Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Teraz są tu zarośla, niebawem powstanie węzeł przesiadkowy. Przebudowana zostanie też pętla autobusowa

Do budowy kolejnych węzłów przesiadkowych na terenie Lublina szykuje się miasto. Właśnie poznaliśmy oferty firm zainteresowanych wykonaniem węzłów przy al. Kraśnickiej i ul. Granitowej.

21 komentarzy

  1. 36 miejsc postojowych dla przyjeżdżających? Projektant zaszalał, nie ma co!

    • 36 miejsc postojowych to mało w skali miasta, ale 36 samochodów to taka ilość pojazdów, która jest w stanie zastawić kilka mniejszych ulic w centrum, więc różnie można na to patrzeć.
      Jest to też knebel na usta tym, którzy twierdzą, że oni muszą wjechać samochodem co centrum, bo inaczej nie da się dojechać. Wiem, że zaraz napiszecie o 3 dzieci, pralce, materiałach budowlanych oraz zakupach na tydzień, ale wystarczy spojrzeć na przeciętny 5-osobowy samochód by dostrzec, że poza osobą kierującą przewozi ona wyłącznie powietrze.

      • Niewiele znam aut 5 osobowych. To, że na tylnym siedzeniu jest wydzielone bzdurne miejsce dla piątej osoby nie oznacza, że tam może ktoś komfortowo podróżować.

        A poza tym, jak ty widzisz przez blachę? Widzisz co kto wozi na tylnym siedzeniu i w bagażniku? Szacun.

      • Ok, tylko, że przy takiej ilości miejsc parkingowych nie ma szans by każdy chętny zaparkował – czyli to, czy dalej pojedzie autobusem komunikacji miejskiej to loteria. W związku z tym większość ludzi nie kupi biletu miesięcznego – bo nie będzie miało pewności, że zostawi samochód obok węzła. Pojadą więc do centrum. No chyba, że założymy, iż ci ludzie będą mogli zająć miejsca parkingowe pod Bricomarche czy Selgrosem – ale zarządcy tych terenów na pewno zaraz rozwiążą ten problem. Być może chodzi też o to, by ludzie jeździli na biletach jednorazowych – ale takie rozwiązanie też się raczej nie przyjmie. Ergo, wydaje się, że powyższa budowa to próba udowodnienia, że coś się robi ale bez planu, by faktycznie rozwiązać problem.

        • Są fundusze unijne, więc się robi, trzeba czy nie trzeba. Popatrz na sąsiednią gminę Konopnica, UE daje kasę, więc oprócz remontu czy budowy drogi robi się chodnik z kostki (który po roku zarasta zielskiem) oraz oświetlenie, często świecące w lesie czy szczerym polu. To nie jest inwestycja, tylko generator kosztów. Zobacz, kto dostarcza materiały na różne duże budowy za kasę UE. Z jednego euro dotacji, na które zrzuca się kilka krajów UE, około 80 centów trafia do niemieckich firm. Resztę przytula wykonawca, ten który ma przytulić, oczywiście wszystko zgodnie z procedurą przetargową.

  2. Tu narazie jest sciernisko, ale bedzie San Francisco!

    • właśnie w takich miejscach powinny powstawać węzły przesiadkowe ( inna sprawa czy ktokolwiek będzie z nich korzystał) a nie w środku osiedla tak jak na Zbożowej !!!…bo tu nie ma miejsca na żaden !!! samochód…na pętlę też nie ma…będziemy mieli autobusy pod samymi oknami…a pętla może i potrzebna w tej części miasta…ale na Smugach…albo na nowo powstającej ulica Żołnierzy Wojsk Pogranicza czy jakoś tam ma się nazywać….

  3. Po co? Skoro i tak Żuk podniósł ceny biletów dla osób spoza lublina, które by się przesiadały? Nikomu się to nie będzie opłacać poza deweloperowi, który zgarnie kasę za realizację.

    • Dobrze powiedziane… niby chcą odkorkowac miasto a w drugą stronę zniechęcają do korzystania z MPK

  4. Ludzie, którzy chwalą takie pomysły jeżdżą komunikacją miejską maksymalnie kilka razy w miesiącu albo w ogóle… Jeśli mam do wyboru w godzinach szczytu w korku siedzieć wygodnie w swoim własnym samochodzie, albo na przystanku czekając na autobus, który może przyjedzie, a może nie, i będzie napchany po brzegi, to wybiorę ten sam rodzaj transportu co większość urzędników w ratuszu, czyli swoje auto. AMEN.

  5. „Projekt zakłada również przebudowę części al. Kraśnickiej oraz budowę ul. Wróbla. Ta ostatnia będzie stanowiła połączenie z ul. Gęsią.”
    To nie jest ulica Pana Wróbla tylko wróbla jako fauny czyli ptaka wróbla (jaka ulica?- wróbla od wróbli)

  6. Czy wreszcie ktoś pomyślał o przebudowie odcinka od Mazdy do ronda na węźle Węglin?

  7. Dlaczego węzeł ma być w polu na ul. kraśnickiej nie lepiej go usytuować 400 metrów dalej w pobliżu torów w Konoponicy. Może ktoś bardziej rozgarnięty zintegruje busy, kolej i MPK bo obecne plany są zupełnie nieperspektywiczne i nikomu niepotrzebne tak jak przystanek Lublin Zachodni bez dojazdu w szczerym lesie.

  8. Tak mi się zdaje, że jak ktoś już dojedzie do tej Kraśnickiej, to pojedzie już i dalej. Po co miałby się przesiadać? Ktoś sprawdzał jaki sukces odniósł ten węzeł pod Jakubowicami?

  9. A jest jakiś działający już węzeł przesiadkowy? Sprawdza się to w ogóle? Czy tak sobie wymyślili i budują bo ładnie na papierze wygląda i będzie potem za co nagrody przyznawać?
    Bo jak ktoś jedzie Kraśnickimi to i tak raczej już w busie, albo samochodem który i tak mu jest potrzebny do poruszania się po mieście, a nie tylko postawienia na cały dzień na parkingu pod pracą.

  10. Norsk Arisk Black Metal

    Krzysztov Rzók feat. TeBeFał – Tu na razie jest ściernisko, ale będzie blokowisko (produkcja Haj$ podatnikuff).mp3

Z kraju