Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

W trzy miesiące mieli zbudować nowy most. Prace trwają już ponad pół roku, a obecnie trwa zbrojenie konstrukcji. Wykonawca zapewnił jednak, że do maja się wyrobi.

W grudniu ub. roku miały zakończyć się prace związane z przebudową mostu w Biskupicach w powiecie świdnickim. Chodzi o znajdującą się na wjeździe do miejscowości od strony drogi krajowej nr 12 Lublin – Chełm przeprawę nad rzeką Giełczew. Realizacja inwestycji ruszyła we wrześniu i miała potrwać trzy miesiące. Roboty trwają jednak do tej pory i na razie nic nie wskazuje na to, aby miały się niebawem zakończyć.

W tym tygodniu miejsce inwestycji odwiedziły władze Gminy Trawniki oraz powiatu świdnickiego. Głównym tematem rozmów z przedstawicielami wykonawcy był termin zakończenia budowy mostu. Firma skorzystała bowiem z tzw. specustawy covidowej, która zezwala na wydłużenie terminu wykonania inwestycji. W wyniku tego inwestor zawarł z wykonawcą aneks do umowy, w którym określono zakończenie prac na miesiąc maj.

Tymczasem do jego upływu pozostał miesiąc a na placu budowy trwa dopiero zbrojenie przyszłej konstrukcji. Jak wyjaśnia wójt gminy Trawniki Daniel Baj, wykonawca zapewnił, że w zakładanym terminie będzie zapewniona obustronna przejezdność po nowej konstrukcji. Przyczyną przedłużających się prac mają być znaczące trudności na rynku budowlanym związane z terminowym pozyskiwaniem materiałów budowlanych.

– Otrzymaliśmy zapewnienie, że w zakładanym terminie będzie zapewniona obustronna przejezdność. Poza sprawą mostu omawialiśmy również stan chodnika, a zwłaszcza przepustów w chodniku wymagających bieżącej naprawy. Przed oddaniem mostu przepusty zostaną naprawione. Mam nadzieję, że w niedługim już okresie zakończy się przydługa niestety, ale koniec końców pozytywna historia budowy nowego mostu w Biskupicach – dodaje Daniel Baj.

Przebudowę mostu realizuje Starostwo Powiatowe w Świdniku. Inwestycją zainteresowanych było pięć firm. Wybrany został wykonawca z Lublina, firma Dura. Jak wyjaśniał Bartłomiej Pejo, wicestarosta świdnicki, zarezerwowano na ten cel 3,65 mln zł, z czego połowa pochodzi z budżetu państwa. Cena, którą zaproponował wykonawca była o ponad milion złotych niższa.

Do zakończenia inwestycji kierowcy muszą korzystać z objazdu, który ma blisko 10 km. Aby dojechać do Biskupic od drogi krajowej nr 12, trzeba pojechać do Trawnik a następnie skorzystać z biegnącej wzdłuż linii kolejowej drogi powiatowej. Piesi i rowerzyści mają do dyspozycji tymczasową kładkę.

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

Przebudowa mostu trwa dwa razy dłużej niż planowano. Tym razem termin ma być niezagrożony (zdjęcia)

(fot. Powiat świdnicki, Gmina Trawniki)

11 komentarzy

  1. też mi wielkie halo. 3 wiadukty w Lublinie ile już się budują? tylko co kilka tygodni „kolejna zmiana organizacji ruchu w rejonie wiaduktu”

    • poprawka nie budują tylko remontują! żenujące to jest … ale jeszcze pewnie ze 2 lata ta szopka potrwa:(

      • Buduja drogi mieszkancu. Stary most zostal rozebrany a na jego miejsce powstaje nowy.

        • dokładnie. rozbiórka jednej nitki, budowa nowej, puszczenie nią ruchu, rozbiórka drugiej nitki i budowa nowej.
          jak niby miałby wyglądać remont wiaduktu kolejowego? świeży tynk plus malowanie?

  2. to już świecka tradycja z tymi mostami… w lublinie diamentowa, janowska, męczenników majdanka od paru lat się z tym pier….. i końca nie widać! i to tylko remonty robią! skandal i tyle.. i nikt za nic nie odpowiada…

  3. Lepiej nie poganiać niech zrobią to dobrze niż ma sie za chwilę rozwalić. Piramidy też budowali latami i stoją po dziś dzień 🙂

    • jak jest umowa podpisana, to ma być dobrze i w terminie. jak nie, to kary. skąd w ludziach ta pobłażliwość? wykonawca przyjmuje warunki i ma ich dotrzymać!

  4. Byle potem w moście nie było dury… swoją drogą ni ma wuja, żeby to było przejezdne do końca maja, paru chłopków się kręci po budowie, z okazji wizytacji, a na codzień nawet ochrony nie widać. Beton nie osiągnie wytrzymałości, żeby wjechał na obiekt sprzęt do układania mieszanek asfaltowych, a gdzie bariery, oświetlenie… kpina

  5. Na 100% ekipa ta sama co na wiadukcie nad Diamentową!

  6. Tylko 2 razy dłużej? Co to jest 2 razy, na Diamentowej i Janowskiej już ze 4 razy dłużej robią.

Z kraju