Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przystanek PKP istnieje od lat, jednak mało kto z niego korzysta. Miasto planuje zbudować tam drogi i węzeł przesiadkowy

Jest szansa, że za kilka lat będzie lepszy dojazd do przystanku PKP Lublin Ponikwoda. Miasto szykuje się do inwestycji, która zapewni lepsze skomunikowanie tego miejsca.

Przystanek PKP Lublin Ponikwoda, jaki znajduje się na szlaku kolejowym z Lublina przez Lubartów i Parczew do Łukowa powstał 10 lat temu. Jednak choć położony jest on na wysokości sporego osiedla, niewiele osób z niego korzysta. Wszystko z uwagi na słabe skomunikowanie tego miejsca z miastem. Nie ma ani dobrej drogi zapewniającej dojazd, nie dojeżdża tam również komunikacja miejska. Od lat istnieją jednak plany, które zakładają zmiany w tym zakresie na lepsze. Dodatkowo rok temu, w trakcie spotkania władz miasta z mieszkańcami, zastępca prezydenta Lublina Artur Szymczyk zapewnił, iż skomunikowanie przystanku z miastem jest jednym z priorytetowych zadań.

Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. Ma ona uwzględniać budowę ok. 300 metrowej długości odcinka ul. Trześniowskiej, od skrzyżowania z planowanym przedłużeniem ul. Węglarza do skrzyżowania z ul. Palmową. Do tego dochodzi budowa ulicy, od skrzyżowania z ul. Palmową do wysokości przystanku PKP Lublin Ponikwoda. Ma ona mieć blisko 500 metrów długości i pobiegnie wzdłuż torów kolejowych.

Projekt obejmuje również budowę węzła przesiadkowego przy przystanku PKP wraz z budynkiem socjalno-technicznym dla kierowców autobusów, punktem ładowania autobusów elektrycznych oraz monitoringiem. Powstać ma również parking dla samochodów osobowych. Ponadto wzdłuż ul. Trześniowskiej i drogi przy torach kolejowych przewidziano obustronne chodniki, ścieżkę rowerową, zjazdy na posesje oraz zatoki autobusowe. Planowana infrastruktura będzie również dostosowana do potrzeb osób z różnymi formami niepełnosprawności.

– Posiadanie gotowej dokumentacji pozwoli w dalszej kolejności ubiegać się o dofinansowanie zewnętrzne na to zadanie. Planowana inwestycja jest kontynuacją prowadzonych już od wielu lat działań Miasta zmierzających do stworzenia warunków dla funkcjonowania sprawnego systemu komunikacji publicznej na terenie Lublina. To również wyjście naprzeciw trendom rozwojowym komunikacji kolejowej w kontekście integracji jej z innymi rodzajami transportu. Zadanie wpisuje się również w działania na rzecz szeroko rozumianej mobilności – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Zaznaczyć trzeba, że to dopiero przygotowania do planowanej inwestycji. A do jej realizacji jeszcze daleka droga. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie czas do stycznia 2024 r. na opracowanie projektu zagospodarowania terenu oraz architektoniczno-budowlanego wraz z niezbędnymi materiałami do uzyskania pozwoleń. Z kolei do końca kwietnia 2024 r. ma stworzyć projekty wykonawcze. Później miasto będzie musiało postarać się o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej a przede wszystkim o środki na budowę planowanych ulic i węzła. Dopiero wtedy będzie można ruszyć z poszukiwaniem wykonawcy, a tym samym z samą budową.

(fot. archiwum/nadesłane)

10 komentarzy

  1. Stadion żużlowy remedium na wszystkie bolączki. Szczególnie w dobie inflacji, projekt robi robotę i drenaż podatników. A najbardziej zwolennikami są ludzie przyjezdni.

    • Bloki wybudować obok toru wyścigowego nie problem, bo to problem toru. Ale stadion żużlowy budować obok bloków to jest dopiero koncepcja.

  2. Putin i tak rozwali

  3. --------------------

    musi być skomunikowane bo :
    nie będziesz miał nic i będziesz szczęśliwy
    zamiast auta – rower i pociąg
    zamiast mięsa – hodowlane białko – robale
    paszport śladu węglowego
    opłaty za emisję CO2 w rachunku bankowym

  4. Parking pod moim domem. Cudowna wiadomość.

  5. Zygmunt z ulicy Zygmunta

    Masakra, co oni robią!

  6. Tam jest strasznie zapupie i nic nie pomoże, to zadaszenie przydaje się jedynie dla żuli, których i tak tam nie ma

  7. deweloperka albo kolejny salon BMW…Smutna prawda niestety..

Z kraju