Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Radio eR: Rusza akcja „Proszę, przepuść mnie”

Dziś Radio eR rozpoczyna IV edycję akcji „Proszę, przepuść mnie”. Wśród lubelskich kierowców będzie promowane kulturalne zachowanie wobec pieszych, którzy chcą przejść przez ulicę.

18 komentarzy

  1. Może niech przy okazji zajmą się tematem wypuszczania autobusów z przystanków w terenie zabudowanym. To plaga lubelskich kierowców, że nie wypuszczają autobusów mimo, że grozi za to mandat do 300 zł i 5 pkt. karnych. Dzisiaj na Sowińskiego około 20 samochód olało kierowcę 26, który nie mógł się włączyć do ruchu. Gdybym nie ja, to pewnie jeszcze by postał. Taką mamy kulturę jazdy na tym wschodnim cebularzu.

    • Wiesz w czym rzecz ? W tym, że wpuszczenie przed siebie autobusu/busu to tak jak wpuszczenie nauki jazdy. Podczas jazdy w korku, czy po mieście nie stanowi to problemu. Ale wpuszczenie na drodze „szybszego ruchu”, gdzie stoi ograniczenie do 70, albo po prostu gdzie ludzie jeżdżą szybciej (np ul. Turystyczna i dalej, do Turki) powoduje, że taki autobus wyhamowuje cię do zera po czym jak już się po pół minuty rozpędzisz za nim, to ciągniesz się 40 km/h przez następne kilka kilometrów, aż zjedzie na następnym przystanku, albo znajdziesz miejsce na jego wyprzedzenie. Dodatkowo jadąc takim tempem, zwykle trafiasz na czerwone światło na każdym skrzyżowaniu. Stare truchła (busy) urozmaicają jednocześnie jazdę, emitując potężne ilości sadzy i smrodu, który chcąc nie chcąc, trafia do twojego samochodu i którym oddychasz.

  2. zróbcie też akcję – proszę, rozejrzyj się zanim postawisz nogę na pasach. nagroda naklejka uśmiechnięta kierownica. mój slogan dłuższy ale ma znaczyć, żeby piesi nie myśleli, że wchodząc po skosie na róg przejścia przed jadący w bliskiej odległości samochód stanie dęba.

    jeszcze by się przydała akcja – pieszy uważaj albo wyjmij słuchawki z uszu. strachliwy podskok po zatrąbieniu zabłąkanego pieszego bezceny po wcześniejszym własnym zawale

  3. przepuszczanie pieszych „na siłę” często źle się kończy szczególnie na dwupasmówkach, jeden przepuści a drugi
    na pasie obok rozjedzie
    ja proponuję akcję załóż odblask pieszy i rowerzysto

  4. Na przejściach dla pieszych jest wiele wypadków, nawet na lublin112 można o tym przeczytać. Bardzo ważna inicjatywa, brawo Radio eR! Oczywiście nie zawsze winni są kierowcy, ale w okolicach przejść dla pieszych powinni być szczególnie czujni, bo nie tylko dorośli, ale również dzieci mogą „wyskoczyć” na pasy. Popieram – trzeba edukować kierowców. Na Zachodzie jest to zupełnie normalne, że przepuszcza się pieszych, ale do tego jeszcze chyba nam daleko.

  5. Nicola, popieram! Czasem na niektórych przejściach w Lublinie stoję po 10 minuta zanim odważę się wymusić pierwszeństwo, bo inaczej się nie da… Edukujmy kierowców! A potem zajmijmy się pieszymi… w kolejności troski o nich… Pieszy zawsze jest w gorszej pozycji, zawsze bardziej poszkodowany….

  6. edukowanie przez wymuszanie!!! Oto kwintesencja tej chorej akcji. Ludzie, czy wy jeszcze macie coś w głowie?

