Środa, 24 kwietnia 202424/04/2024
690 680 960
690 680 960

Tego typu pojazdów powstało zaledwie 10 sztuk. Odnaleziono jeden z nich, są plany jego odbudowy (zdjęcia)

Miał to być pojazd, który zastąpi przestarzałe Nysy oraz będzie stanowił konkurencję dla importowanych Mercedesów. Jednak wysoka cena oraz fatalna jakość sprawiły, że powstało ich zaledwie 10. Jeden z prototypów odnaleziono i postanowiono odbudować.

24 komentarze

  1. Może jeszcze posłuży do obsługi 15-stej fali covidu, będzie jak znalazł 😉

  2. Pamiętam jak przyszedł taki ambulans na Czechów. Wtedy na podstacji oprócz karetek wyjazdowych były również karetki transportowe. Taki Lublin jeździł na transportach Był montowany silnik Perkinsa miał to być w koncu samochód specjalistyczny. Po kilku tygodniach silnik nie wytrzymał a jedynym w ówczesnym czasie serwisem owych silników była firma znajdująca się na Pomorzu. I tak skończyła sie era Lublina w Lubelskim Pogotowiu. Ale z sentymentem byłoby zobaczyć odrestaurowany ambulans. Zresztą trzeba by było pomyśleć nad museum ratownictwa medycznego tym bardziej że z pewnością w garażach czy w prywatnych zbiorach można byłoby coś ciekawego znaleźć.

    • To właśnie przykład polskiej/lubelskiej myśli technologicznej. 1995 rok a rozwiązania z lat 70 i 80. Rdzewiejące szroty z fatalnymi silnikami. Niewygodne, głośne, paliwożerne, olejożerne.

      • gratuluję kretyństwa, amerykańskie byłyby lepsze

        • problemy z czytaniem ?, jest napisane że miały zastąpić Mercedesy, a opis technologii w pełni zgodny z rzeczywistością.

          • Wystarczyło je dopracować ale nie taki był plan…

          • no akurat mercedes to przykład nierdzewiejącego auta…… aaaaaaaaaahahhahahhhah
            pokażcie mi 20 letniego sprintera albo vito…
            toż to 5 letnie miały dziury że wiatr hula…

    • Muzeum Ratownictwa jest w Krakowie, tylko ciągle bez siedziby…

  3. Jeszcze nie tak dawno stała taka na 1-go maja, na ślepym odcinku bliżej dworca.

  4. No , a zapomnieliście że była też na podstacji Weteranów /Śródmieście ,na karetce typu ,,R/ N,, . Jeździłem takim autem ,krótko mówiąc tragedia . Oprócz wad które wymienili przedmówcy ,do potworny zapach z tworzywa jakim była wykończona , w upalne dni nie do zniesienia .

  5. Niestety, patrząc na stan tego pojazdu, średnio to się nadaje do odbudowy. ładne to po odbudowie będzie, bezpieczne – nie. Szkoda…

  6. to się nazywa bariera wejścia na rynek. i sprawdza się ją przed rozpoczęciem produkcji, żeby nie robić rzeczy droższych i gorszych niż konkurencja. ale kto by się przejmował wolnym rynkiem w Polsce lat 80′.

  7. Obawiam się że tak samo skończy Izera ,nie mamy tradycji motoryzacyjnej ani własnej marki więc ciężko się ścigać z gigantami,ale czy musimy.Wiele zamożniejszych i większych krajów nie produkuje aut własnych marek jak choćby Kanada,Australia,Brazylia,Norwegia i długo by wyliczać ale my musimy.Stworzenie i wypromowanie własnej marki to praca na pokolenia i niewyobrażalne koszty.

    • Niestety masz rację…
      Tradycje były, ale przed II wojną, nawet po pierwszej jeszcze się coś tam działo, ale druga wojna i potem komuchy – to zabiło polską motoryzację.

      • miliony wyprodukowanych, syren, warszaw, wsek, maluchów, żuków, nys, fiatów, starów, jelczy, autosanów itd… it… nic nie było z komuny…. aaaaaaaaaaaaaaahahhahah
        wszystko to poszło w pisdu… jak przyszły styropiany…
        a bajki jak to komuna zniszczyła to możesz przedszkolakom opowiadać…

        • Warszawa, „maluch”, „duży fiat”, Polonez to były auta zaprojektowane za granicą i tylko u nas produkowane.
          Mieliśmy swoje auta dostawcze i ciężarowe, ale większość z nich przestano rozwijać pod koniec lat 70-tych, co było spowodowane kacem po latach życia na kredyt. W latach 90-tych nie stać nas już było na nadrobienie 20 lat zastoju technologicznego.

      • „przed II wojną, nawet po pierwszej”….. aaaaaaahahahahhahahah

  8. Lublin słynie i zasłynie jedynie z bezproblemowej zabudowy każdego wolnego zielonego miejsca przez zaprzyjaźnionych developerów UM Lublin i włodarza.

  9. WYGRANA PSZCZÓŁKI START LUBLIN BRAWO !!!

  10. jeden pinokio obiecywał samochody elektryczne w Polsce, produkcję i co mamy ? …….. nic

Z kraju