Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Sygnał od Czytelnika. Samochody stoją w korku na Drodze Męczenników Majdanka. „Wszystko przez buspas” (wideo)

Droga Męczenników Majdanka w poniedziałek rano stanęła w korku. Od czytelnika otrzymaliśmy nagranie całej sytuacji, jak pisze, wszystkiemu winne są buspasy.

130 komentarzy

  1. A autobusy sobie śmigają – piękny widok 🙂

  2. Miasto takie duże, że trzeba buspasy budować. Kierowcy stoją w korku, a autobus przejedzie jeden na godzinę (przykład z Jana Pawła II). Inteligent musiał to wymyślić. Choć jak wiadomo budować trzeba, żeby dostać dofinansowanie z UE, kpina.

    • A buspasy na Grygowej??? To już jest w ogóle nieporozumienie, tam jest taki ruch, że autobusy na pewno by sobie bez nich nie poradziły…
      Dramat.

      • Skoro na Grygowej jest „taki ruch”, to w czym buspas na Grygowej przeszkadza? Metro jeździ pod ziemią – swoimi torami. Tramwaje swoimi torowiskami, albo jezdnią (jeżeli nie ma wyodrębnionych od jezdni), rowerzyści swoimi drogami (jeżeli mają).
        Autobusy także powinny jeździć swoimi „torami”.

    • Bo to projektował pewnie ten sam co zrobił „inteligentny system zarządzania światłami”
      Co już od kilku lat się uczy i nie może się nauczyć 😉

    • Barany z urzędu, kto maluje bus pasy tam gdzie nie potrzeba, przez takich baranów lublin stoi w korkach. Już pisałem że na JP, Orkana, Witosa, S. pracy, Kompozytorów i na Racławickich i na Głębokiej i Kraśnickiej i Tysiąc lecia też namalujmy bus pasy będziemy się chwalić że mamy milion km bus pasów najwięcej na całym świecie. Kto tam pracuje w tym urzędzie same barany.

  3. Korki nie tworzą bus-pasy, ale nadmiar samochodów. Może zamiast tworzyć korki niech się przesiądą do komunikacji miejskiej

  4. Policja była przeciwko wyznaczaniu bus pasa. Zarządca zdecydował się na wprowadzenia takiej organizacji mimo ostrej krytyki i negatywnego stanowiska Policji.

  5. Przecież było to do przewidzenia.

  6. Ciemnote, widzę ciemnote… Projektanci chyba nigdy w Lbn nie byli i nie jeździli. Pfff inwestycja za grube banki a korki większe niż były buahahahah

  7. Policja wyraziła negatywne stanowisko dla takiej organizacji ruchu. Mimo to zarządca zdecydował się na wprowadzenie takiego rozwiązania.

    • Policja to się może wypowiadać , ale jej opinia się w niczym nie liczy .

      • „Policja to się może wypowiadać , ale jej opinia się w niczym nie liczy .”
        Serio?
        Wystarczy, że nie będą teraz wystawiać mandatów dla normalnych kierowców.
        Ciekawe, co wtedy napiszesz mądralo. 🙂

  8. Kolejny „inteligent”, który w d… był i g… widział. To po co jeździsz samochodem skoro są korki? Miasto nie jest dla samochodów. Ale u nas wszystko jak w średniowieczu, Polacy mają najwięcej samochodów w Europie w przeliczeniu na jednego mieszkańca. A ci, którzy jeżdżą autami najgłośniej krzyczą jak to biednie, ale i on ma auto i żona ma, ciekawe skąd te korki. W Belgii czy w Niemczech nikt nie kupuje auta na takie śmieszne przebiegi jak u nas, a w Lublinie… Sprawdzasz przebieg diesla i okazuje się, że robił 5 tys. km rocznie. Sam mam samochód, robię 30-35 tys. km rocznie i nie pamiętam nawet kiedy jechałem po mieście. Od tego jest komunikacja miejska (naprawdę w Polsce nie jest taka zła, a malkontentami są ci, którzy nigdzie poza Polską autobusem nie jechali), są rowery, ostatnio wprowadzone hulajnogi. Wreszcie taksówki czy wypożyczalnie samochodów.

    • 100% racji. To prawda że wszędzie na swiecie gdzie kierowcom zabierze się choćby kawałeczek drogi to oni wrzeszczą i biadolą. Miasto jest zapchane samochodami parkującymi, jeżdżącymi. I oto chodzi żeby takie korki powstawały może jeden czy drugi pomyśli ze nie takie auto najszybsze i najlepsze jednak nie jest. Może taki zostawić auto w domu i pojechać MPK, wziąć rower albo przejść ten kilometr czy dwa. Miasto tak trzymać i tak toniemy w brzydocie nadmiaru samochodów w mieście.

    • Ho, ho.
      Widzę, że światowiec nam się trafił. Masz w 100% rację. Miasto nie jest dla samochodów. Jest dla ludzi, którzy tymi samochodami jeżdżą! Z chęcią popatrzę, jak jeździsz rowerkiem czy hulajnogą w zimie. Wypożyczony samochód nie musi stać w korku? Taksówki? Jedną z nich jeździsz, że tak na nie namawiasz?

      • I tu pokazałeś swoją logikę (a właściwie jej brak) rodem z Lemingogradu TVN-u. Opisałem kilka środków transportu, ale do zimowych warunków musiałeś przytoczyć te które Ci nie pasują. Czyli klasyczne manipulowanie faktami. Poza tym, choć sam w zimie nie jeżdżę rowerem polecam byś sprawdził jak to wygląda w Holandii czy Szwecji. Nie ma tam najmniejszych problemów.

        • Jak nie ma argumentów, to zaczyna się przywoływanie polityki?
          Skoro tak wszechstronnie opisałeś kilka środków transportu, to trzeba było też pomyśleć o warunkach panujących w Polsce, a nie pier. o Holandii czy Szwecji. Jak ci (specjalnie) tak tu źle to won pojeździć rowerkiem w tych „lepszych” krajach.

      • Samochód wypożyczony stoi w takim samym korku (albo nie stoi, jeżeli mógłby poruszać się buspasem). Taka jego przewaga, że bezczynnie nie stoi przez pół dnia uniemożliwiając zaparkowanie innym. Po zaparkowaniu przychodzi kolejny klient i odjeżdża zwalniając miejsce – następuje rotacja i jedno miejsce parkingowe może być wykorzystane wielokrotnie dziennie. Prywatny samochód przez 23h/dobę nie robi nic poza rdzewieniem oraz zajmowaniem miejsca.

    • Gdyby była dobrze rozwinięta komunikacja miejska to ok, ale niestety w Lublinie komunikacja jest na bardzo niskim poziomie i to jest przyczyną wyboru samochodów jako środka transportu

  9. A buspas pusty
    1 listopada będzie jeszcze lepiej 😉

  10. Podziękowania należą się wszystkim „oświeconym” wyborcom PO za prezydenta Żuka. DZIĘKUJEMY

Z kraju