Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Szykują się podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania w Lublinie. Decyzja zapadnie w tym tygodniu

O ok. 15 proc. miasto zamierza podnieść opłaty, jakie ponoszą kierowcy pozostawiając swoje pojazdy w strefie płatnego parkowania. Decyzję, czy podwyżka zostanie wprowadzona, podejmą w czwartek lubelscy radni.

W Lublinie szykuje się wzrost opłat za pozostawienie pojazdu w strefie płatnego parkowania. Miasto postanowiło zmienić stawki tłumacząc to m.in. coraz wyższym minimalnym wynagrodzeniem oraz koniecznością poszukiwania dodatkowych wpływów do budżetu. Samorząd zmaga się bowiem z problemem związanym z utratą dochodów spowodowaną przez wprowadzone przez rząd zmiany w systemie podatkowym.

Zgodnie z przepisami, a dokładnie ustawą o drogach publicznych, stawka opłat za pierwszą godzinę postoju w strefie płatnego parkowania może wynosić maksymalnie 0,15 proc. minimalnego wynagrodzenia. To zaś, od czasu ustalenia obecnie obowiązujących opłat, wzrosło o ponad 400 zł, czyli nieco ponad 15 proc. Taki sam poziom postanowiono utrzymać ustalając propozycję nowych stawek.

Oznacza to, że jeżeli miejscy radni wyrażą zgodę, to opłata za pierwszą godzinę parkowania w podstrefie A wzrośnie z obecnych 3,90 zł do 4,50 zł. W podstrefie B będzie to 2,80 zł (obecnie 2,50 zł) a w podstrefie C i D 2,30 zł (2 zł). Druga godzina to już koszt odpowiednio 5,40 zł, 3,30 zł i 2,70 zł, a trzecia 6,40 zł, 3,90 zł i 3,20 zł. Za każdą następną godzinę trzeba będzie zapłacić 4,50 zł w podstrefie A, 2,80 zł w B i po 2,30 zł w podstrefach C i D.

Cena biletu dobowego została ustalona na 28 zł w podstrefie A, 23 zł w podstrefie B oraz 17 zł w podstrefach C i D. Abonament typu „A” na miesiąc ma kosztować w zależności od podstrefy 250 zł, 205 zł i 170 zł, półroczny odpowiednio 1 150 zł, 975 zł i 860, a roczny 2 070 zł, 1 725 zł i 1 495 zł. Osoby mieszkające na terenie strefy płatnego parkowania za rok mają płacić 170 zł, osoby niepełnosprawne 5,50 zł za miesiąc. Abonament typu „E”, czyli dla pojazdu o napędzie hybrydowym wyniesie 90 zł za miesiąc.

Projekt uchwały, którym radni zajmą się na najbliższej sesji Rady Miasta, zakłada również usprawnienie sposobu wydawania abonamentów parkingowych. Obecnie do wniosku należy przedłożyć szereg dodatkowych dokumentów. Po zmianach załączniki ma zastąpić oświadczenie, jakie właściciel auta będzie podpisywał pod rygorem odpowiedzialności karnej. Dodany zostanie także nowy sposób płatności za parkowanie, mianowicie za pomocą blika.

(fot. lublin112.pl)

30 komentarzy

  1. Będzie tak ze ludzie będą okradać parkomaty bo w bankomatach kasy już nie ma.

  2. Parkomaty pod Olimpem to już jest przesada.

    • Bardzo dobrze bo płatna strefa parkowania wykończyła handel w centrum lublina na ul.Narutowicza i Zamojskiej bo wszyscy woleli darmowe parkingi pod marketami ,a teraz będzie równość .Parkomaty pod wszystkimi hipermarketami !!!

    • Bardzo trafna uwaga.
      Wielu pracowników firm będących w niedalekim sąsiedztwie mogło tam bezpłatnie przez wiele godzin parkować swoje samochody.
      W zimie nawet „pod chmurką”.
      A teraz… 🙂
      Może poproście swojego pracodawcę o udostępnienie miejsc parkingowych bezpośrednio przy miejscu swojej pracy.
      A jak pracodawca stwierdzi, że w umowie nie musi wam takich miejsc zapewnić to macie jeszcze wiele innych wyjść:
      – Płacić za parking przy Olimpie
      – Dojeżdżać do pracy komunikacją miejską
      – Docierać do pracy pieszo
      – Zrezygnować z pracy, która nie zapewnia parkingu
      Odnośnie ostatniego punktu:
      To twój pracodawca jest winny a nie galeria Olimp czy też właściciel innego, podobnego miejsca.

  3. No i jest reakcja na darmowe przejazdy ukraincow. Ktos juz o tym pisal niedawno ze tak bedzie. Płac Polaku! Do kierata!

  4. DOŚĆ TYCH PODWYŻEK!!! ***** *** i ŻUKA!!!

  5. Pracujący głupio Polak płaci reszta ma wszystko za darmo. :D. Czuję się dyskryminowany we własnym kraju :(. Też chce MPK i socjal a nie pracować ;(.

  6. Problem tkwi w wydawaniu abonamentów typu M „mieszkańcom” przyjeżdżającym z innych dzielnic Lublina do pracy w różnych biurach mieszczących się przy ul.Chopina,Narutowicza itp. parkującym swoje samochody w godz.9-17.Tym jawnym okradaniem w majestacie wadliwej,lub niewłaściwie interpretowanej uchwały RM budżetu Lublina próbowałem kilkakrotnie zainteresować min.w ZDiM i znanego radnego.Bezskutecznie.Pisanie „na Berdyczów”.

  7. Proponuję objąc całe miasto opłatami żeby miasto mogło więcej kasy dawać znajomym developerom bo rosną czynsze za nieruchomości, które miasto musi dzięki zukowi wynajmować od nich, na uprzednio sprzedanych gruntach. Ceł byl taki, żeby wziąć kasę za grunt co da chwilowy zastrzyk gotówki, a że po jakimś czasie wyjdzie i tak drożej to już zuk będzie na emeryturze, a miasto nie odkupi już ziemii z budynkiem 10x drożej wiadomo. Za to powinni siedzieć! Równie dobrze Państwo mogło by sprzedać jakiś teren po to, żeby potem zlecić developerowi wybudowanie budynku, który będzie wynajmować np. na Sąd, albo sejm, albo pałac prezydencki, czy to się mieści w głowie? no w normalnej nie, ale w głowie mentalności sprzedawczyków i złodziej z ekipy rządzącej miastem obecnie tj. PO (chociaż Pruszkowski nie był lepszy)

  8. Żuk kocha miasto a ludzi WALI!!!

  9. A czy ukraińcy uciekający przed wojną tez muszą placić za parkingi w mieście??? Oby nie…

Z kraju