Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Różne opony na jednej osi, z jednej z nich wystawały nawet druty. Kierowcy zabroniono dalszej jazdy (zdjęcia)

Dopiero po usunięciu usterek mógł ruszyć w dalszą drogę kierowca ciężarówki, którego zatrzymano do kontroli na trasie Zamość – Hrubieszów. Wobec przewoźnika wszczęto też postępowanie administracyjne.

Inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie prowadząc kontrole pojazdów w miejscowości Werbkowice zatrzymali do kontroli ciężarówkę. Jej kierowca poruszał się drogą krajową nr 74 Zamość – Hrubieszów i przewoził ponad 20 ton ładunku. Już w trakcie wstępnych oględzin mundurowi zwrócili uwagę na stan opon naczepy.

Przede wszystkim stwierdzili nadmierne zużycie bieżnika oraz zastosowanie opon o różnej konstrukcji na tej samej osi, co jest niedopuszczalne. Jedna z opon miała nawet uszkodzoną osnowę i kord. Dodatkowo niesprawne były światła stop.

– Usterki zakwalifikowano do grupy usterek niebezpiecznych, bezpośrednio zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego. Taki stan ogumienia naczepy stanowił realne zagrożenie bezpieczeństwa dla ruchu drogowego – wyjaśnia Paweł Gruszka z WITD w Lublinie.

W związku z tym inspektorzy zatrzymali dowód rejestracyjny naczepy jak też wydali zakaz jej dalszej jazdy do momentu naprawy. Kierowca został ukarany mandatem w kwocie 450 złotowym. Dodatkowo wobec przewoźnika i zarządzającego transportem będzie prowadzone postępowanie administracyjne, które może zakończyć się nałożeniem kary pieniężnej, co będzie jednocześnie podstawą do cofnięcia przez organ licencyjny uprawnień transportowych.

Różne opony na jednej osi, z jednej z nich wystawały nawet druty. Kierowcy zabroniono dalszej jazdy (zdjęcia)

Różne opony na jednej osi, z jednej z nich wystawały nawet druty. Kierowcy zabroniono dalszej jazdy (zdjęcia)

Różne opony na jednej osi, z jednej z nich wystawały nawet druty. Kierowcy zabroniono dalszej jazdy (zdjęcia)

Różne opony na jednej osi, z jednej z nich wystawały nawet druty. Kierowcy zabroniono dalszej jazdy (zdjęcia)

(fot. WITD Lublin)

11 komentarzy

  1. i kierowca i przewoźnik doskonale wiedzieli jaki jest stan opon.
    cebularze transportu tak mają !!!!

  2. Oszczędzanie na cudzym życiu i zdrowiu oraz dorabianie się po trupach – modus operandi polskich DziadTransów.

  3. Przecież przegląd musiał przejść .

  4. rozna konstrukcja opony to to samo co jnny bieznik?

  5. A kto ten złom dopuścił do ruchu? Przecież ujawnione usterki nie pojawiły się nagle. Dopóki diagności nie będą podciągani do odpowiedzialności dopóty dziad transy będą miały się dobrze, niestety

    • jerzy z wieży

      Ale wiesz, że koła się wymienia?
      I to całkiem łatwo…

    • A bo to miałem mało próśb – pożycz na 3h twoich kół, bo jadę na przegląd. Zawsze klasycznie: spiep..j dziadu.

  6. Tak to u Dziada jest

  7. a ja zawsze pożyczam opony, tak pozostaje kilka tysi

  8. Dziad zawsze będzie dziadem, mentalności się nie zmieni.

  9. Ja nie wiem jak to możliwe wyjeżdżałem to opony byly jak nowe ..

Z kraju