Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Rowerowa autostrada w naszym regionie praktycznie ukończona. Lubelskie liderem w tym projekcie

Dobiegają końca prace związane z budową i oznakowaniem Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo w naszym regionie. Województwo lubelskie najszybciej uporało się z tym zadaniem.

Na finiszu są już prace przy budowie szlaku Green Velo w województwie lubelskim. Tak jak zapowiadano, choć planowane zakończenie budowy szlaku określono na koniec grudnia, to w naszym regionie zakończą się to do końca września. Niemal całość została już wybudowana i oznakowana. Obecnie pozostało zaledwie 25 kilometrów trasy, z 300 kilometrowego odcinka, gdzie trwają jeszcze ostatnie prace. Prace idą w ekspresowym tempie, gdyż zaledwie na początku lipca, oddawano do użytku pierwszy w województwie lubelskim odcinek Wschodniego Szlaku Rowerowego.

Jak się okazuje, w innych województwach sytuacja nie wygląda już tak ciekawie. Tam pozostało jeszcze wiele do zrobienia. – Województwo lubelskie od samego początku jest liderem, jeżeli chodzi o stan budowy szlaku. Wybudowana i oznakowania jest niemal cała trasa w tym województwie wraz z Miejscami Obsługi Rowerzystów, czyli w sumie ponad 300 kilometrów szlaku. Prace budowlane i znakowanie trasy głównej trwają jeszcze na kilku odcinkach o mających łącznie niecałe 25 kilometrów – wyjaśnia Jarosław Panek, koordynator projektu Green Velo.

Ekipy zajmujące się budową można spotkać jeszcze na odcinku 3,6 kilometrów w Terespolu, około 3 kilometrach w Kodniu a także krótkich odcinkach w Nowinach, Pokrówce, Zagrodzie, Krasnymstawie nad brzegiem rzeki Żółkiewki, Bodaczowie, trzech krótkich fragmentach trasy w Józefowie na Roztoczu oraz koło Hamerni. Znakowane są również łączniki nad Bugiem między Gnojnem a Mielnikiem oraz między Zwierzyńcem a Ciosmami przez Biłgoraj. Ta alternatywna trasa prowadzić będzie przez lasy Roztocza w okolicach Biłgoraja i również zostanie wyposażona będzie w miejsca obsługi rowerzystów.

Dodatkowo kończy się budowa 38 miejsc, gdzie cykliści będą mogli się zatrzymać i odpocząć. Przez nasz region przebiegać będzie ok. 359 km odcinek trasy. Wiedzie ona przez Janów Podlaski, Terespol, Sławatycze, Włodawę, Wolę Uhruską, Chełm, Krasnystaw, Nielisz, Bodaczów, Zwierzyniec, Józefów i Susiec. – Trasa przeznaczona dla rowerzystów została poprowadzona tak, aby uwzględnić atrakcyjne obszary Lubelszczyzny, m.in. miejsca cenne przyrodniczo, ale też zabytki oraz ważne węzły komunikacyjne – tłumaczył Dariusz Szewczyk, zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.

Łącznie cykliści otrzymają prawie 2 tys. kilometrów szlaku rowerowego biegnącego przez województwa: lubelskie (ok. 359 km), podkarpackie (ok. 430 km), podlaskie (ok. 590 km), świętokrzyskie (ok. 190 km) i warmińsko-mazurskie (ok. 420 km). Wszystko to w ramach projektów regionalnych ”Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej”. Trasa będzie przeprowadzona przez atrakcyjne obszary, m.in. miejsca cenne przyrodniczo, zabytki, ważne węzły komunikacyjne, przesiadkowe. W projekcie zaplanowano modernizację już istniejących tras rowerowych, budowę nowych, wykorzystanie istniejących dróg o niewielkim natężeniu ruchu, utworzenie sieci miejsc postojowych i odpowiednie oznakowanie całego szlaku.

(fot. lublin112)
2015-08-26 08:00:53

29 komentarzy

  1. Szkoda, ze nie pomysleli zeby jakos Lublin z tym połaczyc

  2. przydałaby się jeszcze mapka z oznaczonymi szlakami

  3. Na tor przychodzily tysiace ludzi,ze sciezki,zgodnie z przeznaczeniem skorzysta pare setek.ze sciezki nikt nie odzyska grosza,a tor moglby na siebie zarabiac.przypomne tylko cytat oświeconych „po co pchac kase na zachcianki malej grupy spoleczeńnstwa i budowac im tor.niech sie zrzuca i sobie wybudują”

  4. NIedorzecznik prasowy służb niespecjalnych.

    A czy w Miejscach Obsługi Rowerzystów będą stosowne stacje paliw? Oczywiście nie chodzi mi o benzynę, ON czy LPG, ale o inne węglowodory z przystacyjnego sklepu.

Z kraju