Pomimo zimy, rozpoczęły się już pierwsze prace związane z budową drogi ekspresowej Lublin – Warszawa. Robotników można spotkać w kilku miejscach na trasie.
Masz pojęcie. Betonowe były od lat i są lepsze od asfaltowych. Stare betonowe drogi do dzisiaj się trzymają na niemieckich autostradach!!
Marcin
No wreszcie materiał odpowiedni jakim jest beton. Znam takie drogi z USA gdzie w podobnej jak nasza strefie klimatycznej wytrzymują bez remontu kilkadziesiąt lat.
hmm
Tam to działa, bo tyle nie kradną, co u nas.
mrozik
jest gdzieś jakiś zarys trasy czy ma iśc idealnie z tą co jest teraz tylko zmodernizowana na 2 pasy w jedna stronę?
Matt
Schematy masz na stronach internetowych poszczególnych odcinków. Każdy ma własną. Trasa jest podzielona na kilka odcinków. Stara szosa pozostanie nietknięta, ekspresówka będzie po jej lewej (jadąc w kierunku Wa-wy) stronie prawie do samych Ryk, a jak dalej to nie wiem.
Kochanek Admina
Na stronie mapa.targeo.pl są zaznaczone drogi które mają być wybudowane.
chłop ze wsi
konia temu co przejedzie Lu Wa w niespełna półtorej godziny chyba że do zakrętu
W.
Kiedyś latem w nocy (pusta droga) z Lublina na Okęcie jechałem dwie godziny, myślę że ekspresówką w półtorej godziny dałoby radę, ale z bezpieczeństwem to nie będzie miało wiele wspólnego (dozwolona prędkość na ekspresówce – 110 km/h, razy półtora to daje 165 km, podczas gdy do Warszawy jest 171 km, a więc nie da się zdążyć nawet jadąc 100% czasu z maksymalną dozwoloną prędkością, co przecież też nie jest bezpieczne).
Roman
W 2010 roku dostaliśmy prezent w postaci zwiększenia maksymalnej dozwolonej prędkości do 120 km/h na drogach ekspresowych (i do 140 km/h na autostradach), czyli w półtorej godziny po takiej drodze jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością można pokonać dystans 180 km.
Insi
Z przepisami to się na bakier stoi, akurat na tej drodze prędkość dozwolona to 120 km/h
Art
Znam typa – jeszcze żyje, który zrobił trasę Wa-wa – Lbn w 49 min.
Kawasaki 1300, nocą – no, ale w latach 2000 nie było takiego ruchu.
poter
też go znam ale to nie było kawasaki 1300 tylko otwarte i trochę podkręcone kawasaki zxr 750 – stary model z nawiewami rurowymi
dzik
1g 28min okęcie lublin
Grześ
„będzie wykonana w technologii betonu cementowego” Na pewno nie chodzi o beton asfaltowy?
Mati
Na pewno, nawierzchnia będzie z betonu cementowego
Bławat
Nie wiem czy była zmiana w artykule, ale ja czytam; ,,w technologii betonu asfaltowego”, czyli potocznie asfalt. Techniczna nazwa ,,asfalt” oznacza elastyczne lepiszcze, natomiast nawierzchnię drogi wykonuje się z mieszaniny asfaltu i mineralnych wypełniaczy typu; kamień, piasek, czasami mielone opony.
Bławat
Ha, ha- co przeczytam artykuł, to inna opcja technologii.
drwal
Kupię 20m3 drewna w dobrej cenie na pewno tam taką mają 😉
hmm
skoro żeś drwal, to se sam wytnij 🙂
drwal
Tam już gotowe Panie. Panowie na szybko troszkę na pewno będą chcieli sprzedać 😉 żeby choć troszkę mieć z tych milionowych przetargów 😉
kalafior
pozwolenie na budowę, a dokładniej ZRID, jest na chwilę obecną wydany tylko na odcinek pierwszy – od końca ekspresówki s17 od strony Lublina do parafianki, pozostałe trzy odcinki czekają na decyzję. Budimex – wykonawca odcinka 3 i 4 od strony Lublina, rozpoczął przygotowania do budowy już około 3-4 m-cy temu – to własnie te hałdy kruszywa i węzeł betoniarski. Drzewa natomiast wycinane są puki co na terenach Lasów Państwowych przez poszczególne nadleśnictwa. ZRID na pozostałe 3 odcinki będą w okolicach marca – kwietnia. Droga s-17 od Lublina do Zakrętu będzie przejezdna do końca 2020r, w miedzyczsie będa na tej trasie występowały spore utrudnienia, za Rykami przebieg nowej drogi przewidziany jest w starym śladzie . Wszystkie aktualne informacje są na stonach internetowych – wystarczy poszukać np : http://www.s17-garwolin-gonczyce.pl/
Buli
No i? Przecież tak też opisali w artykule.
observer
Po betonowej nawierzchni komfort jazdy jest zdecydowanie mniejszy (większy hałas,bardziej ślisko),a jeśli firma budująca spartaczy robotę to będziemy się męczyć jak na s8 od Warszawy bliże Piotrkowa Tryb, jedyny plus że te betonowe dłużej bez remontu wytrzymują
Roman
Kilkadziesiąt lat to wytrzymuje b.dobrej jakości asfalt. Beton przeżyje nas i nasze dzieci a do tego jest jasny co powoduje że będzie bardziej bezpieczny po zmroku no i lepsza przyczepność niż na asfalcie.
