielone dla pieszych nie bedzie mialo odpowiedniej synchronizacji ze skrzyżowaniem Meczennikow/Krańcowa oraz Krańcowa / Długa.
    Z drugiej też strony wydano kilkadziesiat mln na system zarzadzania sygnalizacja. A zielona fala pozostaje jakimś sennym marzeniem. Dlaczego miejskie zarzady nie sa w stanie madrze zarzadzic naszym pieknym miastem? Otwiera sie w kieszeni noz na sama mysl, nasuwa pytanie czy ktos ponosi tu jakakolwiek odpowiedzialność?

    Mieszkam przy Krańcowej od pięciu lat, ale patrzac jak czyni sie z niej przyszla wewnetrzna obwodnice lublina – przy tym korkuje ja swiatlami zaczalem szukac innego miejsca zamieszkania. Z czystej bezsilności oraz aby nie wdychać syfu do konca zycia. Kiedyś bylo tu przyjemniej;) “pozdrawiam” wladze miasta – oby przeczytaly komentarz.

Z kraju