Sierpień na lubelskim lotnisku. Kolejny miesiąc ze spadkiem liczby podróżnych
15:26 09-09-2019
Sierpień był najlepszym miesiącem w tym roku jeżeli chodzi o liczbę podróżnych. Odprawiono 35 022 pasażerów i wykonano 426 operacji lotniczych. Niestety, w porównaniu do sierpnia 2018 roku ubyło podróżnych o niemal 10 tys. Oznacza to spadek odprawionych osób o 21,4 % do analogicznego okresu 2018 r.
W tym roku, do końca sierpnia, skorzystało z lotniska 236 671 osób. Niestety prognozy mówią, że na koniec roku może być mniej podróżnych nawet o 100 tys. niż w roku ubiegłym. Wpływ na taką sytuację ma ograniczenie m.in. rejsów Wizz Air
W stosunku do zimy 2018/19 będziemy mogli skorzystać z połączeń z Antwerpią, Kijowem oraz Dublinem. Od 27 października, o cztery loty tygodniowo zwiększy się także liczba rejsów na warszawskie Okęcie.
(fot. lublin112.pl, grafika LUZ)
Od kiedy pasażerowie są niepoliczalni? Kolejny dziennikarz z wykształceniem wyższym humanistycznym, któremu zwraca uwagę umysł ścisły. Takie właśnie mamy dziś „elyty”.
A do czego ta uwaga? A gdzie zostało napisane, że są niepoloczalni?
Pomijając już fakt poziomu tego komentarza…
Lotów ubywa, letnich czarterów zero, wiec skąd pasazerów ma przybywać? Któryś tam rok z rzędu tłukę się do Warszawy żeby skoczyć na wakacje, mając lotnisko pod nosem. Albo wielkie G oferowane kiedyś przez jedno czy dwa biura w okresie okolo maja dopiero, lub nic kompletnie jak w tym roku. Kupa ludzi lata za granicę na wczasy, nie wierzę że każdy z okolic wolałby ominąć LUZ i lecieć ze stolicy, gdyby tu byly jakies oferty…
masz rację, zero czarterów…mnie tylko raz się udało do Turcji polecieć…bo cena była rozsądna…jak były wyloty na Kretę, to poleciałam z Warszawy…bo tu wyjazd do możliwego hotelu zaczynał się od 2500zł…do jakiejś nory 2* 2200zł…a ja do super hotelu z Warszawy poleciałam za 1700zł….dlatego tak mało chętnych z Lublina na wczasy…gów***ne biura zamawiają czartery…nie obniżają nawet o złotówkę na last minute…i się dziwią, że nikt nie chce lecieć jak na 2 osoby musi zapłacić więcej 1600zł niż z Warszawy…jakby to była różnica 400zł…każdy by chętnie poleciał…
no właśnie – chyba nikt do wawy nie jedzie tylko po to, by zaoszczędzić 100 zł. Dla samej wygody błyskawicznego transferu dom – lotnisko – dom, byłbym w stanie dopłacić parę złotych. Ale bez przeady… na 3 osobach byłbym w stanie dać 2x a może nawet 3x tyle co kosztuje mnie paliwo i parking przy Okęciu. Ale różnice bywały dużo wyższe, więc sorry. A patrząc po frekwencji turystów, których z roku na rok przybywa i nie chce ubywać (o czym świadczą tez rosnące ceny wycieczek) to z Lublina w sezonie samoloty powinny oblatywać Grecję, Turcję i Bułgarię do przynajmniej dwóch różnych lokalizacji a biura powinny oferować wyloty z naszego lotniska. Jak Rayanair,om czy Wizzair,om to lotnisko pompuje w D żeby łaskawie operowali z LUZ, ale „połechtać” trochę duże biura podróży żeby chętniej organizowały wyloty od nas to nie łaska. I niekoniecznie oferty pojawiające sięw maju czy czerwcu czy jakieś pseudo „last minute”, każdy jest niebieskim ptakiem, który może sobie wziąć wolne na zawołanie i pędzić na wakacje. Ja np jestem zwolennikiem wczesnego „first minute”. Niestety, nie będzie PAXów to można będzie to wszystko w końcu zaorać, szczególnie jak S-ka do Wawy zostanie ukończona i dojazd na Okęcie będzie prawie błyskawiczny w porównaniu do chwili obecnej.
Ja tego lata już dwa razy do Rzeszowa bo na miejscu d…..
Pawlak Waldemar dalej ma ciepłą posadkę w zarządzie?
chore… może drugi pas wybudujcie i powiększcie terminal hihi
pieniądze wydane na lotnisko i na pensje dla dyrektorów należało przeznaczyć na wybudowanie autostrady do stolicy i tym sposobem w godzinę, półtorej bylibyśmy na lotnisku gdzie można polecieć na urlop na południe europy a nie tylko na saksy do GB
w całej Europie zaczęto zamykać małe lotniska bo się zorientowano, że to nie ekonomiczne a my zaczęliśmy budować….
Pasażerów będzie coraz mniej, bo nie ma dokąd latać. W tym roku 3 razy wylatywałam z Krakowa i tam wracałam, a jak będzie eska do samej Warszawy, to o Lublinie wszyscy zapomną, bo Okęcie wszystkich przejmie.
Lotnisko jest perspektywistyczne. Należy je rozbudować do 5 pasów startowych, powiększyć terminal i uruchomić loty do Radomia.