Bedzie betonowa ch…a
Masz pojęcie. Betonowe były od lat i są lepsze od asfaltowych. Stare betonowe drogi do dzisiaj się trzymają na niemieckich autostradach!!
No wreszcie materiał odpowiedni jakim jest beton. Znam takie drogi z USA gdzie w podobnej jak nasza strefie klimatycznej wytrzymują bez remontu kilkadziesiąt lat.
Tam to działa, bo tyle nie kradną, co u nas.
jest gdzieś jakiś zarys trasy czy ma iśc idealnie z tą co jest teraz tylko zmodernizowana na 2 pasy w jedna stronę?
Schematy masz na stronach internetowych poszczególnych odcinków. Każdy ma własną. Trasa jest podzielona na kilka odcinków. Stara szosa pozostanie nietknięta, ekspresówka będzie po jej lewej (jadąc w kierunku Wa-wy) stronie prawie do samych Ryk, a jak dalej to nie wiem.
Na stronie mapa.targeo.pl są zaznaczone drogi które mają być wybudowane.
konia temu co przejedzie Lu Wa w niespełna półtorej godziny chyba że do zakrętu
Kiedyś latem w nocy (pusta droga) z Lublina na Okęcie jechałem dwie godziny, myślę że ekspresówką w półtorej godziny dałoby radę, ale z bezpieczeństwem to nie będzie miało wiele wspólnego (dozwolona prędkość na ekspresówce – 110 km/h, razy półtora to daje 165 km, podczas gdy do Warszawy jest 171 km, a więc nie da się zdążyć nawet jadąc 100% czasu z maksymalną dozwoloną prędkością, co przecież też nie jest bezpieczne).
W 2010 roku dostaliśmy prezent w postaci zwiększenia maksymalnej dozwolonej prędkości do 120 km/h na drogach ekspresowych (i do 140 km/h na autostradach), czyli w półtorej godziny po takiej drodze jadąc z maksymalną dozwoloną prędkością można pokonać dystans 180 km.
Z przepisami to się na bakier stoi, akurat na tej drodze prędkość dozwolona to 120 km/h
Znam typa – jeszcze żyje, który zrobił trasę Wa-wa – Lbn w 49 min.
Kawasaki 1300, nocą – no, ale w latach 2000 nie było takiego ruchu.
też go znam ale to nie było kawasaki 1300 tylko otwarte i trochę podkręcone kawasaki zxr 750 – stary model z nawiewami rurowymi
1g 28min okęcie lublin
„będzie wykonana w technologii betonu cementowego” Na pewno nie chodzi o beton asfaltowy?
Na pewno, nawierzchnia będzie z betonu cementowego
Nie wiem czy była zmiana w artykule, ale ja czytam; ,,w technologii betonu asfaltowego”, czyli potocznie asfalt. Techniczna nazwa ,,asfalt” oznacza elastyczne lepiszcze, natomiast nawierzchnię drogi wykonuje się z mieszaniny asfaltu i mineralnych wypełniaczy typu; kamień, piasek, czasami mielone opony.
Ha, ha- co przeczytam artykuł, to inna opcja technologii.
Kupię 20m3 drewna w dobrej cenie na pewno tam taką mają 😉
skoro żeś drwal, to se sam wytnij 🙂
Tam już gotowe Panie. Panowie na szybko troszkę na pewno będą chcieli sprzedać 😉 żeby choć troszkę mieć z tych milionowych przetargów 😉
pozwolenie na budowę, a dokładniej ZRID, jest na chwilę obecną wydany tylko na odcinek pierwszy – od końca ekspresówki s17 od strony Lublina do parafianki, pozostałe trzy odcinki czekają na decyzję. Budimex – wykonawca odcinka 3 i 4 od strony Lublina, rozpoczął przygotowania do budowy już około 3-4 m-cy temu – to własnie te hałdy kruszywa i węzeł betoniarski. Drzewa natomiast wycinane są puki co na terenach Lasów Państwowych przez poszczególne nadleśnictwa. ZRID na pozostałe 3 odcinki będą w okolicach marca – kwietnia. Droga s-17 od Lublina do Zakrętu będzie przejezdna do końca 2020r, w miedzyczsie będa na tej trasie występowały spore utrudnienia, za Rykami przebieg nowej drogi przewidziany jest w starym śladzie . Wszystkie aktualne informacje są na stonach internetowych – wystarczy poszukać np : http://www.s17-garwolin-gonczyce.pl/
No i? Przecież tak też opisali w artykule.
Po betonowej nawierzchni komfort jazdy jest zdecydowanie mniejszy (większy hałas,bardziej ślisko),a jeśli firma budująca spartaczy robotę to będziemy się męczyć jak na s8 od Warszawy bliże Piotrkowa Tryb, jedyny plus że te betonowe dłużej bez remontu wytrzymują
Kilkadziesiąt lat to wytrzymuje b.dobrej jakości asfalt. Beton przeżyje nas i nasze dzieci a do tego jest jasny co powoduje że będzie bardziej bezpieczny po zmroku no i lepsza przyczepność niż na asfalcie.
A kiedy zaczną s19?