Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Skończyli prace przed terminem. DK12 w Chełmie otwarta dla kierowców (wideo, zdjęcia)

Na cztery miesiące przed terminem Budimex ukończył przebudowę DK nr 12 w Chełmie. Realizowany projekt dotyczył przebudowy drogi krajowej nr 12 w granicach miasta Chełm o długości ok. 8,2 km wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, w tym 5,5 km dróg lokalnych i serwisowych.

W środę 4 sierpnia odbyło się otwarcie drogi krajowej nr 12 w Chełmie. Kontrakt, którego generalnym wykonawcą jest Budimex został zrealizowany w trybie „projektuj i buduj”. Inwestycja ta ma duże znaczenie dla poprawy infrastruktury oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście.

Realizowany projekt dotyczył przebudowy drogi krajowej nr 12 w granicach miasta Chełm o długości ok. 8,2 km wraz z przebudową i budową niezbędnej infrastruktury towarzyszącej, w tym 5,5 km dróg lokalnych/serwisowych. Początek oraz koniec przebudowanego odcinka drogi znajduje się na połączeniach odcinka miejskiego drogi w granicach administracyjnych miasta Chełm z odcinkami zarządzanymi przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.

Prace budowlane obejmowały kompleksową przebudowę ulic Podgórze, Rejowiecka, Al. Przyjaźni, Rampa Brzeska i Wschodnia. Przebudowano również most na rzece Uherka oraz wiadukt nad dawną bocznicą kolejową w ciągu Al. Przyjaźni. Powstał także nowy wiadukt nad torami kolejowymi oraz przystanki autobusowe. Zamontowano ekrany akustyczne, wybudowano również ponad 8 km ścieżek rowerowych.

Umowę z inwestorem – Urzędem Miasta Chełm podpisaniu w czerwcu 2017 roku. Prace budowlane rozpoczęto w 2020 roku. Budimex zakończył realizację tego zadania w lipcu 2021 na 4 miesiące przed terminem kontraktowym.

– To był od początku bardzo wymagający kontrakt. Dziękujemy mieszkańcom miasta za cierpliwość i wytrwałość. Układ drogowy biegł przez środek miasta. Budowa mocno reorganizowała życie aglomeracji i sąsiadów naszej budowy. Zrobiliśmy wszystko, żeby zakończyć prace przed terminem i wywiązaliśmy się z naszych obietnic – mówił Artur Popko – Prezes Zarządu Budimex SA.

Wartość kontraktu wyniosła 101 mln zł netto. Projekt został dofinansowany z unijnych funduszy w ramach konkursu ogłoszonego przez Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Jego główną ideą było zwiększenie dostępności transportowej ośrodków miejskich leżących w Transeuropejskiej Sieci Drogowej (TEN-T).

(fot. wideo Budimex)

19 komentarzy

  1. Pięknie! Jak w Wólce Orłowskiej, spotykają się trzy drogi: kolejowa, lądowa i wodna.

  2. To nic, że sygnalizacja świetlna na najbardziej ruchliwym skrzyżowaniu (Rejowiecka/Szpitalna) jest spartolona. To nic, że nowy asfalt jest nierówno położony. To nic, że w dojazdówkach ul. Rejowieckiej już po niewielkim deszczu można wędkować. Ważne, że wstęga przecięta, koniaczek wypity. Budimex skończył swoje partactwo sporo przed terminem, a to pozwoli dużo wcześniej zacząć kolejne partactwo w innym mieście. Jakby to powiedział Morawiecki… – Sukces!

  3. W siedzibie pisu to nie dziwne , 3,5 roku remontu wiaduktów w Lublinie to jest baaardzo dziwne.

  4. Jak za komuny wykonane przed terminem i normy są wykonane na 130 procent.

  5. a ksiundza nie było

  6. bubel za 200 mln

  7. Jak PO-pslowcy nic nie robili to było lepiej …. spokojniej i nie można było na władzę nic powiedzieć bo to nasi … ot hipokryzja…

  8. żeby widzieć sygnalizatory trzeba stanąć 10m przed linią zatrzymania. Szerokość pasów dobra dla rowerzystów
    – wąsko i niebezpiecznie – szykany na drodze jak w ” Nie lubię poniedziałku”. Na tym spocie nie widać tych zas…. nieprzezroczystych ekranów

  9. Zamiast Banaszka już tradycyjnie pani mama , otwarcie drogi się nie liczy bo nie było Sasina.

  10. Z tymi wstęgami to gorzej jak za komuny…

Z kraju