Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

To była jedna z najgorszych dróg wojewódzkich w regionie. Trasa Lubartów – Parczew została wyremontowana

Po trwających blisko 1,5 roku pracach, zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej Parczew – Lubartów. Teraz Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpocznie procedury związane z odbiorem inwestycji.

Zakończyły się prace związane z przebudową drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Łącząca dwa miasta powiatowe droga jest jedną z ważniejszych tras w regionie, jednak przez lata jej nawierzchnia znajdowała się w fatalnym stanie. Cząstkowe remonty niewiele zmieniały, gdyż obok załatanej dziury, potrafiły tworzyć się dwie kolejne. O tym, że droga wymagała generalnego remontu wiadomo było od dawna, jednak na przeszkodzie stawał brak funduszy.

W końcu w ostatnich dniach grudnia 2016 roku poinformowano, że część pieniędzy potrzebnych na tą inwestycję, zagwarantował zarząd województwa. Przez cały ubiegły rok trwały przygotowania, kompletowanie niezbędnej dokumentacji, jak też poszukiwanie kolejnych środków. W styczniu 2018 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg, w którym rozpoczął poszukiwanie wykonawcy prac. W marcu inwestycja po raz kolejny stanęła pod znakiem zapytania. Wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę, jaką zagwarantował inwestor. Udało się jednak pozyskać dodatkowe środki i w czerwcu umowa z wykonawcą została podpisana.

Prace prowadzone były na odcinku blisko 35 kilometrów na terenie miast: Parczew i Lubartów oraz gmin Parczew, Siemień, Niedźwiada, Ostrówek, Lubartów. Trasa została dostosowana do parametrów technicznych i użytkowych drogi klasy „G”, a więc zwiększyła się szerokość pasów ruchu z 3 do 3,5 m. Przebudowano 40 skrzyżowań z drogami lokalnymi, powstały ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki autobusowe, remont przeszły też mosty na ciekach wodnych, a w Szczekarkowie tego typu obiekt został wybudowany od podstaw. Wykonawca musiał też wybudować drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego oraz przejścia dla zwierząt. Stworzono też przejścia podziemne pod nasypem kolejowym. Powstało również miejsce do ważenia i kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego.

Prace przy przebudowie drogi trwały blisko 1,5 roku. Wartość inwestycji wyniosła 244 miliony złotych, z czego prawie 202 miliony złotych to dofinansowanie ze środków unijnych. W poniedziałek ruszą procedury związane z odbiorem inwestycji.

(fot. ZDW/zdjęcie ilustracyjne)

26 komentarzy

  1. Nareszcie będę mógł pocisnąć moim paseratti

    • Tylko po co takie głębokie rowy.W Szczekarkowie totalna porażka, wyjeżdżając z Lubartowa.Dlaczego zniszczyli stary most?Mógł zostać jako ciekawostka.Nie trzeba by było płacić za rozbiórkę.

  2. Ta trasa powinna zostać przedłużona dalej(fragmentami po nowym śladzie) przez Kamionkę, Abramów do węzła Kurów zachód na S17/S12

    • Ale po co tam dalej? Przecież i będzie się łączyć z S19, gdy ją wybudują.

      • Po to żeby skomunikować tą część województwa z centrum kraju poprzez mosty na Wiśle itd. Podobnie potrzebana jest S-ka Lublin(Kraśnik)-Sandomierz-Kraków

  3. Na początku będą szybko jeździć bo nowa droga. Niech mają. I dobrze ze się buduje expresowka Lublin-Rzeszów.

  4. Może w końcu włączą oświetlenie drugiego ronda przy Orlenie w Lubartowie oraz oświetlenie od ronda w stronę Szczekarkowa bo nocy to jest dosłownie masakra.

Z kraju