Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Ruszyła nowa medialna odsłona kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” (wideo)

Dla zwiększenia bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych ruszyła nowa medialna odsłona kampanii społecznej „Bezpieczny Przejazd” PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Liczbę wypadków na przejazdach mają ograniczać Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty namawiające do bezpiecznego przekraczania torów wyświetlane są w kinach, telewizji i w Internecie. 99 proc. wypadków wynika z ignorowania zasad bezpieczeństwa przez kierowców.

Przyczyną 99 proc. wypadków na przejazdach jest ignorowanie znaku stop, wjeżdżanie pod opadające rogatki, omijanie zapór slalomem i nadmierna prędkość. Skutkiem zdarzeń są ludzkie tragedie, straty materialne, angażowanie służb ratowniczych, utrudnienia w podróży koleją.

– Spoty filmowe Polskich Linii Kolejowych apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi. Kampania medialna towarzyszy budowie bezkolizyjnych przejazdów, montowaniu dodatkowych urządzeń, szkoleniu pracowników – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Liczbę negatywnych zachowań na przejazdach mają ograniczyć Ambasadorzy Bezpieczeństwa. Spoty filmowe „Bezpiecznego Przejazdu”, kampanii społecznej realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., apelują o zaangażowanie w działania dla bezpieczeństwa. Każdy pasażer ma realny wpływ na zachowanie kierowcy. Każdy może przypominać o zasadach bezpieczeństwa i dawać przykład właściwego zachowania na skrzyżowaniu torów i drogi.

Nowy kampanijny spot trafił już na ekrany telewizyjne, do kin i na portale internetowe. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. szacują, że przekaz dotrze do milionów odbiorców, zwiększy liczbę Ambasadorek i Ambasadorów Bezpieczeństwa i realnie wpłynie na ograniczenie zdarzeń na przejazdach. Pokazane skutki tragicznych zdarzeń mają ostrzegać i wzmóc pozytywne zachowania. Na stronie kampanii „Bezpieczny Przejazd” przygotowane zostały specjalne pakiety edukacyjne przeznaczone do osób w każdym wieku. Każdy może dowiedzieć się jak bezpiecznie zachowywać się na przejazdach kolejowo-drogowych.

Kampania medialna to jedno z działań dla zwiększania poziomu bezpieczeństwa na przejazdach. PLK dzięki wykorzystaniu środków unijnych i budżetowych budują bezkolizyjne przejazdy, montują dodatkowe urządzenia. Na bieżąco prowadzone są szkolenia pracowników odpowiedzialnych za bezpieczeństwo ruchu.

W 2021 r. było 201 zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych. 49 osób zginęło, a 17 zostało rannych. Zdarzenia na przejazdach to ułamek procenta wszystkich zdarzeń komunikacyjnych w Polsce. Jednak dla kolejarzy to ważny obszar działań.

Bezpiecznie przez przejazd na ferie

W czasie wyjazdów na ferie zimowe apel do kierowców o zachowanie szczególnej uwagi przy przekraczaniu przejazdów jest wyjątkowo ważny. Powinny być uwzględniane trudne warunki atmosferyczne.

Razem z Ambasadorami Bezpieczeństwa zapraszamy rodziców i dzieci do korzystania z aplikacji mobilnych oraz gier edukacyjnych, dostępnych na stronie internetowej kampanii. W trakcie podróżowania pociągiem czy samochodem najmłodsi mogą poznać zasady bezpieczeństwa.

„Bezpieczny Przejazd VR” to aplikacja mobilna, która, przy użyciu gogli VR, pozwala uczyć się na wykreowanym w wirtualnej rzeczywistości przejeździe. Można jej używać również korzystając z samego smartfona. Dostępna jest w wersji na Androida oraz iOS.

„Bezpieczny Przejazd – Wyzwanie” to niekończący się wyścig, podczas którego można poznać różne kategorie przejazdów oraz wyrobić nawyk prawidłowego ich pokonania, niezależnie od kategorii. Świetna zabawa dla wszystkich lubiących rywalizację, pobijanie rekordów i zdobywanie trofeów. Dostępna jest w wersji na Androida, iOS oraz Windows.