  7. Myślę, że radio R powinno znaleźć inna metodę na reklamowanie swojej stacji (patrz na logo na skrobaczkach). Poza tym powinno skonsultować swoje szlachetne intencje z obowiązującym w naszym kraju prawem. W KD są wyraźnie określone zasady poruszania się pieszych, a wspominanie o krajach zachodnich i tamtejszych warunkach jest bezsensowne, gdyż tam obowiązują inne zasady, zgodne z prawem. Na siłę przeszczepianie tamtejszych zachowań na nasze ulice skutkuje coraz częstszymi potrąceniami na pasach, kiedy piesi najnormalniej wchodzą pod samochody WYMUSZAJĄC PIERWSZEŃSTWO chcąc jak radio R „uczyć i edukować” To prowadzi do tragedii, problemów kierowców i potrąconych pieszych i do niekończących się dyskusji na ten temat. Może ktoś kompetentny wreszcie wyjaśnił by tę bardzo ważną kwestię, aby nie dochodziło do takich sytuacji na drogach, łamania obowiązującego prawa i w końcu do takich akcji, które robią ludziom wodę z mózgu, przyczyniając się do zwiększenia liczby wypadków z udziałem pieszych.
    A może powinno się uruchomić akcję np. przez policję pod hasłem: W LEWO, W PRAWO I JESZCZE RAZ W LEWO?

    • Z tego, co czytam w opisie akcji tu i na innych portalach, Radio eR nie promuje „WYMUSZANIA PIERWSZEŃSTWA” ani nie namawia żeby pieszy wtargnął na przejście pod koła samochodu, ale apeluje (i słusznie) do kierowców żeby zwracali szczególną uwagę na pieszych w okolicach przejść. Nie zwalnia to pieszych z myślenia – ale nie widzę też w opisie akcji żeby radio apelowało do przechodniów o wyłączenie myślenia. Moim zdaniem wszystko, co może zwiększyć bezpieczeństwo na drogach należy popierać – także tę inicjatywę.

  8. Może niech organizatorzy poczytają najpierw kodeks, który stanowi:
    Ciekawy może się okazać punkt nr 5.
    1. Pieszy jest obowiązany korzystać z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku – z pobocza.
    2. Pieszy idący po poboczu lub jezdni jest obowiązany iść lewą stroną drogi.
    3. Pieszych na chodnikach obowiązuje ruch prawostronny.
    4. Pieszy powinien przekraczać drogę jedynie w miejscach do tego wyznaczonych tj. na przejściach dla pieszych. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla pieszych, pieszy jest zobowiązany skorzystać z niego. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest zobowiązany do zachowania ostrożności.
    5. Przekraczanie drogi na przejściach bez sygnalizacji świetlnej odbywa się według następujących zasad:
    zatrzymanie na skraju chodnika,
    spojrzenie w lewo,
    spojrzenie w prawo,
    ponowne spojrzenie w lewo,
    rozpoczęcie przechodzenie przez jezdnię – gdy droga wolna,
    ponowne spojrzenie w prawo na środku jezdni, by upewnić się czy nie nadjeżdża pojazd i równym krokiem przejście dalej.
    6. Jeżeli przejście dla pieszych wyposażone jest w sygnalizację świetlną, to po otrzymaniu sygnału zielonego piesi równym krokiem przechodzą przez jezdnię, gdy światło zielone pulsuje, oznacza to, że zaraz pojawi się światło czerwone i należy szybko opuścić przejście. Gdy świeci się sygnał czerwony, nie wolno wchodzić na przejście.
    Sygnał świetlny jest często wyposażony w sygnał dźwiękowy dla osób niedowidzących i niewidomych.
    7. Nie wolno przebiegać przez jezdnię ani zwalniać kroku lub zatrzymywać się podczas przechodzenia przez jezdnię.
    8. Pieszemu nie wolno spacerować po torowiskach.
    9. Pieszemu nie wolno pokonywać barierek oddzielających ruch pieszy od ruchu pojazdów.
    10. Dziecko w wieku do 15 lat, poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, jest obowiązane używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu.
    Pieszy także ma obowiązek zachować ostrożność – odsyłamy do linku
    http://kodeks-drogowy.org/ruch-drogowy/ruch-pieszych

    • Są takie przejścia dla pieszych w Lublinie, na których patrzenie w lewo, później prawo, a następnie w lewo mogłoby trwać min. kilkanaście minut. Jakby kierowcy zatrzymywali się na przejściach widząc stojących przy nich pieszych to nikt nie wciskałby się na siłę na przejścia. Wyobraźnia jest potrzebna zarówno jeżeli chodzi o kierowców, jak i o pieszych.

  9. Taaa to spróbujcie przejechać w szczycie przez Sowińskiego jak te bardzo inteligentne ludzie spacerują przez przejścia dla pieszych .

  10. Acha i tak całkiem ntg proponuję akcje dla pieszych „Proszę zanim wtargniesz na jezdnie – POMYŚL ”
    A drugą „kierowcy proszą – nie łaźcie pojedynczo a chociaż po 3-je.

Z kraju