Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Na tę trasę mieszkańcy Lublina czekają od lat. Coraz bliżej do domknięcia wewnętrznej obwodnicy miasta

Z ul. Wrotkowskiej do ul. Kunickiego w minutę? Obecnie jest to nierealne, gdyż największym problemem jest przejazd przez wiecznie zakorkowaną ul. Nowy Świat. Na wiosnę 2019 roku powstanie jednak przedłużenie ul. Dywizjonu 303.

Coraz bliżej do budowy wyczekiwanej przez lubelskich kierowców ulicy, która połączy ul. Kunickiego z ul. Wrotkowską w Lublinie. Miasto zakończyło przyjmowanie zgłoszeń od firm zainteresowanych wykonaniem tej inwestycji. Swoje oferty złożyły trzy podmioty: konsorcjum PRD Lubartów i KPRD Lublin, Strabag oraz Skanska.

Teraz urzędnicy muszą sprawdzić złożone dokumenty pod względem formalnym. Z wyborem zwycięzcy przetargu nie powinno być problemu, zwłaszcza że każda z firm wyceniła swoje usługi na kwotę niższą, niż miasto zarezerwowało na ten cel. Najmniej za budowę trasy, gdyż 46,9 mln złotych, chce PRD Lubartów, najwięcej zaś Strabag, który koszt prac oszacował na 51,2 mln złotych.

Nowa ulica będzie ostatnią częścią tzw. wewnętrznej obwodnicy Lublina. Prowadzi ona od al. Solidarności przez al. Smorawińskiego, Andersa, ul. Krańcową, Dywizjonu 303 i obecnie urywa się na ul. Wyścigowej na wysokości Lidla. Dalej ciągnie się ona przez ul. Wrotkowską, Diamentową, Jana Pawła II, Armii Krajowej oraz Bohaterów Monte Cassino gdzie powstaje właśnie jej przedłużenie do al. Solidarności.

Nowy odcinek będzie miał po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Zakres prac obejmuje również budowę bezkolizyjnego skrzyżowania z bocznicą kolejową. Tory będą puszczone pod jezdnią i zostaną zamknięte w stalowej tubie. Z ofert złożonych przez firmy wynika, że gwarantują one oddanie gotowej drogi do 17 kwietnia 2019 r.

(fot. Openstreetmap)
2017-09-30 20:00:53

20 komentarzy

  1. największy problem był z tą bocznicą…ciekawe do czego ona komu potrzebna…wcześniej była tam jednostka wojskowa…i niby była do celów operacyjnych…a teraz do czego??? dobrze, ze na tubie sie skończyło…a nie na ogromnym wiadukcie

    • Bocznica służy do transportu paliwa do bazy paliwowej na Zemborzyckiej

    • człowieku, Orlen całe paliwo na Zemborzycką i elektrownia tamtędy tony węgla wozi….

    • Chyba ci sie przejazdy pomylily. Bocznica do jednostki przebiega obok Wojennej. Od strony wrotkowskiej tory prowadza zarowno do elektrocieplowni jak i do bazy paliwowej na zemborzyckiej. Tedy akurat sklady jezdza.

      • przez te tory, to ja przechodziłam codziennie…no ponad 40 lat temu jak szłam do przedszkola na Wyścigowej…popatrzcie najpierw którędy ma przebiegać ta droga

  2. I by było fajnie

    Oj, chyba brakuje jeszcze połączenia Zelwerowicza-Zbożowa i Węglarza-Turystyczna

  3. Oby zdążyli zrobić bo mój brat wraca z Anglii, swoim BMW X6

    • Jeśli go nie zamkną do pierdla za kradzież do tego czasu;)

    • Ty Bimmer, a czy angielska wersja tego BMW będzie miała zaczep pasujący do polskich narzędzi i maszyn (typu pług, brony, siewnik, rozrzutnik obornika itp), czy będzie trzeba przerabiać?

  4. na szczęście wydmuszki Strabag i Skanska za burtą!!!!

    • za to znowu partacze z lampartowa przy korycie… ciekawe czy od odbiorów do poprawek minie tydzień ?

  5. Będzie pewnie tak samo jak z przebudową ul, Choiny do granic miasta. pętlą autobusową i parkingiem przesiadkowym dla podmiejskich kierowców. Żuk obiecuje gruszki na wierzbie. Tylko kombinuje jak zakorkować miasto i kolesiowi od pseudo inteligentnego sterowania ruchem kabzę napchać, zabrać pasy dla komunikacji zbiorowej i rowerzystów. Już tunel pod Sowińskiego obiecywał, pózniej przebudowę a teraz tylko remont z wydzieleniem bus pasów. Normalnie geniusz sadowniczy, specjalista od gruszek.

  6. A bimmer to jednak psze ….uj

    • Mieszkaniec domu za przepustem

      Dzieco, jesteś głupsze od bimmera – zrób siusiu, koniecznie paciorek i lulu, pa.
      a, i wyłącz kompa bo stare sie za „prunt” nie wypłacą.

  7. Bimmer…. jesteś totalnym bezmózgim idiotą…

  8. W minutę? Nierealne… W projekcie są przewidziane 3 nowe sygnalizacje świetlne na tej nowej, szerokiej drodze.

    • dodaj że te 3 sygnalizację będą miały „zieloną (tylko z nazwy) falę” sterowaną inteligentnym bublem.

      ps. to ile dni nie działała sygnalizacja na skrzyżowaniu Lubelskiego Lipca – Piłsudskiego ?

  9. „konsorcjum” PRD Lubartów i KPRD Lublin spie..olą robotę na 100 %. Jak wszystko za co się biorą / brali. Już dawno powinni dostać 'bana’ na udział w przetargach.

Z kraju