Dla najmłodszych – Gra w znaki, Memory, Znajdź różnicę i Puzzle, czyli to co wszyscy lubimy najbardziej. I doskonała okazja dla rodziców, by sprawdzili swoją wiedzę na temat zasad bezpieczeństwa i znajomość przepisów ruchu drogowego. Wszystkie gry są dostępne na www.bezpieczny-przejazd.pl/edukacja/dla-dzieci.

Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych zwiększają żółte naklejki PLK

#ŻółtaNaklejkaPLK znajduje się na każdym przejeździe i ma trzy ważne numery. To indywidualny numer przejazdu, który precyzyjnie określa położenie, numer alarmowy 112, który należy wybrać, gdy zagrożone jest życie i zdrowie oraz numer do służb technicznych PLK, na który można zgłaszać nieprawidłowości i awarie na przejazdach, które nie zagrażają bezpośrednio życiu. Więcej informacji na stronie www.bezpieczny-przejazd.pl.

(fot. PLK PKP, źródło PLP PKP)

10 komentarzy

  1. I po kiego ta kampania ? Przecież 2 tys mandatu miało wystarczająco poprawic bezpieczeństwo …

  2. W Miłocinie miał być bezpieczny wiadukt a pozostał niebezpieczny, uciążliwy przejazd. Teraz sokiści mają co robić, prawie codziennie polują na jeleni. A wszystko to dzięki kacykom z PISu, dziękuję wam w imieniu użytkowników Waldemarze P. i Marku W. („oni o tym wiedzą Kocie”). ***** ***

  3. Jak PKP chce poprawić bezpieczenstwo to niech się zajmie czasem zamykania się i otwierania szlabanów ,a nie ludzie stoją nierzadko po kilkanaście minut i nic nie jedzie,albo pociąg dawno przejechał a szlabany nadal zamknięte …a potem wszyscy zdziwieni że ludzie za wszelką cenę chcą zdążyć przed zamykającym się przejazdem .Jakby wiedzieli że nie będą musieli stać bez potrzeby.kilkanaście minut to by się na pewno tak nie pchali

    • Janek Ty tak na poważnie, jeśli tak to zastanów się nad sobą, nie życzę Ci źle, ale lepiej poczekać nawet 15 minut, gdzie Ci się tak śpieszy? Nadgorliwcy to najszybciej dojadą prosto do św. Piotra.
      Jakim trzeba być bezmyślnym, żeby pchać się pod pociąg.

  4. Kampania kampanią, a umysłowe jamochłony i tak nie będą zatrzymywać się przed przejazdem dla upewnienia się czy można bezpiecznie przejechać, bo i po co…

  5. tak jak ten traktorzysta z „drogówki” – wezwał policję bo mu szlaban opadł na kabinę ale nie wspomniał o czerwonym świetle

  6. Tym niech się zajmą

    Dokładnie jak tu ktoś napisał …osobiście doświadczam tych chorych praktyk nadgorliwych pracowników ze zbyt wczesnym zamykaniem szlabanów ,o czym dobitnie świadczy sytuacja która zaobserwowalem stojąc pieszo przed przejazdem .Od strony Lublina jedzie szynobus ,pierwszy przejazd na jego drodze że szlabanami zamykanymi przez automat ,następny przejazd ok kilometra dalej już zamykany ręcznie …..i nadgorliwiec zamykający ręcznie zamyka ten drugi przejazd ,gdzie ten pierwszy kilometr dalej zamykany przez automat nadal jest otwarty ….i niech mnie ktoś przekona że tak ma być i to jest normalne

  7. A kiedy będzie kampania odnośnie pieszych ?????? Chcesz przejść przez jezdnię , najpierw się rozejrzyj !!!!!!!!

  8. I to coś pomoże? Baran baranem pozostanie, chyba że zaliczy dzwona i przeżyje to może jest jakaś szansa.

Z kraju