Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Roztocze zaczyna walkę o turystów. Rusza akcja promocyjna

Województwa lubelskie i podkarpackie rozpoczynają wspólne działania mające na celu rozwiniecie potencjału turystycznego, jaki posiada Roztocze. Kraina ta od dawna jest określana jako jedna z najpiękniejszych w kraju, jednak wciąż jest niedoceniana przez turystów.

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy z samorządami województw lubelskiego i podkarpackiego realizuje projekt „Roztocze – tutaj naturalnie odpoczywam”, który pozwoli na promocję Roztocza wśród osób planujących turystyczne wyjazdy. Przede wszystkim jednak Roztocze ma być marką turystyczną rozpoznawalną nie tylko w Polsce, lecz również w Europie.

Na początek działania mają jednak dotyczyć promocji w kraju. Przede wszystkim dlatego, że w tym roku 87% Polaków na kierunek swoich wakacji wybrało Polskę. Trend ten ma się również utrzymać w kolejnych latach. W trakcie tegorocznych wyjazdów ogromny boom turystyczny Bieszczady czy też Puszcza Białowieska, sporo osób odwiedziło też właśnie Roztocze. Jak wyjaśnia Dorota Lachowska z Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej ogółem ze względu na pandemię, w tym roku turystów na Roztoczu było mniej niż rok wcześniej, jednak w okresie tzw. „wysokiego” sezonu zanotowano wzrost liczby turystów o ok. 30 proc względem tego samego okresu w roku ubiegłym. Niewiele było grup zorganizowanych, jednak na Roztocze przyjechało znacznie więcej osób podróżujących indywidualnie.

W ramach tworzenia marki turystycznej Roztocze zaplanowano szereg działań promocyjnych co pozwoli mieszkańcom naszego kraju na pokazanie piękna, specyfiki oraz walorów turystycznych, krajobrazowych i kulturowych Roztocza. Jak dodaje wicemarszałek województwa lubelskiego Michał Mulawa, ma to również zachęcić do inwestycji a finalnie stworzy stabilny rynek turystyczny tak aby mieszkańcy tych terenów, którzy obecnie prowadzą np. działalność agroturystyczną, hotele, restauracje czy też inne atrakcje turystyczne, aby przynosiły one stabilny dochód tak aby można było żyć i rozwijać się właśnie na tym terenie.

-Przygotowujemy działania marketingowe w dobie pandemii, kiedy branża turystyczne jest w bardzo trudnym czasie, jednak jest to zamierzone. Wszyscy jesteśmy przekonani, że przyszły rok będzie tym rokiem, w którym wreszcie pandemia się skończy a gospodarka ruszy. Wtedy Polacy będą spragnieni odpoczynku, przygód i odwiedzenia wspaniałych miejsc – wyjaśnia Michał Mulawa.

Poruszona została również sprawa infrastruktury, która przez lata była w tej części regionu zaniedbywana. Jak podkreślono, do 2025 roku gotowa będzie droga ekspresowa S17 przez Zamość do Tomaszowa Lubskiego i granicy z Ukrainą, którą będzie można sprawnie dojechać na Roztocze np. z Warszawy. W infrastrukturę drogową inwestować ma również samorząd województwa oraz starostowie roztoczańskich powiatów. Rozwój Roztocza mają też zapewnić uzdrowiska. Na Podkarpaciu są one rozwijane już od kilku lat, w naszym regionie mowa jest o Krasnobrodzie oraz planowanym nowym uzdrowisku Biszcza.

Przyznane zostały również pierwsze certyfikacje dla obiektów noclegowych, gastronomicznych, gospodarstw agroturystycznych oraz atrakcji turystycznych z terenu Roztocza. W pierwszych trzech branżach otrzymało je po 10 miejsc, a także 30 atrakcji turystycznych. Sukcesywnie lista obiektów ma się zwiększać.

(fot. Zwiedzaj Lubelskie)

7 komentarzy

  1. A propos ”walki”. Ciekawe kiedy kościół zacznie się naparzać z ruskimi, ku widowni Polaków..

  2. Skoro o wiele bardziej priorytetowy odcinek Lublin-warszawa robili lat 10, to nie chce mi się wierzyć, że odcinek Piaski-hrebenne zrobią w 4, ale oczywiście kibicuje.

  3. Na Mazurach też niby turystyka, warszafka jeździ, a bieda aż piszczy. Pewnie będzie i u nas.

  4. Połączenie kolejowe z Krasnobrodem by się przydało.

    • Przy takim obłożeniu trasy różnymi busami wątpię, żeby powodzeniem cieszyła się wielogodzinna podróż koleją kończąca się w środku lasu.

  5. Z tym rządem, żadna akcja nie ma sensu

Z kraju